Welke switch module?

emiliano

Stamgast
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
117
Ik zag een YT-filmpje over de werking van de WMD sl3kt, een 3-channel switch module. Op zoek naar een goedkoper alternatief stuimelde ik op de Doepfer A-150 en de A-151. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn tussen beide: de A-150 heeft twee kanalen met telkens 1 (of 2) ins en 2 (of 1) outs, terwijl de A-151 1 kanaal heeft met 2 tot 4 ins (of outs).
Mij lijkt de A-150 interessanter voor mijn muziek, die experimenteel is (lees zonder regelmatige beat en zonder 12-toons-stemming), en dus ook meer onafhankelijk van elkaar 2 keer 2 outs via verschillende (onregelmatige) triggers werkt.
Klopt bovenstaande wel? :-) (ik ben een beginner)

Of zijn er interessantere (en goedkope) alternatieven?

Dank voor jullie hulp!
 
Mij lijkt de A-150 interessanter voor mijn muziek, die experimenteel is (lees zonder regelmatige beat en zonder 12-toons-stemming), en dus ook meer onafhankelijk van elkaar 2 keer 2 outs via verschillende (onregelmatige) triggers werkt.
Klopt bovenstaande wel? :-) (ik ben een beginner)
Het is lastig te bepalen of het voor jou de beste keus is, met beide kun je experimenteel uit de voeten. Ik heb zelf een Fonitronik Seq Switch die meer in de richting van de A-151 zit en daar ben ik nog steeds heel happy mee. Ik zou zelf dan ook eerder voor de A-151 gaan omdat die m.i. meer variatie zou kunnen bieden. Als je bv 4 voltage sources er op aansluit dan heb je meer variatie om naar 1 destination te sturen. Met 2 bronnen hoor je misschien eerder de herhaling. Voor beide modules valt overigens wel iets te zeggen, hoor. Het voordeel van de Fonitronik t.o.v. de Doepfer A-151 vind ik trouwens dat je ook handmatige controle hebt over de clock en reset. Maar is wel 2 HP breder en lastig (niet?) aan te komen.