krautrock1958-Let the new year begin!

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.057
Locatie
Apeldoorn


Gelukkig had ik deze track voor het grootste deel al klaar voor de verhuizing van de randstad naar Apeldoorn want de afgelopen 5 weken zijn erg hectisch geweest qua klussen en verhuizen en ben ook vrijwel niet op het forum geweest.
Nu vlak voor de feestdagen ben ik bijna klaar dus is het gelukkig een stuk rustiger en laat het nieuwe jaar maar beginnen, ik heb er zin in in ieder geval! :okdan:
Iedereen prettige feestdagen gewenst en alvast een bedankje aan diegenen die m'n track beluisteren, ik ben ook heel benieuwd naar de andere inzendingen en ga er de komende tijd 'ns goed voor zitten! :dj:
 
Last edited by a moderator:
Proficiat met de nieuwe woonst :okdan:

Ook in deze track zit weer een serieuze zweem van nostalgie wat ik alleen maar toe kan juichen. De phaserstrings vormen een vloeiend contrast met de arp en staccato rifjes. Ik begrijp Gloomy inderdaad wel met dat zelfde thema. Je blijft in de dezelfde grondtoon doorwerken en het geheel bevat niet zo ontzettend veel evolutie. Maar dat neemt niet weg dat het lekker doorkabbelt.
 
Goede drums, en een speels stukje. Vind die lead melodie in het begin niet zo maar de akkoorden juist wel.
 
Ik hoor heel subtiel het begin (effe) van "stille nacht, heilige nacht", leuk. Mooie strings op de achtergrond. Opbouw is ook goed, hoewel ik het (bas?)thema wat te prominent (eufemisme voor storend..) vind worden tijdens het verloop van het nummer. En het einde (is als het begin) leuk gevonden.
 
Lekker nummer...
Mooi zijn idd die phase strings (jarre)
Verder wel eens met hier boven.
 
Lekker rustige track, mooie binnenkomer van de contest (ben zelf net begonnen met luisteren :)). De strings hadden van mij wat prominenter gemogen, hoewel ze wel echt goed zorgen voor de mooie sfeer van de track.
 
Proficiat met de nieuwe woonst :okdan:

Ook in deze track zit weer een serieuze zweem van nostalgie wat ik alleen maar toe kan juichen. De phaserstrings vormen een vloeiend contrast met de arp en staccato rifjes. Ik begrijp Gloomy inderdaad wel met dat zelfde thema. Je blijft in de dezelfde grondtoon doorwerken en het geheel bevat niet zo ontzettend veel evolutie. Maar dat neemt niet weg dat het lekker doorkabbelt.
Dank je, bevalt goed hier in Apeldoorn!
Ah, dat bedoelt ie met hetzelfde thema; afgelopen jaren kreeg ik nog wel 'ns kritiek dat er teveel verschillende stukken in zaten dus heb ik het nu maar wat simpeler gehouden dit jaar.
Thanks @Danny!
Goede drums, en een speels stukje. Vind die lead melodie in het begin niet zo maar de akkoorden juist wel.
Was een introotje om een aanzetje te hebben.
Thanks Tim!

Ik hoor heel subtiel het begin (effe) van "stille nacht, heilige nacht", leuk. Mooie strings op de achtergrond. Opbouw is ook goed, hoewel ik het (bas?)thema wat te prominent (eufemisme voor storend..) vind worden tijdens het verloop van het nummer. En het einde (is als het begin) leuk gevonden.
Klopt wel van dat begin, zocht ook iets wat in deze tijd van het jaar er wel in paste.
Thanks @bijlevel!
Lekker nummer...
Mooi zijn idd die phase strings (jarre)
Verder wel eens met hier boven.
Thanks @Googol!
De intro kon mij niet helemaal bekoren, maar vanaf het punt dat het synth loopje er in komt (~1:20) zat ik al headbangend mee te grooven. Lekkere "less is more" track!
Leuk dat je mee zit te swingen!
Thanks @Void Pointer!
Lekker rustige track, mooie binnenkomer van de contest (ben zelf net begonnen met luisteren :)). De strings hadden van mij wat prominenter gemogen, hoewel ze wel echt goed zorgen voor de mooie sfeer van de track.
De strings waren idd meer bedoeld als achtergrond om wat sfeer te brengen en niet als prominente sound.
Fijn dat m'n track voor een goed begin van de contest heeft gezorgd.
Thanks @kobuz!
 
Ik vind dat gitaar achtige geluidje uit het begin eigenlijk maar een storend element. Het springt teveel uit de mix en klinkt wat cheesy. Later speel je er ook nog (soms niet geheel passende) akkoorden mee.
Maar, alle andere elementen van de track vind ik wel leuk! :)
 
Ik vind dat gitaar achtige geluidje uit het begin eigenlijk maar een storend element. Het springt teveel uit de mix en klinkt wat cheesy.
Ik wilde een soort intro er mee maken waardoor men zich afvraagt welke kant de track opgaat?
Later speel je er ook nog (soms niet geheel passende) akkoorden mee.
Ik weet niet of het volgens de toonleer verantwoord is maar ik vind de akkoorden niet vals of zo, zelf vind ik het er aardig bij passen.
Maar, alle andere elementen van de track vind ik wel leuk! :)
Gelukkig valt het toch nog mee dan!
Hmm, ik vind het wat lastig om hier wat over te schrijven. Ik mis gewoon een duidelijk verhaal denk ik.
Als het je niet veel doet mag je er ook niets over zeggen wat mij betreft, geen probleem hoor.

