Rompler (kaarten/expansies) met grootste diversiteit Choir sounds

Ik gebruik die loops eigenlijk niet in die context, dus dat weet ik niet. Als ik al eens een loopje uit een rompler gebruik, sample ik die 'recht zo die gaat' in Live en gebruik dan de Warp functie om hem strak te leggen of chop hem sowieso aan stukken om iets anders mee te doen aangezien ik de meeste loops vrij suf /gedateerd vind.

Die Integra-7 editor heb ik geprobeerd, maar vond ik niet prettig werken. Iedere keer opnieuw syncen bij opstarten, wat rare bugs enzo. Ook de editor van Roland zelf vond ik vrij waardeloos.

Helaas zijn de Roland Cloud versies van de JV/XV niet in staat om de hardware mee te editen, dat zou wel mooi zijn. Ik gebruik nu Patch Base, dat werkt gelukkig ook prima.
 
ik gebruik ook geen loops in die context. dacht dat de xv5080 het wel goed deed latency wise.
En iid de drums en loops zijn niet zo bijzonder vind ik.
kan het eens checken, gebruik hem via een AE7000 voor 8 aes digitale outs. daar zijn de clocks ook gesynced.
Wellicht synced ook slechter bij meer cpu load van de XV.

maar ja welke hardware is er nou echt strak? strakker dan itb is altijd wel een uitdaging.
Zelfs een gitaar opname via een vst moet ik in Ableton aanpassen of anders direct monitoring gebruiken.
 
Ja, interessant wat er allemaal nog met die dingen kan. Een paar jaar geleden zat ik een periode heel diep in die 90s/00s romplers, maar dat is weer een beetje verwaterd door andere dingen (hallo gitaar). Maar ik ga daar zeker weer eens induiken op enig moment, deo volente, insha'allah, ijs & weder dienende, bij leven en welzijn etc. De rompler is de meest ondergewaardeerde synthvariant die er is denk ik, met altijd maar die hyperfocus op vintage, analoog en wavetables.
Ja, hoarden van vintage analoog is hier een paar jaar geleden ook al tot stilstand gekomen ivm krankzinnige prijzen.
Romplers zijn bij mij hier nu ook helemaal de shit, m.n. Roland; van JV-880 t/m FX-R, en natuurlijk de JD-990, maar ook kleine Korg AI2 modellen: 03r/w, X5DR etc.
Vergeet ook de leuke no-budget Kawai PhM doosjes niet en bijv. de Kurzweil ME-1.
 
Ik heb nog een weinig gebruikt digitaal delaytje in mijn rack hangen van 1U, misschien dat ik die binnenkort eens omwissel voor een Motif (XS) rack als ik die nog eens voor een knappe prijs kan vinden.
 
In mijn zoektocht naar een manier om hele mooie koren/choirs in m'n muziek te verwerken, heb ik in de loop der tijd de volgende zaken aangeschaft:

JV-80 expansieboard VOCAL
Alesis Quadrasynth Sanctuary Q card

Nu ben ik nieuwsgierig, zijn er kaarten/expansies voor romplers die ik nog niet in het vizier heb gehad?
Of zelfs een rompler welke in z'n standaard waveforms hele mooie volle choirs heeft?

Leuk om jullie ervaringen hiermee te lezen!

Hartelijke groet, Gilles

Hier een Sysex bestand special voor de Roland SR JV 13 vocal collection rom.
Komt van Lil Chips, 20 jaar terug één van de autoriteiten op Rolannd romples gebied.
Hier de link naar een groot verzamelbestand met nog veel meer ...
 

Attachments

  • LCSVocal.syx
    36,5 KB · Bekeken: 71
  • LCSVocal.txt
    4,2 KB · Bekeken: 68
  • ReadMe.txt
    2 KB · Bekeken: 69
Hieronder kun je ook patch banks downloaden die Stephane Pigeon, één van Rolands voormalige sound-designers later nog speciaal
voor de JV 1080, 2080 etc. opnieuw heeft ge-optimaliseerd;
De SR-JV80-04 patches zijn oorpronkelijk tbv de JV-80 en JD-990 gemaakt:
Vanaf de 1080 zijn er nog meer standaard waveforms en effecten beschikbaar.


1x patch bank voor de interne waveforms
2x voor de SR-JV80-04 waveforms.
 
Ah, dat is leuk. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat je natuurlijk nog bakken geluiden kunt downloaden voor die JV/XV, er zit al zoveel in 😅 Wel beetje zuinig dat je maar 128 user patches hebt in de XV5080, of kijk ik scheel?
 
Ah, dat is leuk. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat je natuurlijk nog bakken geluiden kunt downloaden voor die JV/XV, er zit al zoveel in 😅 Wel beetje zuinig dat je maar 128 user patches hebt in de XV5080, of kijk ik scheel?
Plus 8 user banks via het sm cardslot!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Voor als je een SRX-06 complete orchestra ROM in je XV hebt, maar de orginele SR-JV80-013 (Vocal) en -16 (orchestral II) choir & vocal patches mist
(in de SRX-06 zitten namelijk slechts 25 choir patches die ik zelf matig vind tov de orginele, hier de sysex bestanden met elk 128 patches om naar je user bank te sturen.

Afkomstig van die oranje Roland CD-rom die bij de SRX Roms zat, maar niet iedereeen meer heeft.
Zit geen copyright op.
Orgineel in *.mid format, maar zelf even opgezet naar syx.
Herkennen automatisch in welk card slot je SRX-06 zit en zetten de waveform-no.'s correct om.
 

Attachments

  • SRJV13PA.SYX
    132 KB · Bekeken: 66
  • SRJV16PA.SYX
    132 KB · Bekeken: 68
  • SRJV16PB.SYX
    132 KB · Bekeken: 75
Laatst gewijzigd:
Back
Top