Miley Cyrus in de remix

Lekker hoor. Fijne opbouw en sounds. Ik ben het wel met Monfrooij en Eclectic eens qua dit:
die tb staat ook te hard t.o.v de vocal [...]
haar vocals mogen overal nog wel wat harder, Als ik luister naar soortgelijke releases op Anjuna, dan zit de vocal er nog nét wat lekkerder in.
In de opbouw na 1:26 hoor je in soortgelijke tracks vaker dat er wordt 'teruggeschakeld' (dus grotendeels terug naar alleen kick/bas/wat atmosferische elementen) om de vocalen meer ruimte/aandacht te geven, dat had naar mijn bescheiden mening hier ook wel gepast. Nu bliept die 303 maar op de achtergrond door terwijl de vocal volgens mij de aandacht zou moeten krijgen.

Maar verder zeer straks hoor. :okdan:
 
Heel mooi geproduceerd!! Heerlijk ook die stukken waar de energie (kick enzo) eruit gaat.. super lekker sublaag daar..
Kan me ook wel vinden in de comment dat de vocal wat harder kan.. maar heel goed dit!! Net zoals je track in de contest!!:okdan:
 
Heb de vocal nu 1dB harder gezet en het filter iets aangepast wat in de climax bij de lead arp ruimte moest maken voor de vocal, zodat de lead arp nu niet helemaal wegvalt in dat stuk.

Daarnaast de acid/303 wat meer filter automation gegeven en hem samen met de andere agressieve mid-bass wat naar achteren gezet als de vocal begint zodat die daar ook meer ruimte heeft.

Een extra vocal chop voor in dat stuk heb ik niet echt en die ene nog een keer terug laten komen vind ik te cheesy. Maar het stuk is mij ook niet per sé te leeg, er is dan vanuit een DJ set oogpunt net een track wisseling geweest en dat kan best druk zijn soms, dus een stukje met alleen een beat en een opzwepende baslijn (en acid) is dan prima.

Bedankt voor de feedback allen! Bestand op soundcloud is vervangen. Is het beter zo?
 
altijd leuk om te weten welke synths je gebruikt hebt. Bv voor de lead, bass, ARP.
Komtiedanhe:

Kick: Kick2, preset Trance1 helemaal verbouwd
Sub Bass: Sylenth1 (zelfgemaakte patch)
Mid Bass 1: ANA2
Mid Bass 2: DSI Mono Evolver Keys
Acid: Sylenth1 (zelfgemaakte patch)
Hihats en snares zijn samples en loops, al dan niet verknipt en verbouwd
Piano: Bosendorfer Grand uit Ableton met een bak effecten er overheen
Electrisch gitaar synth: Analog uit Ableton
Lead Bass: ANA2
Lead Bass layer 2: JP6K
Main Lead Arp 1: Sylenth1
Main Lead Arp layer 2: JP6K
Main Lead Arp layer 3: Access Virus Ti2
Sub Pad: Sylenth1 (zelfgemaakte patch)
Distorted Pad: Hive2
Pad layer: JP6K
Supersaw: JP6K
Cello: Ableton
Strings: Ableton
String layer: Korg Triton
Atmosphere FX: diverse samples

Bijgevoegd een screenshot (composiet, moest er 3 aan elkaar plakken).
 

Attachments

  • Stay.png
    Stay.png
    569,9 KB · Bekeken: 83
@NorthernLightX super leuk dat je dit gedeeld hebt! Mooi om te zien dat je echt een hybride klankpallet gebruikt. Ook de emulatie van de JP80X0 gebruik je zo te zien veel. Ik zelf vind de combinatie van Virus en JP80X0 altijd erg fijn samengaan.

Al die lagen tillen de productie toch echt wel naar die dikke sound :okdan:.
 
Ik probeer altijd wanneer ik synths layer om dan verschillende synths te gebruiken. Dan krijg je toch de meest brede en gevarieerde geluiden. Layering is essentieel voor een dikke sound, dat doen we al sinds mensenheugenis met orkesten en dergelijken.

De JP6K is echt goed voor supersaw geluiden. Met de virus zit ik nog maar op het topje van de ijsberg, ik heb nog niet echt gevonden wat hem geluidstechnisch nou zo veel beter maakt dan een plugin. Dat is één van mijn goede voornemens voor 2023.
 
Ik probeer altijd wanneer ik synths layer om dan verschillende synths te gebruiken. Dan krijg je toch de meest brede en gevarieerde geluiden. Layering is essentieel voor een dikke sound, dat doen we al sinds mensenheugenis met orkesten en dergelijken.

De JP6K is echt goed voor supersaw geluiden. Met de virus zit ik nog maar op het topje van de ijsberg, ik heb nog niet echt gevonden wat hem geluidstechnisch nou zo veel beter maakt dan een plugin. Dat is één van mijn goede voornemens voor 2023.

In de tijd dat ik een Virus gebruikte (2006 - 2015) waren er een stuk minder goed klinkende plug-ins op de markt. De FM, unison, wave tables en toch wel dikke sound waren voor mij de reden dat ik dat ding had. Met wat er tegenwoordig mogelijk is met de soft synths en de effecten die je op je insert zet, is de Virus een stuk minder interessant geworden voor mij. Het design, bediening en snelheid dat je er geluiden uithaalt zijn wel een voordeel.
 
Klinkt goed. Even mijn smaak buiten beschouwing gehouden, is dit een vrij lastige track om te bouwen, daarom petje af. Het klinkt wel wat plat gedrukt maar dat hoort nou eenmaal in dit genre, wat ik persoonlijk niet zo lekker vind klinken is het rustige stukje vanaf 2:48, deze saws/strings hebben een metaal achtige sound en het klinkt daarom wat gruizelig en artificial, het kan ook door soundcloud komen trouwens. Voices klinken lekker, dan is het best jammer dat je ze niet volledig kan gebruiken vanwege copyright. Je kan eens een zangeresje of zanger zoeken op fivver eventueel?
 
Wel eens geprobeerd op Fiverr. Een Nederlandse gozer die echt goed was en zei wel te willen maar hij kwam maar niet over de brug met materiaal. Misschien toch nog maar eens een poging wagen.
 
Back
Top