NorthernlightX - Acid Cloud

Zo eentje als dit moet er ook elk jaar inzitten natuurlijk :D
Geen artistiek hoogstandje maar zoals in dit genre hoort maakt de mixage het allemaal weer goed.
Deze mocht even hard!
 
Potjandikkie zeg, wát een productie. Wapperende broekspijpen, ook met hoofdtelefoon.

Eens met de reacties wat betreft de "artistieke splash", maar da's lekker niet jouw probleem, als dat helemaal geen doelstelling was.

Tegelijkertijd... die strings in de break zijn wel een kladden-grijpertje hoor.. maar die staan nu heel zacht, mag je veeel meer in de spot-light zetten, zo lang zitten ze er toch niet in... (en wat mij betreft zelfs nog wat uitbuiten met de boel erbij, maar dan wordt het wellicht een andere track..)

Hoe dan ook.. het vakmanschap spat er vanaf. Als je nog een visite-kaartje zocht voor je mixing/mastering-services: dit is 'm.
 
Laatst gewijzigd:
Haha, dank voor de leuke commentaren :)

De track is dus blijkbaar geen 3-gangen diner met Michelin ster maar wél een heerlijke patat mét :D

Doe ik het voor hoor, ik heb 'm gemaakt als crowd-pleaser en zo te horen is dat gelukt :maffia:
 
Het klopt dat de track lang is als luistertrack. De track is bedoeld als track in een DJ set, dus dan zijn de eerste en laatste 32 maten (32 maten komt op dit tempo vrijwel uit op 1 minuut) om te mixen met de voorgaande en volgende track.
 
Op zich niet helemaal mijn 'sound' maar ik kan wel horen dat het een kwalitatief goede track is binnen het (hard)trance genre. Goed bezig. 👍
 
Voor dit genre goed gedaan. Ben zelf met techno iets meer van het rauwe dark techno werk. Het acid stabje wat eerder werd genoemd kan nog wat gebruiken idd. Misschien voor de drop het acid lijntje nog 3 of 5 semitonen omhoog gooien. Mix is prima.
 
wow! die knalt!

strak, vakkundig. het laag is loeihard, hier, maar erg zuiver en mooi de dynamiek, de zachte passage, sterk gedaan.

mix/produktie erg goed. plaatsing en geluidsbeeld effektief. ook het mid en hoog, zitten perfekt, ook soms heel bizondere lekkere geluiden.

ramt door, bedoel ik positief.

wanneer ik geen griep had, zou ik hier staan springen en zou ik met mun kop in het plafond vast komen te zitten....
 
Dik gemixt, daar ligt het niet aan, daar lijkt je talent zeker te zitten; maar eerlijk: die acidline (maar eigenlijk wel de hele track) is wel echt duizend in een dozijn en gaat bovendien helaas voor mij nergens heen.
 
Dik gemixt, daar ligt het niet aan, daar lijkt je talent zeker te zitten; maar eerlijk: die acidline (maar eigenlijk wel de hele track) is wel echt duizend in een dozijn en gaat bovendien helaas voor mij nergens heen.
Ik vond dit zeker een dikke track en erg ok.. acid gehalte geen probleem mee. :) Stiekem ben ik ook wel fan van jouw GAS.. :D Ik zie regelmatig dingen die je zoekt, heel interessant en sommigen bezit ik zelf ook want ben ook een redelijke gear passionist.. Ga ervan uit dat jij dat ook bent maar ben met zo een comment maak je me toch wel heel benieuwd naar jouw audio/producties ;) Per PB mag ook. :okdan:
 
Het was natuurlijk een risico om een keiharde beuker (en in de "extended" versie nog wel) in te sturen voor de contest, en ik had daarom vooraf ook alle ambities om mee te doen voor de winst al laten varen. Op het forum zitten nu eenmaal veel meer mensen die liever luisteren naar de zoete synth pop liedjes die ook deze editie weer hoog gescoord hebben. En dat is ook prima.

Ik steek alle complimenten over de mix lekker in mijn zak en wat betreft het commentaar op de compositie en arrangement;
- te lang: het is een extended mix zodat een DJ ermee kan mixen, dat is in dit geval 2,5 minuut extra, als het niet je genre is kan ik me voorstellen dat het een lange zit is ja
- weinig creatief / te eentonig: ik was op zoek naar deze sound en ik heb 'm gevonden

Tot de volgende contest! :doei:
 
Back
Top