Eclectic - Oblivion

Ik mag dit wel, een zich lekker langzaam ontwikkelend, zeer electronisch nummer. Mooie klanken. Wel zou ik een subtiele akkoordovergang (of meerdere) wel hebben zien zitten, zeker gezien de lengte van de track.
 
Op zich bevat deze track veel aantrekkelijke elementen maar jammer genoeg kan ik er niet mijn aandacht de volle lengte bij houden. Desalniettemin een verdienstelijke inzending, hoor.
 
zijn wel lekkere sounds maar waarom is het niet gemixed?
Met een betere mix komt het veel beter door dacht ik zo.
 
Dank allemaal, de track is volledig live in één take opgenomen, laagje voor laagje opbouwen naar een bepaalde staat, waarin je lekker kan wegdrijven. Verder niet te lang over nagedacht, of aan gesleuteld, maar gewoon geprobeerd, toen het er was, het gevoel te pakken.
 
Ik vind die uitgesponnen ping pong delay wel echt heel mooi. De lengte en eentoonigheid kan ik hebben, mooie sounds gaat me niet vervelen.
 
inderdaad zoals sommigen al zeiden behoorlijk lang, maar die synth geluiden die dan af en toe de kop op steken met een dikke delay sound maken wel indruk, misschien wel juist omdat je er soms ook even op moet wachten.
 
Chille vibe waar je mee begint, die lekker opbouwt, fijne 808 sounds, aangevuld met een simpele saw, maar wel heel fijn om naar te luisteren. Lekkere consistente beat, die toch niet verveeld, de kunst van teveel en te weinig variatie is a very fine line, en hier istie (bijna helemaal) goed :D, had misschien net een minuutje eraf gekund (het stuk tot aan de 1e break had misschien net wat ingekort kunnen worden).
 
Dubby techno vibes, nice!

Als je binnen dat genre wilt blijven zou ik geen inkorting of akkoordovergangen overwegen.
Het kan wel wat spannender maar dat is ook mogelijk door er af en toe wat meer uit te halen.
Kies je beste element, laat alleen dat horen en ga nog een stapje verder op vlak van sound design..
Dat is meer de dub techno richting denk ik, maar geen idee of je dat zelf ook beter gaat vinden :)
 
Het voelt als 7:00 wachten op iets wat niet komt, is voor mij een beetje een gemiste kans, de hats en snare klinken mij te retro en de dub sounds zijn bij vlagen een beetje overstuurd. Ook hoor ik geen transities om het spannend te maken. Ik denk echter dat als je wat meer aandacht had besteedt aan de mix het al een stuk beter had geweest.
 
Ik vind het gaaf, kabbelt op een positieve manier heerlijk door, ik krijg daar geen genoeg van. En die 'midtone following' dub echo's zijn super en houden het zaakje bij elkaar! Je hebt me geïnspireerd om dat ook een keer zo te doen.
 
De dubby akkoordjes zijn te gek, dat klinkt heel lekker. Het nummer zelf klinkt als een lange opbouw, waar goed de tijd voor wordt genomen. De repeterende beat gaat me op een gegeven wat tegenstaan. Voor mijn gevoel is dat steeds dezelfde 16 maat loop, zonder fills en variaties. Ik merk dat me dat onbewust afleidt van de rest van de partijen.

Als de extra synths er vanaf 3:00 bij komen klinkt het aangenaam dreigend. Rond 4:00 zou ik zelf een klein breakje wel prettig vinden. Misschien even 4 of 8 maten niets, en dan een drop. Of gewoon opnieuw opbouwen. Nu rolt de 'machine' constant door. Daardoor neemt mijn aandacht ook wat af in de tweede helft van de track, merk ik. Ik heb alles al gehoord. Daardoor wordt hij wat eentonig. Maar zeker een mooie inzending en ik ga ook eens spelen met die dub-delay. Dat klinkt echt tof! 👍
 
ThnX! Ben het wel eens met je puntjes, maar dat is min of meer de consequentie van live sequencen, alles is live in één keer opgenomen. Zonder arrangement, zonder DAW direct uit de hardware sequencers door de mixer. Sterker nog de synthpad en strings zijn live gespeeld gedurende de opname. Daarnaast live de dub delay moeten indraaien op de Erica ZEN (ook al zou ik het willen, die heeft géén MIDI cc) en de cutoff van de P10 en OBX-8, dan wel je best wel druk :D Ik ben op dit moment meer Brood dan Rembrandt. Dus spontaan zoals het komt ipv alles vangen en dan dagenlang polijsten. Dat heeft vóór en nadelen.
 
Back
Top