Fifth Bot - The Red Queen

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen

Het leukste vind ik het natuurlijk om wat nieuws te maken, en ik was al lekker bezig met wat dingen, maar die vond ik toch niet helemaal geschikt voor deze contest. Ik heb daarna nog wel wat andere ideetjes geprobeerd, maar toen dacht ik, waarom dit jaar gewoon niet eens heel andere challenge! Laat ik eens proberen of ik een redelijk goed gelukte track van dit jaar nog beter kan maken. Hope you like it!!

Main ingredients: Analog Rytm, Waldorf M, Novation Summit en Serum.

PS je mag helaas geen links plaatsen, maar de originele track van begin dit jaar is gewoon via het forum te vinden, die Soundcloud versie heb ik nog niet overschreven.
 
Het ritme en de percussiegeluiden, hoe eenvoudig (?) ook, maken het voor mij en daardoor vind ik deze track goed te pruimen. Daarnaast is er ook niet vele mis met de overige "sounds", maar de lijm komt toch van het ritme/percussie.
 
Een heerlijke vibe die je neerzet.
Lekker diepe Rytm kick (denk ik zo), fijne pads/strings.
Gave sound btw die je gebruikt bij de chord stabs op het einde :okdan:

Note: Hoor ik op het einde nu een Atmo van mensen in een zaal die aan het pingpongen zijn!?
 
Thnx voor de toffe comments! Leuk om te lezen dat overall vibe bevalt en de details eruit gepikt worden!


@Mr_Synth die sample op het eind zijn kinderen die aan het basketballen zijn, maar die heb ik ge-processed, daardoor lijkt het op ping pong (en variaties daarvan zitten door de hele track).
 
In de tracks die ik van jou heb gehoord ben je altijd ontzettend creatief in je percussie, bij deze geen uitzondering, sommige geluiden gaan hier met me verbeelding aan de haal, dat is gelijk de kracht van deze track. Wat mij betreft een van de meest sfeervolle tracks van de contest.
 
Mooi hoor. Mooie productie, al komen sommige synths af en toe iets te hard door. Maar qua diepte van de productie echt te gek. Doet me zelfs wel een beetje denken aan last resort van Trentemoller af en toe.
 
leuke aangename track. Ikzelf probeer ook de analog rytm als drum synth in te zetten in recentere producties. komen al je drumgeluiden uit de rytm? en hoe heb je ze dan gemaakt?
Vind het wel leuk om te horen wat je ermee kan bereiken namelijk.
 
Zeer mooie mix
Thnx! Dan loont de effort toch de moeite ;), daar lag nl de main focus op dit jaar.

@Void Pointer @Jason31 @ohtar @seyor Thnx voor de fijne positieve reacties!

komen al je drumgeluiden uit de rytm
Niet altijd alles, maar ik probeer um (in mijn tracks vanaf dit jaar) wel altijd in te zetten, minimaal voor de toms, ik vind die diepe klanken en echt geweldig, soms voor de kick (maar daar ben ik nu ook de Digitone voor aan het inzetten om nog dieper te gaan), en dan hats en rim shots. Ik gebruik um vooral als klankgenerator (en dan vooral het analoge gedeelte), minder voor de sequencer. Ik maak wel een basis sequence in de Rytm, maar als ik die heb render ik de output en ga ik in Ableton verder aan de slag met opknippen en bewerken en dat vul ik dan tenslotte aan met andere percusive elementen (single shots) en FX.
 
Niet altijd alles, maar ik probeer um (in mijn tracks vanaf dit jaar) wel altijd in te zetten, minimaal voor de toms, ik vind die diepe klanken en echt geweldig, soms voor de kick (maar daar ben ik nu ook de Digitone voor aan het inzetten om nog dieper te gaan), en dan hats en rim shots. Ik gebruik um vooral als klankgenerator (en dan vooral het analoge gedeelte), minder voor de sequencer. Ik maak wel een basis sequence in de Rytm, maar als ik die heb render ik de output en ga ik in Ableton verder aan de slag met opknippen en bewerken en dat vul ik dan tenslotte aan met andere percusive elementen (single shots) en FX.
leuk, ik heb hem in mijn eigen inzending gebruikt voor kick, clap, closed hats en wat andere percussie (enkel niet voor de open hats, die kreeg ik zelf niet aangenaam genoeg met de AR), en ook voor de snares (maar daar heb ik gelayered met een sample). Ik heb wel de sequencer gebruikt, maar heb in recentere sessies ook meer samples opgenomen en daarna in Abletons simpler gezet om daarna daar verder aan de slag te gaan... ben je wel wat flexibeler, en is wat consistenter kwa geluid (ik merkte dat stukken opgenomen ge-sequenced materiaal met de analoge synth soms wat inconsistenties introduceerde in het geluid... kan leuk zijn hoor, maar past niet overal bij).
 
Back
Top