@Bahamut en @Fifth Bot; bedankt voor het luisteren en de comments!
 
in zijn geheel was dit best fijn om te beluisteren. ik vind dat de synth-geluiden die af en toe (soms ritmisch) door de voortkabbelende drum en de zachtjes spelende pads heen prikken heel fijn.
de pitch-bends zijn ook heel lekker getimed en heel lekker.
 
Prima track. Ook fan van de strings (welke phaser heb je gebruikt....? lekker silky zeg...), en fijne beat die erbij komt.

Leadpartij is an sich best ok, maar zou er ook een ander geluid voor gekozen hebben - Rhodes-achtige sound, zoiets..

Het stille nacht-thema'tje haalde me er trouwens een beetje uit.. sympathiek natuurlijk, ook gezien de titel, maar mag van mij weggelaten worden - ook minder awkward als je 't later nog es opzet, in de zomer ofzo..


afgelopen jaren kreeg ik nog wel 'ns kritiek dat er teveel verschillende stukken in zaten dus heb ik het nu maar wat simpeler gehouden dit jaar.

Vorig jaar was jouw track vooral een collage van passages, met als het ware "horizontaal" veel afwisseling. Dit jaar heb je 'm een stuk "compacter" neergezet, met meer focus. Ik vind allebei tof, maar voor je referentie: deze luistert veel meer als een normale track op een album.

Nu zou je 'm misschien "verticaal" nog een beetje kunnen aankleden, af en toe een shakertje erbij en weer weg bijvoorbeeld, zulke dingen.

Fijn dat je beetje hebt kunnen landen in Apeldoorn trouwens - en tof om te lezen dat je inspiratie hebt... geniet ervan!
 
in zijn geheel was dit best fijn om te beluisteren. ik vind dat de synth-geluiden die af en toe (soms ritmisch) door de voortkabbelende drum en de zachtjes spelende pads heen prikken heel fijn.
de pitch-bends zijn ook heel lekker getimed en heel lekker.
Leuk dat je 'm kan waarderen, thanks for listening!
 
Prima track. Ook fan van de strings (welke phaser heb je gebruikt....? lekker silky zeg...), en fijne beat die erbij komt.
Heel simpel; het was een preset van Xpand2.
Vond 'm standaard al lekker klinken dus ik heb 'm zo gebruikt.
Leadpartij is an sich best ok, maar zou er ook een ander geluid voor gekozen hebben - Rhodes-achtige sound, zoiets..
Heb ik wel aan zitten denken trouwens want ik hou erg van een Rhodes maar dit springt er iets meer uit en dat was voor mij weer beter.
Het stille nacht-thema'tje haalde me er trouwens een beetje uit.. sympathiek natuurlijk, ook gezien de titel, maar mag van mij weggelaten worden - ook minder awkward als je 't later nog es opzet, in de zomer ofzo..
Het kwam door de titel dat ik dit inspeelde, door de associatie met de feestdagen.
Vorig jaar was jouw track vooral een collage van passages, met als het ware "horizontaal" veel afwisseling. Dit jaar heb je 'm een stuk "compacter" neergezet, met meer focus. Ik vind allebei tof, maar voor je referentie: deze luistert veel meer als een normale track op een album.
Heb je goed onthouden en het klopt wel. ik heb nog wel 'ns de neiging om verschillende passages te maken en daar kreeg ik van mensen nog wel 'n commentaar op zo van; " het is wat onsamenhangend" enz dus dit jaar ben ik voor een wat kortere compacte track gegaan.
Nu zou je 'm misschien "verticaal" nog een beetje kunnen aankleden, af en toe een shakertje erbij en weer weg bijvoorbeeld, zulke dingen.
Ik heb verschillende dingen wel geprobeerd maar telkens was het 't net niet zeg maar en vanaf begin november toen bekend werd dat ik naar Apeldoorn zou gaan heb ik het te druk gehad met het opknappen van m'n nieuwe woning en m'n andere huis verkoopklaar te maken en de verhuizing op zich, zo bij elkaar een pittige klus.

Meestal laat ik een track voor wat ie is, kan zijn dat ie een keer in de remix gaat en dat ik 'm opnieuw pak.

Fijn dat je beetje hebt kunnen landen in Apeldoorn trouwens - en tof om te lezen dat je inspiratie hebt... geniet ervan!
Dank je, dat komt goed, ik heb vandaag net in de gang de laatste keer gewit, morgen gaat het laminaat op de vloer en dan is het daarna alleen nog klein werk zeg maar en dan kan ik ook m'n apparatuur 'ns gaan aansluiten want m'n muziekspullen staan er wel maar nog niets kan bespeeld worden
 
Hier zitten veel mooie ideeen in, sommige werken heel goed, maar ik denk dat het er net wat te veel zijn. Als in een film met heel veel personages, waardoor ik de draad een beetje kwijtraak.
Ik vind het dan wel weer mooi dat je intro aan het eind weer terug komt.
 
Back
Top