Shenanigans (jaren '80 synthpop)

Leuke track. Ik zou de zang op sommige puntjes af levelen waarschijnlijk door je sm58 proximity effect . Soms is het net te hard.
 
sm58 proximity effect
Die moest ik even googelen. Het is ingezongen in een Rode NT-1A, inderdaad van dichtbij zodat m’n (van nature) lage stem nog wat voller wordt. Er zit Arturia Tube-STA & Overloud LA2A vst compressie op. Verder de-esser, automation en flink wat saturatie (audiothing Speakers vst) en afronding onder ± 100 hz.
Dat proximity effect is wel interessant om eens in te verdiepen, want het verklaart de boomy-ness die ik soms ervaar en die werk kost om achteraf weg te polijsten, ook met akoestische gitaar opnemen. Thanks. Heb weer wat om me in te lezen!

Ik ben ongeveer 1 jaar into professioneel leren mixen inmiddels. Daarvoor altijd muziek en liedjes gemaakt, maar qua mix hooguit wat op ’t gehoor aan EQ gedraaid en bakken teveel galm over dingen gezet haha 8o), dus er gaan sinds een jaar werelden voor me open met alle mixing tutorials die online te vinden zijn. Leuk leuk leuk :)
 
Back
Top