NicoNoise - UnevenDream

Lekkere dikke sub die je erin knalt, me like! Mooie track, vind je mix gaaf gedaan, wel tikkeletje scherp af en toe bij de vocals (en die samples lijken wel wat lo quality/bit reduction te hebben net niet prettig). Maar overall heel fijne track, goed gedaan.
 
Iets minder onder de indruk van al die kundige ritmes dacht ik...
maar weer een track om een puntje aan te zuigen
Bravo
En wederom de hoofdrol voor het gitaartje op het eind!!!
 
Heel apart! Knap hoe je vanalles bij elkaar gebracht hebt tot een origineel geheel. De vocal is hier wel een tikkie schel, verder klinkt het goed!
Lekkere dikke sub die je erin knalt, me like! Mooie track, vind je mix gaaf gedaan, wel tikkeletje scherp af en toe bij de vocals (en die samples lijken wel wat lo quality/bit reduction te hebben net niet prettig). Maar overall heel fijne track, goed gedaan.
Thnx!
Zal nog eens kritisch naar de vocals luisteren hier. De lo quality komt denk ik ook door het stretchen en pitchen met live en melodyne.

Iets minder onder de indruk van al die kundige ritmes dacht ik...
maar weer een track om een puntje aan te zuigen
Bravo
En wederom de hoofdrol voor het gitaartje op het eind!!!
Thnx!
Ja, die oneven maatsoorten zijn nu eenmaal iets waar ik van houd, niet voor iedereen fijn weet ik, maar dat is niet anders.
 
Knap werk. Intro en outro zijn supersferisch. De solo gitaar vond ik wat minder, niet qua geluid, maar qua richting. De wah wah part is echter ook vet.
 
Bijzondere track. Knap gemaakt. Origineel. Mooie details. Gave solo.
Wel mis ik wat samenhang in de mix. Er springt steeds van alles uit. Dat zorgt misschien voor het onrustige. Wellicht wat subtiele compressie op de eindmix om het geheel wat meer te blenden?
 
Geweldige track, vooral die solo!
Thnx!

Knap werk. Intro en outro zijn supersferisch. De solo gitaar vond ik wat minder, niet qua geluid, maar qua richting. De wah wah part is echter ook vet.
Dank, blijkt dat ook voor de solo de smaken verschillen :D

Bijzondere track. Knap gemaakt. Origineel. Mooie details. Gave solo.
Wel mis ik wat samenhang in de mix. Er springt steeds van alles uit. Dat zorgt misschien voor het onrustige. Wellicht wat subtiele compressie op de eindmix om het geheel wat meer te blenden?
Fijne feedback, dank. Het onrustige was ook wel mijn bedoeling, het moet steeds veranderen in de achtergrond.
Maar misschien een beetje overdone...er zit al heel wat compressie op de eindmix, dus denk dat het dan in het arrangement anders zou moeten, echt de geluiden zelf meer blenden. Neem ik mee voor de volgende :okdan:
 
Ik had voor deze meerdere luisterbeurten nodig, voor ik hem helemaal voelde. Dat zit hem in het ongewone ritme. Ik lees net bij de reacties dat het 7/8 is. Nu ik dat weet luistert het logischer 👍

Dan inhoudelijk. De intro is meteen top, lekker mysterieus en spannend. Het vervolg is aangenaam jazzy en organisch. Mooie drums, stereogeluidjes, de interactie in de claves (denk ik). Het accent dat steeds verschuift, houdt het ook spannend. Echt knap gedaan en zo te horen zit hier veel tijd in.

