Flyweight - She went for it

Ik heb deze nu een paar keer gehoord. De muzikale aankleding vind ik tof en die lazy Rhodes-riff is super. De vocals ben ik wat minder enthousiast over. Allereerst een diepe buiging dat je het zelf inzingt. Ik durf het niet 😗 De track klinkt voor mij puntig, terwijl de zanglijnen wat lang zijn. Dat matcht voor mijn gevoel niet helemaal. De groove gaat er wat uit. Je zingt (volgens mij) ook 2 keer hetzelfde couplet. Daar zou ik iets van variatie doen. Qua mix mag de vocal denk ik ook wat meer upfront. Ik ben hier totaal geen expert hoor, maar hij ligt voor mijn gevoel wat onder de muziek, terwijl hij daar de hoofdrol mag pakken. Het nummer is voor mijn gevoel ook nog niet helemaal af. Opbouw, 2 keer hetzelfde couplet en dan langzaam weer afbouwen. Hij staat voor 80%. Nu nog de puntjes op de i 👍
 
Hey allemaal bedank voor het luisteren en de feedback. Doet me erg goed :)
Lekker track. Super leuk dat je erbij gezongen hebt.
Thanks
Lekker soulful hoor.
Cheers
CHeers
Het leuke aan deze contest is dat je echt wel heel verschillende stijlen de revue ziet passeren. Ook al is dit niet echt mijn ding, ik vind het zó geweldig dat dit naast ambient, gabber, retro en andere stijlen mee doet en getuige is van de geweldige creatieve geesten die hier op het forum zitten :okdan:
Ja idd geweldig veel stijlen.
Iig bedankt voor het luisteren.
Lekker nummer hoor...:okdan:
AI: Algemeen Interessant
Cheers
Automatisch ga ik elke contesttrack vergelijken met een (bekende) artiest, ik weet niet waarom. Ik zou het aan chatGPT kunnen vragen, maar wrsch is het omdat ik het in een bepaald genre wil plaatsen als referentie. Iig doet deze song mij denken aan Dr John the Nighttripper, voornamelijk door de compositie en je stem. En dat kan je opvatten als een compliment!
Heb "Dr John the Nighripper" beluisterd. klinkt erg tof. Wel wat anders maar toch wel in die richting.
Ben we heel erg beinvloed door 60s/70s Jazz, soul, blues, funk.
Zit nu een plaatje van Jimmy Smith te luisteren.
Igg bedankt voor het compliment.
Origineel en knap gemaakt!
cheers
Nice groovy track. Mooie sounds gebruikt.
Zo’n Rhodes blijft heerlijk klinken.
Cheers, ja idd vind de Rhodes ook heerlijk. In deze track is het "piano" achtige geluid een layer rhodes met een detuned key patch uit Arturia's CS80.
Nice. Gedurfd en daardoor een stem!
Cheers!
Heerlijk nummer! Muzikaliteit ten top. Een van m'n favo's. Bonuspunten voor de chatbot 🤖
Thanks, daar word ik blij van :)
De percussie voelt mij net iets te humanized maar de gitaar heeft me over de streep getrokken. Mooi nummer!
Hey thanks, ja de drums zijn ge-layered met een echte snare en hihats. Heb geen tijd gehad voor details maar wilde wel meedoen.
Ja tof hoor. Knap gespeeld allemaal. Dat basje klinkt ook lekker. Die net iets naar voren getrokken snare op de 2 en de 4 maken de
groove, J Dilla style. Cool.
Ja thanks, J-dilla vind ik erg tof. En de Quadruplet swing. J-dilla en Quest Love met D'angelo kwamen daar min of meer tegelijktijdig mee. sorry had wat issues met de reply :)
Thanks voor de feedback
an de gang? :) Heb daar ook al hele discussies mee gehad.
De track is duidelijk niet gegenereerd door een AI. Voelt veel te menselijk :) Vind het een leuke originele track, heel actueel ook!
Hey thanks. Ja de antwoorden van de chatbot zijn soms erg goed. Gister zag ik een filmpje waar die een tubestreamer vst inelkaar draaide. Thanks voor de feedback
Leuk om je track zo te luisteren terwijl ik het chatrobot ding aan het lezen ben. Vind het wel wat hebben zo je track. Zit goed in elkaar!
Cheers!
Mooie track! AI om advies vragen maar dan toch gewoon je eigen gang gaan :D
Ja ben idd wel eigenwijs. Komt ook bij dat de AI niet voelt en daardoor het vaak mis heeft :)
Thanks
Wauw, wat een lekkere track! Goede productie, dat riekt naar meer....
Hey thanks
wow! en flutter...!

