digit62 - Galactic North

digit62

These are not the Droids you're looking for
Lid sinds
29 december 2008
Berichten
373
Locatie
Antwerpen, België


Galactic North vat samen wat ik in 2022 het liefst met mijn set-up gedaan heb. Elektronisch 'muziek' kan vele kanten uitgaan. Dit is 'ambient' of een soundscape
gemaakt met de Hydrasynth desktop en de Spacecraft app op iPad. Er zit een een grote toef Eventide H9 Max ambient space op.

Hydrasynth heb ik nu bijna 3 jaar. Had hem net voor de eerste lockdown in 2020 in huis. Het blijft een digitale synth dus warm zal je hem echt nooit krijgen. Het is
echter wel een uiterst diepe klankbron met een geweldige directe interface en heerlijke polypressure-pads.

Spacecraft is de beste 8€ die ik ooit aan een app heb besteed. Als je textures wil maken en verkennen worden ze niet beter dan dit. Mocht je een iPad hebben liggen kan
ik het enkel maar aanraden om deze te installeren. Heeft midictrl, MPE, live input etc... Nu ook als plugin beschikbaar als je in je DAW ermee wil werken. Heb
hier al fun mee gehad in de speeltuin, op terras van café, in het park. Wat live audio vangen en dan granuleren en sequencen.

Eventide H9 Max. Blijft nog altijd als een beest klinken. H90 is net uit. Misschien wordt de H9 goedkoper en neem ik er nog een 'empty' H9 bij.

Je zal er het Noorden maar van kwijt geraken. Dus volg de richting van de track and you'll be alright.

Happy 2023 en mag er nog veel geluid gemaakt worden volgend jaar.
 
@bijlevel beschreef het al mooi. Ik dacht zelf meer aan een vastzittende onderzeeboot die probeert los te komen en noodsignalen uitstuurt.
Zeer gaaf sound pallet gemaakt :okdan:
 
Oei, deze is voor mij een beetje moeilijk te beoordelen.
Knap dat je dit soort geluiden kan produceren met je gear.
 
Toffe old skool/retro sci-fi computer fx (met hier en daar zelfs een vleugje Vink)! Fijne soundscape wel, vaak vind ik die niet interessant genoeg, maar deze wel.
 
die beetje chip achtige sounds die er af regelmatig doorheen prikken maken er een fijn stukje geluid van.
ik ben normaal ook niet zo soundscape achtig, maar voor deze contest hou ik een open mind.
 
Ik ben niet echt gekwalificeerd maar probeer toch zinnige feedback te geven. Ik vind het op zich leuk gemaakt, maar doordat alles dezelfde reverb heeft mis ik diepte. Voor mijn gevoel zou dat het beter maken.
 
Leuk zeg..
Welke spacecraft is dit? De "Delta-V Audio SpaceCraft Granular Synth"? . Die is btw 99usd. :-(
De IOS app staat nog altijd 9.99usd de plugin was bij introductie flink goedkoper. Maar gebruik hem enkel op iPad omdat je de touchsurface hebt om door je audio te granuleren.
 
In het begin dacht ik dat dit niks voor mij was, toch blijven hangen en gefascineerd blijven luisteren. Soundscape tracks zijn natuurlijk altijd lastig te beoordelen in een contest setting. De fade out had misschien iets subtieler gekund...toch zeker een overweging voor een stem!
 
Back
Top