RE-201 footswitch vraag

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Ik heb begrepen dat als ik een footswitch op mijn re-201 aansluit ik dan de motor kan bedienen (aan-uit). Nu heb ik geen footswitch liggen en heb eigenlijk ook geen zin in weer een pedaal erbij. Kan ik dit signaal op een andere manier triggeren? Weet eigenlijk niet wat een footswitch precies doet maar kan me voorstellen dat er ook andere manieren zijn om de re-201 te triggeren. Iets met een switch of button verbonden aan een jack plug ofzo of middels een audio signaal?
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij moet het een switch zijn die vergrendeld (latching)


Anders gewoon een simple SPT switch aan een kabel solderen.

Of nog goedkoper een mono jack kabel aan het eind de + en - aan elkaar solderen.
 
Of het is andersom...

Wat er gebeurd in de 201, is dat de band gestopt word zodat je geen echo meer hebt.
Maar als je weer opstart, hoor je de restanten die nog op de tape staan.
Dat is een foutje in het ontwerp. Het zou kunnen dat bij de 301 en hoger het wel beter werkt, maar die heb ik niet.
 
Of het is andersom...

Wat er gebeurd in de 201, is dat de band gestopt word zodat je geen echo meer hebt.
Maar als je weer opstart, hoor je de restanten die nog op de tape staan.
Dat is een foutje in het ontwerp. Het zou kunnen dat bij de 301 en hoger het wel beter werkt, maar die heb ik niet.
Krijg nou wat... Ik zie nu pas dat ik een modificatie heb.
Aleen..ik heb geen idee wat het doet.
Ik heb je tip geprobeerd met de patchkabel en dat werkt niet helemaal zoals ik had verwacht.

Als ik de patchkabel in het linkergat stop ( originele footswitch ) dan stopt de motor niet maar dan gaan denk ik de koppen van de tape af en hoor ik ook ik geen echo en reverb meer en gaat het lichtje van de VU meter uit. Op zich ook leuk maar ik had gehoopt dat de motor zou stoppen en ik nog wel de reverb kan gebruiken.. Maar goed...

Het rechtergat wat er dus bij is gemaakt heb ik ook een patchkabel ingestopt maar dat doet niet veel. Heb voor de gein de jack van de output erin gestopt en dan gaat het vu lichtje uit.
Ik stop nu maar even met experimenteren. Is iemand hier misschien op de hoogte van een dergelijke modificatie en wat het zou moeten doen?
Of dat ik op een veilige manier erachter kan komen wat dit doet?

PXL_20221215_120452877.MP.jpg
 
Back
Top