alles lekker afgestemd zonder dat het harmonieuze (overeenstemming....) gaat dikteren; vele kleine diskrepanties: de kracht!
Ja idd veel detuned dingen zo krijgje een ander soort toonaart.

Thanks
Ik heb deze nu een paar keer gehoord. De muzikale aankleding vind ik tof en die lazy Rhodes-riff is super. De vocals ben ik wat minder enthousiast over. Allereerst een diepe buiging dat je het zelf inzingt. Ik durf het niet 😗 De track klinkt voor mij puntig, terwijl de zanglijnen wat lang zijn. Dat matcht voor mijn gevoel niet helemaal. De groove gaat er wat uit. Je zingt (volgens mij) ook 2 keer hetzelfde couplet. Daar zou ik iets van variatie doen. Qua mix mag de vocal denk ik ook wat meer upfront. Ik ben hier totaal geen expert hoor, maar hij ligt voor mijn gevoel wat onder de muziek, terwijl hij daar de hoofdrol mag pakken. Het nummer is voor mijn gevoel ook nog niet helemaal af. Opbouw, 2 keer hetzelfde couplet en dan langzaam weer afbouwen. Hij staat voor 80%. Nu nog de puntjes op de i 👍
Terrecht, je kunt deze track nog in de tracks sectie vinden en hhet is een ruwe diamand. Wij waren allemaal ziek en heb geen tijd gehad om het af te maken. Sterker nog het is niet eens gemixed en de master is bv vrij zacht etc. Maar goed ik wilde dit jaar mee doen.
Hey bedankt voor het luisteren.
 
Terrecht, je kunt deze track nog in de tracks sectie vinden en hhet is een ruwe diamand. Wij waren allemaal ziek en heb geen tijd gehad om het af te maken.
Aah, dat had ik niet meegekregen. Ik lees de intro's bij voorkeur niet, omdat het me soms beïnvloedt. Een gewone luisteraar krijgt ook geen toelichting en ik benader het zo neutraal mogelijk. Maak er een gezond 2023 van! 👍
 
Ik lees ook de intro niet. Heb dit ook niet in de intro gezet :)
Ja bedankt, jij en je gezin ook.

Cheers

Tim
 
Ytse:
How do I comment on music that is not really my style?
OpenGPT:
It's always a good idea to approach discussions of music with an open mind and a willingness to listen and learn. Here are a few tips that might help you to write a thoughtful and respectful comment about music that is not your style:
  1. Focus on the specific aspects of the music that you can appreciate or that you find interesting, rather than just expressing a general dislike for the style. For example, you might mention the skill of the musicians or the creativity of the songwriting.
  2. Avoid using dismissive language or making negative generalizations about the music or the people who enjoy it. Remember that music is a matter of personal taste, and what you may not like, someone else might really enjoy.
  3. Consider explaining why the music is not your style, but do so in a way that avoids attacking or belittling the music or its fans. For example, you might say something like "I'm not usually a fan of this genre, but I can see how it would appeal to people who enjoy X and Y."
  4. If you're having trouble finding anything positive to say about the music, try to approach it with an open mind and listen to it with an objective ear. You might discover something that you hadn't noticed before, or that you can appreciate even if it's not your usual style.

Zitten mooie elementen in je track. Geluidje op 1:30 vind ik goed. Maar zoals je al kan raden is het niet helemaal mijn style muziek. Voor mij iets te funky.
 
