bijlevel - Ares & Eirene

Imponerende soundscape, mooie variatie en contrasten en bijzondere sounds.
Akkoorden op het eind zijn erg mooi maar past wat minder bij het voorgaande.
 
Fijne soundscape...
Die hammond sound geeft een beetje een '70 vibe :okdan:
 
Een verhaal van muziek, knappe geluiden gebruikt/gemaakt. Echt filmische muziek.
Pakkende fijne akkoorden aan het einde!
Erg goede productie!
 
Dit zou zo maar een soundtrack kunnen zijn: knap gedaan. Je neemt je tijd om je verhaal te vertellen, schroomt ook niet contrasten te gebruiken. Akkoorden rond de 5 minuten klinken heerlijk. De transitie naar het orgel kan me persoonlijk ook wat minder bekoren maar dat is eerder een kwestie van smaak. Eens de mellotronstrings en -koor erbij komen, roep je een jaren 70-gevoel op ... nice :okdan:

:doei:
 
Mooi artistiek verhaal vol dynamiek dat begint in duisternis maar uiteindelijk is er dan toch licht
 
Begint erg duister, met mooie soundscapes, een gevecht tussen oorlog (Ares) en vrede (Eirene). Mooi uitgewerkt, spooky tot en met. Maar het laatste stuk met dat orgel en de strings vond ik dan weer erg tegenvallen. Eirene heeft overwonnen, maar het is zonder diepgang (letterlijk: droog, vanwege het gebrek aan reverb). En een beetje cheesy akkoorden, deden me denken aan Saint Saëns (oftewel: If I had Words). Maar hé, anderen vonden het tof, dus het blijkt wel weer dat smaken verschillen... :D
 
Het is altijd moeilijk om soundscapes te beoordelen. Soundscapes bieden namelijk een totale vrijgeleide om volledig loos te gaan. No limits. Dus geen idee over de eerste 5 minuten. dan volgt er een mooie akkoorden progressie. Overall ok en functionele track voor docu's, film.
 
@sKeLeTvM @ohtar "totale vrijgeleide om volledig loos te gaan" kan soms kloppen, maar in mijn geval is er echt wel over nagedacht. Waar het over gaat zou je uit de titel kunnen afleiden. Het is een poging om oorlogsdreiging, daadwerkelijke aanval en hoop op vrede muzikaal te verbeelden. Inspiratie (in de context mss een nare bijklank) uiteraard de oorlog van Rusland tegen Ukraïne.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top