Sander02 - Child of the Eighties

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.103
Locatie
Hellevoetsluis


Afgelopen zaterdag 17 december mezelf 'opgesloten' in de oefenruimte, en deze track in elkaar gedraaid voor de contest :)

Hierbij zijn gebruikt: Juno6, MS-1, TR8, Nord Stage 3, Korg WaveStation, en wat Kontakt gitaar plugins voor het 'gitaar werk'.

Heb geprobeerd een sfeer neer te zetten, méér dan een nummer met sterke melodie. Alle partijen zijn zelf ingespeeld en geprogrammeerd, er is geen gebruik gemaak van voorgebakken (midi / sample) tracks.
Het is een condensatie van meerdere nummers die ik in mijn hoofd had ter inspiratie, zoals: She's Fresh(Kool and the Gang), Criticize (A. O'neil), Yah-mo be There (J. Ingram / M. McDonald)
 
Laatst gewijzigd:
Leuk dat je de "inspiratie nummers" erbij vermeld, ik had namelijk gelijk zo'n gevoel van "waar heb ik dit eerder gehoord". Dus die sfeer erin krijgen is goed gelukt. Kick had een tandje harder gemogen en de bas wat extra laag maar zo is het ook goed te pruimen.
 
Leuke frisse track. Heel knap gespeeld allemaal. Het is nog wel wat tam in mijn oren. Wellicht dat inderdaad de kick wat harder moet en dat al helpt. Tof gedaan.
 
Dikke track. helemaal niet mijn smaak om eerlijk te zijn.
Maar wel respect.
Extra punten voor live spelen. Zit erg goed in elkaar.
 
Klinkt lekker, instant vibe :okdan:
Als een lekkere jam, allemaal muzikanten bij elkaar gezet en jammen op een thema, kan je heel veel plezier mee maken.
 
je bent denk ik erg geslaagd in je opzet zoals je die beschreef in je introductie.
lekkere 80's vibes, kan zo in de soundtrack van GTA Vice city.
 
Heb geprobeerd een sfeer neer te zetten, méér dan een nummer met sterke melodie.
De eerste seconde dacht ik zelfs aan de begindagen van Madonna. Ik snap perfect waar je heen wou, maar het zit imho net niet strak genoeg aan elkaar. Het lijkt inderdaad soms méér dan 1 nummer.
Maar ik hoor wel dat je erg je best hebt willen doen.
 
Laatst gewijzigd:
Doet de titel eer aan want de eighties zijn duidelijk hoorbaar, mis alleen nog wat DX7 klanken om het helemaal compleet te maken maar toch een goeie track in ieder geval.
 
Instant 80s feel inderdaad, lekker funky! Iets te veel naar buiten geduwd in de mix wat mij betreft, weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar kan volgens mij nog een stuk voller en 'in your face' klinken, maargoed, ook nu al erg mooi :)
 
Stijl is OK, maar het had allemaal venijniger gekund, dus harder snare, steviger bas en een gemener slaggiaartje. Dan ga je ook vanzelf meer meeswingen. Nu is het dus te tam, maar kanap dat je dit allmaal in je eentje doet in één sessie. Mij kost een nummer altijd veel meer tijd.
 
Heerlijk sfeertje en het klinkt echt catchy. Ik ben dol op cleane muziek en daar past dit perfect bij. Ik mis wel een beetje vocal, die zou het denk ik helemaal af maken. Met name in het stuk net na 1:00, dat klinkt een beetje als begeleiding voor een zanger of zangeres die er niet is. Of voor een spontane, live ingespeelde, gitaar- of keyboard-solo. Dat kan natuurlijk ook. Voor de rest echt lekker gedaan, en ik moets meteen aan Benny Sings denken. Zo'n vibe heeft het.
 
Dank allemaal en terechte kritiek hoor! mijn tijd was simpelweg op om nog verder te sleutelen.. had er nog zang(eres) op willen laten zingen, en inderdaad de kick moest harder :D
 
Back
Top