Maxi Jazz (Faithless) overleden

Ik verneem net dat we de zanger van Faithless zijn verloren.

We are heartbroken to say Maxi Jazz died last night. He was a man who changed our lives in so many ways. He gave proper meaning and message to our music.
He was also a lovely human being with time for everyone and a wisdom that was both profound and accessible. It was an honour and, of course, a true pleasure to work with him.
He was a brilliant lyricist, a DJ, a Buddhist , a magnificent stage presence, car lover, endless talker, beautiful person, moral compass and genius.
Rollo, Sister Bliss x
For any press enquiries, please contact Clara Suess, Suess Media, clara@suessmedia.co.uk / +44(0)7810 373 015
 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2022-12-24 om 17.17.34.png
    Scherm­afbeelding 2022-12-24 om 17.17.34.png
    217,8 KB · Bekeken: 13.354
Wat een triest nieuws weer, en dat voor de zoveelste keer dit jaar (zowel artiesten als in de omgeving). Van een van hun eerste concerten in Paradiso tot hun afscheidsshow in Klokgebouw (althans het afscheid voor de, naar mijn mening inferieure, 2.0 reboot), ik heb Faithless zeker wel een keer of 8 live gezien. Alle keren het dak eraf. Wat een frontman. We zullen hem missen.
 
Jep, paar keer lekker op gedanst in de 90ies..
rip
 
R.I.P Faithless(Maxi Jazz)

 
Prachtige krachtige doch tranquilliserende stem, pracht teksten, mega verlies. Weer iemand, het is echt een jaar waarin ook de muziek industrie harde verliezen heeft moeten leiden. Het staat niet in verhouding, laat dat voorop staan. Laat Maxwell nu dan toch echt de hekkensluiter zijn voor dit rampenjaar. Wat ik begreep is dat hij vredig in zijn slaap de trip heeft mogen maken naar de dansvloer der eeuwigheid want daar wacht, in zijn woorden, een DJ op ons allen.
 
Hmmm. Mijn ex was zwaar Faithless van en heeft grotendeels mijn bewondering voor hun de nek omgedraaid. However, live was het een bosbrand.
 
Back
Top