Lekker ingespeeld allemaal!
Af en toe wel zo losjes dat ik 'm soms bijna kwijt ben....
maar dan vloeit ie weer lekker verder! :walker:
 
hey thanks mensen. ja idd over smaak kunnen we niet twisten.
gelukkig dat opengpt @Ytse heeft geholpen om constructief te reageren.
iig bedankt voor het luisteren.
 
Ja man. Sterke track. Heldere mix, met dikke billen. Fijn. En gewoon een goeie song.

Ik hoor op de hoofdtelefoon pas hoe goed die baslijn in elkaar zit. Qua geluid sowieso al dik, maar misschien een beetje filter-envelope hier en daar, voor wat extra skank-face..? mmbwup bwopp bwoww...
 
Hey thanks @stoter, erg tof dat je dit hoort.
Die basslijn heeft een verhaaltje.
Ik hoorde wel eens in neo-soul tracks super mooie bassgitaar en dacht dus dat dit om een fretloze bas ging.
Heb daarom al op een fretloze bas lopen azen.
Na deze track ben ik erachter dat dit gewoon een Mini Moog is waarbij je pitchbend wiel gebruikt.
Dus die fretloze bas hoef ik niet meer :)
Filter envelope zit erop maar heel weinig.
Bij meer kreeg ik het niet zo diep.

Cheers

T
 
Echt één van de leukste tracks van deze contest en heel origineel. :halleluja
Waarom origineel; omdaat ie heel natural is, het is totaal niet glad en gepolijst en dat geeft het een eigen smoel samen met je zang en een lekkere melodielijn die ook al lekker afwijkend is.
En dan die geknipte drumloop, het subtiele gitaarspel er door heen en als kers op de taart een Rhodes waar ik erg fan van ben en een lekkere moog bass.
Lekkere FX (tape echo?) al zal voor sommigen het bij elkaar te rommelig of niet strak genoeg klinken maar dat maakt het juist zo eigen.
Wat dat betreft doet het me denken aan bijv Beck in z'n vroege begintijd, dat waren ook van die onlogische tracks met rare melodielijnen.
Ik vind 'm heel geslaagd en tof dat je zo bij jezelf blijft, m'n complimenten man, je hebt een stem verdiend van me! :okdan:
En vooral niet te veel naar de bots luisteren, da's niet goed voor je!:D
 
Laatst gewijzigd:
Echt één van de leukste tracks van deze contest en heel origineel. :halleluja
Waarom origineel; omdaat ie heel natural is, het is totaal niet glad en gepolijst en dat geeft het een eigen smoel samen met je zang en een lekkere melodielijn die ook al lekker afwijkend is.
En dan die geknipte drumloop, het subtiele gitaarspel er door heen en als kers op de taart een Rhodes waar ik erg fan van ben en een lekkere moog bass.
Lekkere FX (tape echo?) al zal voor sommigen het bij elkaar te rommelig of niet strak genoeg klinken maar dat maakt het juist zo eigen.
Wat dat betreft doet het me denken aan bijv Beck in z'n vroege begintijd, dat waren ook van die onlogische tracks met rare melodielijnen.
Ik vind 'm heel geslaagd en tof dat je zo bij jezelf blijft, m'n complimenten man, je hebt een stem verdiend van me! :okdan:
En vooral niet te veel naar de bots luisteren, da's niet goed voor je!:D

hey W, word helemaal blij van je comment :)
ik heb persoonlijk niets met het copieren van anderen en het oppollijsten van muziek. Dus ik kan niets anders dan bij mezelf blijven :)
iig r.i.p. Jeff Beck, wat een virtuoos was dat.

thanks @SmartBits heb je trouwens je e.one al geupdate? ik had hem bijna verkocht maar na de update zijn al mijn issues opgelost.
 
heb je trouwens je e.one al geupdate? ik had hem bijna verkocht maar na de update zijn al mijn issues opgelost.
Nee, nog niet, even wat minder mee bezig geweest de laatste tijd. Ik moet eerst eens de Mio Xl uit gaan pluizen want die zit er sinds kort tussen en die snap ik ook nog niet helemaal. Ik vond overigens de filmpjes van DrivenByMoss wel weer heel interessant qua integratie met Reaper (en Bitwig).
 
Back
Top