Kontakt 7 verschijnt niet in Live en ook Session Guitarist verschijnt niet in de Kontakt player

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.058
Locatie
Apeldoorn
Zoals gezegd, Kontakt 7 verschijnt niet in Live en ook m'n laatst aangeschafte plug in Session Guitarist verschijnt niet in de Kontakt player.
Zijn er anderen die dit probleem hebben m,eegemaakt en zo ja; hoe heb je het verholpen?
 
Dank je!
Het gekke is dat de eigen installer van NI laat zien dat beiden geinstalleerd zijn.
Kontakt 6 laat wel m'n andere plugins zoals Session horns en Scarbee funk guitar zien en andere ook.
Als ik Kontakt 6 die niet de Session guitar laat zien vraag om deze te openen dan krijg ik de melding dat mijn versie van de Kontakt player te oud is?
In de vst folder staan wel de oude Kontakt 5 DLL en 6 DLL en ook de Reaktor DLL maar niet Kontakt 7 en ook niet in de vst 3.
Ik heb nu Session Guitar maar verwijderd en ben opnieuw aan het downloaden, hij is al een half uur bezig en nog niet op de helft (ruim 15 gb)
 
Heeft bijna altijd met de verwijzing naar de VST te maken. Dan staat hij niet in een map die je DAW scant. Via Native Access kun je het juiste pad naar de Library als het goed is instellen.
Oh, ik antwoordde net aan @stoter terwijl je antwoord geeft, er is helemaal geen DLL van te vinden, in geen enkele map vandaar dat ik opnieuw aan het downloaden en installeren ga.
Via Native Access vind ik wel het pad van het uitvoeringsbestand en documentatie maar geen pad naar de dll of vst map terwijl hij bijv bij Kontakt 5 of 6 wordt twee paden aangegeven het ene met het uitvoeringsbestand en de map met documentatie en de map waar de vst staat
 
Ik heb opnieuw Kontakt 7 en Session Guitarist electric mint geinstalleerd en de paden veranderd naar m'n standaard mappen zodat Live de dll's scant maar er is geen vst te bekennen....
Ook in Native Access zie je bij deze twee alleen de map waar de rest staat maar een pad voor de vst's wordt niet vermeld, er wordt gewoon geen vst geÍnstalleerd?
Ik ga NI maar 'ns een mail sturen voor support.
 
Je zou t ook andersom kunnen proberen: in Live de map waar t zou moeten staan aanwijzen. Kan in het plugin tabje van je instellingen.

Voor de zekerheid: welke versie van Live draai je? Om uit te sluiten dat het gaat om 32 vs 64 bit...
 
Je zou t ook andersom kunnen proberen: in Live de map waar t zou moeten staan aanwijzen. Kan in het plugin tabje van je instellingen.
I know maar wat als er helemaal geen dll geinstalleerd wordt van Kontakt 7?
Dan wordt het lastig voor Live om te scannen.
Normaal geeft Native Access twee paden aan als het Kontakt player installeert, de application location en het vst path, dan zie ik zowel bij Kontakt 5 als 6 de dll ook in de vst map maar bij Kontakt 7 die wel standalone kan draaien wordt er helemaal geen vst path vermeld, alleen de application location.
En las ik met Kontakt 6 Session Guitarist wil openen in Live dan krijg ik de melding dat deze Kontakt player te oud is en dat Kontakt 7 gebruikt moet worden terwijl er verteld wordt dat ie ook in 6 kan draaien?
En als ik op updates klik dan krijg ik de melding dat alles up to date is...., ik wordt er een beetje gek van ondertussen.

Dit is wat er staat; In collaboration with Drumasonic, Native Instruments has released Session Guitarist – Electric Mint. It’s available now for $99. This guitar library is NKS compatible and runs in both the free Kontakt Player or the full version of Kontakt 6.7+.
Ik heb versie 6.7.1 dus tsja what to do?

Ik lees op het NI forum dat er meer mensen zijn die problemen hebben met het installeren van Kontakt 7 player en dat ie niet in de daw verschijnt.
Voor de zekerheid: welke versie van Live draai je? Om uit te sluiten dat het gaat om 32 vs 64 bit...
W10 64 bit
 
Laatst gewijzigd:
ik wordt er een beetje gek van ondertussen.

ja super-vervelend man.. hang in there..


W10 64 bit

Ok check. Da's dan Windows. Ik vroeg naar je Live-versie, maar misschien is dat dan een overbodige vraag. Als je Live 9 of ouder draait, kán dat de 32-bit versie van Live zijn. Maar ik schat zo in dat dat het niet is (had zelf bij upgraden naar Live10 een soortgelijke puzzel, moest erachter komen dat vanaf Live10 alleen 64-bit plugins gedraaid konden worden).


Hanteert Windows één en dezelfde map voor alle .dll-bestanden?

Hier las ik namelijk nog de opmerking dat K7 VST3-only is. Zit je misschien te kijken in de VST(2)-map? Verklaart nog niet het ontbreken van het pad binnen K7, maar het kan nog een optie zijn. Sowieso maakt Live onderscheid tussen die twee (ter info).
 
Uiteindelijk toch voor elkaar; Kontakt 7 maakt geen vst maar aan maar maakt een snelkoppeling aan en die snelkoppeling staat onder NI ergens boven in het rijtje plugins terwijl Kontakt player 5 en 6 gewoon als plugin/dll vermeld staan in het rijtje plugins op de vertrouwde plek.

Ik ben er nu wel klaar mee na een halve dag peilen met NI met het downloaden en telkens weer opnieuw installeren maar morgen maar 'ns uitproberen.

@stoter en @bombario ; bedankt nog voor jullie hulp!
 
Heeey da's fijn!

Gek verhaal (hoewel ik NI niet goed ken, misschien was het achteraf logisch?), maar goed.. lekker vooruit straks :okdan:

Proost
 
Laatst gewijzigd:
Hola.
Er word gevraagd bij de instalatie waar het moet komen.
Je kan dus kiezen als je dit niet goed invult de map
Word er niets herkent.
Ook kan je handmatig de dll
Copieren naar je daw.
Wel even zoeken.

Groeten van andreos.
 
Omdat je nu nog reageert even een reaktie; ik heb later met de support afdeling nog kontakt gehad en ze keken het logfile na en wat bleek?
Ook al vul je welk pad dan ook in, de installer van NI installeert de dll van de Kontakt 7 player altijd in de vst 3 map terwijl er dan in de installer het pad staat wat ik had opgegeven.
Dus daarom kwam ik de dll nooit tegen in de map die ik had aangegeven en pas toen ik Live specifiek die vst 3 map opnieuw liet scannen toen vond ie 'm en werd ie vermeld in Live.
 
Back
Top