Neoclassical, dark cinematic & indie....

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.089
Locatie
HybriDe L!Fe
Deze track begon met het piano loopje dat ik met LAB's cassette piano speel.
Daarna speel ik tussen de noten in een arpeggio op een ukulele.
Zitten naast de drums geen samples in.

- ukulele ( AKG C4000 )
- cello ( AKG C4000 )
- akkoestische gitaar ( 2x Neumann KM184's )
- Yamaha TX7 2 parts
- Arturia CS80 ( synth arpeggio's )
- Arturia Synthi (Basssss)

Het is de bedoeling dat er nog gezongen gaat worden in het deel waar je synthbas en gitaar hoort.

Het is een rare brei van instrumenten en denk erover de track nog langer en nog verder door te trekken.
Maar de mix van electronica en akkoestiek moet wel in balans blijven.



Feedback is meer dan welkom.

Oooh ja ik speel op een kinder cello met een tinder dicht bij en stickers erop.
Hoop dat het te harden is :)

Cheers
 
Ja mooi stukje muziek! Heel fijne compositie/akkoorden en tof gedaan met die panning. Eens met Gloomy dat die chello nog wat meer op de voorgrond mag, misschien ten faveure van de gitaar op sommige plekken. Zal later nog eens luisteren, miniskuul dingetje nog, de panning in het eerste begin zou ik in center beginnen (of minder hard links) en dan in een paar seconden naar links draaien als rechts erin komt (of misschien een enkele noot rechts om te balanceren).
 
Ah ja dat komt door die Output Portal plugin. Daar draai ik hem van dry naar wet ....
Wellicht moet ik die maar weghalen.
 
mooi, die akkoord progressie staat als een huis. Ik ben het eens met de overige comments dat de cello een wat grotere rol mag krijgen door die harder te zettenin je mix, die staat nu wel heel erg zacht en is bijna onhoorbaar maar zou veel toevoegen als die harder in je mix komt.
 
Bump. Deze verdient meer aandacht. Prachtige track.

Tweede versie klinkt minder rommelig. Beter. De gitaar neemt daarin wel de lead, qua mix, mag veel zachter. De zang mis ik niet. Hoor liever die leuke vreemde glitchy geluidjes (nu als ornament op de achtergrond) af en toe de spotlight pakken, begeleid door de track zoals 'ie nu is. Niet te veel hoor. En 't is maar een suggestie.
 
ik,luister op n ipad. Begin doet denken aan triphop. Dan lijkt er een fluit geluid dat me ongemakkelijk maakt. Gelukkig niet lang :)
tuurlijk moet er nog stem bij. Maar dan kan gewoon geneurie zijn of een koor achtige lange notenreeks?
gitaar is wel heel,dominant rond 4 minuut aanwezig. Ik vond de trip aangenaam. Mss toch maar eens luiseren op monitirs :)
 
hey thanks, ja vind ook dat er zang bij moet. maar ook de gitaar akkoorden, ritme en voicing moet anders.
ik denk dat het nummer er dan veel beter uit komt.
 
Back
Top