Het enige minpuntje vind ik de gitaarsolo. Daar wil ik een echte scheurende gitaar horen. Deze klinkt mij te klinisch en te veel uit een doosje. De overgang naar de outro is weer 'smooth'. Bijzondere en originele bijdrage, die ik waarschijnlijk nog wel een paar keer beluister, voor ik helemaal op waarde kan schatten 👍
 
Is de gitaar een plugin of een synth?
Mooi Clavia gitaarsound zeg! :okdan:
En wederom de hoofdrol voor het gitaartje op het eind!!!
De solo gitaar vond ik wat minder,
Het enige minpuntje vind ik de gitaarsolo. Daar wil ik een echte scheurende gitaar horen.
Het valt me op dat de solo vaak als gitaar wordt geinterpreteerd. Waarom is dat?
Het is een pure synthsound, komt geen sample aan te pas en er zijn weinig tot geen gitaren die zo klinken of spelen. Ja het is wel overstuurd. Ja er wordt met de pitchbend gespeeld.
Is dat dan genoeg om het als gitaar te classificeren?
Ben gewoon benieuwd, hier in huis wordt dit ondertussen niet meer met gitaar geassocieerd maar met synth, waarschijnlijk omdat ik zo vaak met dat geluid in deze stijl speel:)
 
Ik had voor deze meerdere luisterbeurten nodig, voor ik hem helemaal voelde. Dat zit hem in het ongewone ritme. Ik lees net bij de reacties dat het 7/8 is. Nu ik dat weet luistert het logischer 👍

Dan inhoudelijk. De intro is meteen top, lekker mysterieus en spannend. Het vervolg is aangenaam jazzy en organisch. Mooie drums, stereogeluidjes, de interactie in de claves (denk ik). Het accent dat steeds verschuift, houdt het ook spannend. Echt knap gedaan en zo te horen zit hier veel tijd in.
En Bombario, dank voor de goede feedback en waardering :)
 
Het valt me op dat de solo vaak als gitaar wordt geinterpreteerd. Waarom is dat?
Het is een pure synthsound, komt geen sample aan te pas en er zijn weinig tot geen gitaren die zo klinken of spelen. Ja het is wel overstuurd. Ja er wordt met de pitchbend gespeeld.
Is dat dan genoeg om het als gitaar te classificeren?
Ben gewoon benieuwd, hier in huis wordt dit ondertussen niet meer met gitaar geassocieerd maar met synth, waarschijnlijk omdat ik zo vaak met dat geluid in deze stijl speel:)
Idd oversturing meer blokgolf en bends helepn daarbij.
Ik heb geen seconde gedacht dat het een gitaar was.
Ik vroeg me af of het een hardware synth of vst synth was.
 
Los van het feit dat het natuurlijk niet uitmaakt waar de solo vandaan kwam komt het misschien ook een beetje door de functie in het geheel. Zo heb je het op synthgebied over de percussie, de strijkers, het koortje...allemaal synths. En in dit geval roept de solo gitaarbeelden op, evt op een keytar hihi.
 
Lekkere groove man. Pfieuww.. Goed uitgewerkt en gemixed ook..

De zang.. tja.. ik wilde het vroege werk van James Blake en Burial noemen.. niet dezelfde genres als deze track, maar vanwege het gebruik van de stem-samples... (en ook wel vette muziek eigenlijk ghehe)

En toen hoorde ik het ineens "dicht bij huis".. de track van @SB-SIX bevat het ook.. zoiets.. dus gewoon doorzetten dat het geprocessed is.. de effecten niet camoufleren..

Maar goed. Da's als je het erin wil houden.

Als ik het zou mogen zeggen, zou ik de zang eruit halen. De muziek is al goed genoeg. En als het voor je gevoel dan "nog iets kan gebruiken", zou nog zo'n lekkere synth-partij echt prrrrrima passen.. (hoewel die solo wel echt de solo moet blijven... zo gaaf....)


Ja het is wel overstuurd. Ja er wordt met de pitchbend gespeeld.
Is dat dan genoeg om het als gitaar te classificeren?

Yup. En wat @tragmadat zei, over de functie in het arrangement, da's een goeie idd...

En onkunde wellicht. Misschien dat gitaristen juist denken "ah, een synth!".. (ik ga kort door de bocht, genoeg synthesisten die de synth natuurlijk herkennen, maar het kan een verklaring zijn..)
 
