Dreamer - Acrid Meteors - Raining Down on Mars

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.548
Locatie
Tranendal


Deze track heb ik afgelopen jaar samen met een kennis gemaakt. Een van de uitdagingen was om een track in 11/16e maat te maken.

Hij had eerst een mega grote zelf-spelende patch in Cardinal gebouwd welke ik vervolgens in losse instrumenten heb opgeknipt en naar losse tracks in de DAW heb opgenomen.
Vervolgens heb ik wat structuur aangebracht door instrument in/uit te faden en wat effect chains toe te voegen. Als laatste nog een beetje "sonic glue" toegevoegd doormiddel wat sounds uit de Novation Summit.

De losse patches zijn te vinden op Patchstorage.
 
Zal vast wel kloppen die 11/16 maat, maar als dat de uitdaging was had ik 'm er duidelijker gemaakt. Nu draagt het niet bij aan de muziek, IMHO. Zo'n maat kan echt goed swingen, groepen als Yes, Genesis en met name Caravan maakten er vaak gebruik van. Voor mij blijft het al met al een beetje doelloos muziekstuk.
 
De aangewende techniek zit knap in mekaar en zo zie je maar dat "muziek" kan bestaan uit speeltechniek maar net zo goed uit pure elektronische techniek en software. Knap van je om dit in mekaar te steken.
 
Het doet aan als wat subtiele idm met mooie sounds, meteen ook de i van intelligent zo'n 11/16e ik probeerde mee te tellen maar dat gaf ik al snel op 😉 vind hem wel geslaagd!
 
Laatst gewijzigd:
Thnx allemaal! Het was zeker een interessante samenwerking. Ik hoop nog een paar tracks samen zo te maken.

We zijn ook gevraagd om het nummer op een experimenteel label uit duitsland uit te brengen als onderdeel van een verzamel/benefiet release en dat vind ik al super tof :)
 
Toffe track, fijne glitchy percussie sounds. Die verschillende in elkaar overvloeiende melodie lijnen, in combi met het sound design doen het um voor mij, en die snappy lead sound vind ik ook bijzonder geslaagd.
 
Interessante track, alleen haalt de extreem luide en agressieve kick me er helemaal uit. Ook voelt de mix aan alsof het beetje verdrinkt in reverb en effecten. Inhoudelijk wel erg cool though!
 
Hou wel van dit "afwijkend soort" ritmes, al had er voor mij wel iets meer afwisseling in het nummer gemogen.
 
Wel leuk om jezelf te challengen op deze manier en te kijken wat er uit komt. en deze track is ook zeker niet ongeslaagd.
die kick-sound is wel een ruig contrast met het relaxste karakter van de rest van de geluiden.
maar omdat ik mijn tiener-jaren opgroeide in de 90's ben ik wel erger gewend ook :D
 
Superfijne track! De kick overheerst naar mijn smaak wel te veel. Ik denk met wat minder pitch envelope erop dat ie al wat meer zou passen in het geheel. Want ik vind ‘m verder echt subliem!
 
Prachtige track! Super-sfeervol en mooie productie. Gratz met de release!

Geen fan van de kick, maar misschien heb ik voorkeur voor een snellere pitch-bend (de pjieuw-snelheid zeg maar) ipv een compleet andere kick.

(ah ik had het bericht van Erwinn nog niet gezien.. envelope, dat woord zocht ik haha)
 
Heel ongrijpbaar, als je niet had verteld dat het 11/16 maat is ws ik ernstig aan het puzzelen geslagen en er waarschijnlijk niet uitgekomen. Ik kan niet vinden waar de 1 ligt, dus raak snel de tel kwijt.
De geluiden vind ik wel heel lekker, behalve jawel de kick. Die is een beetje onbeholpen.
Al met al toch een puik stukje werk :okdan:
 
Back
Top