Laatst gewijzigd:
Los van het feit dat het natuurlijk niet uitmaakt waar de solo vandaan kwam komt het misschien ook een beetje door de functie in het geheel. Zo heb je het op synthgebied over de percussie, de strijkers, het koortje...allemaal synths. En in dit geval roept de solo gitaarbeelden op, evt op een keytar hihi.
Dit vind ik wel een hele plausibele verklaring, het is een functionele classificatie. Gitaar zit dan wel heel erg in ons collectieve brein, net als strings.
Overigens geen keytar gebruikt :D

Ik heb geen seconde gedacht dat het een gitaar was.
Ik vroeg me af of het een hardware synth of vst synth was.
Nee dat weet ik, maar je gebruikte wel het woord "gitaar" in je vraag om de solo te beschrijven en dat intrigeerde mij. Maar wat Tragmadat zegt, functionele classificatie.

Misschien dat gitaristen juist denken "ah, een synth!"
Mijn broer speelt gitaar en die pakt de synth er altijd uit. Die vind dit ook overduidelijk geen gitaar.
 
Lekkere groove man. Pfieuww.. Goed uitgewerkt en gemixed ook..

De zang.. tja.. ik wilde het vroege werk van James Blake en Burial noemen.. niet dezelfde genres als deze track, maar vanwege het gebruik van de stem-samples... (en ook wel vette muziek eigenlijk ghehe)

En toen hoorde ik het ineens "dicht bij huis".. de track van @SB-SIX bevat het ook.. zoiets.. dus gewoon doorzetten dat het geprocessed is.. de effecten niet camoufleren..

Maar goed. Da's als je het erin wil houden.

Als ik het zou mogen zeggen, zou ik de zang eruit halen. De muziek is al goed genoeg. En als het voor je gevoel dan "nog iets kan gebruiken", zou nog zo'n lekkere synth-partij echt prrrrrima passen.. (hoewel die solo wel echt de solo moet blijven... zo gaaf....)
Dank voor de feedback, top! Leuke voorbeelden ook.
En zang, ja in vorige contests werd verzocht om zang, nu dat er bij zit.....mag het weer weg :D
Volgende keer weer een instrumental dan :okdan: (of ik ga zelf zingen, kan ook)
 
En zang, ja in vorige contests werd verzocht om zang, nu dat er bij zit.....mag het weer weg :D

Haha ja irritant is dat eh.. (hoewel ik me herinner dat je track vorig jaar ook vocals had...? Vocaloid-achtig..?). En ik weet het ook nooit zeker hoor, als ik het roep - zoiets moet altijd nog even gehoord worden. Kan me wel voorstellen dat het een flink gat achterlaat, als je het eruit haalt.

Laat je vooral niet van de wijs brengen, en hou gerust je poot stijf (daar sloeg mijn "als je het erin wil houden" althans op).

Van de zomer had je ook een lekkere track, met zangeres - was dat een bekende van je, die je misschien nog es kunt vragen voor deze...?
 
Haha ja irritant is dat eh.. (hoewel ik me herinner dat je track vorig jaar ook vocals had...? Vocaloid-achtig..?). En ik weet het ook nooit zeker hoor, als ik het roep - zoiets moet altijd nog even gehoord worden. Kan me wel voorstellen dat het een flink gat achterlaat, als je het eruit haalt.
Klopt, de vorige contest track van mij had ook zang, ook van sample packs afgehaald en ge-melodyned. De track daarvoor niet. En ja, dat geeft een gat, maar dat is wel weer te vullen :D
Van de zomer had je ook een lekkere track, met zangeres - was dat een bekende van je, die je misschien nog es kunt vragen voor deze...?
En ja hoor, ook die weer van een sample pack :)
Maar ik ken sinds vorig jaar een zangeres die misschien wel in is voor een collaboratie, ga ik eens proberen dit jaar. Nee heb je, ja kan je krijgen.
 
Geslaagde track, houd wel van zo’n afwijkend ritme.
Lekkere achtergrond muziek.
 
Back
Top