Serieus?

Afgelopen dagen zelf bij de Kringloop voor een euro wat audio snoertjes gekocht. Mede gezien de link van MacGyverGear lijkt mij dat goed genoeg.
 
Is jouw "dikke stroomkabel van de Gamma" met vaste kern zoals installatiedraad, of met flexibele kern (meerdere aders) zoals een apparaatsnoer? Want ik zou wel voor flexibel gaan. Daar zijn enerzijds elektrische redenen voor, maar met name ook om te voorkomen dat de aansluitingen van versterker en luidsprekers mechanisch belast worden op manieren die ze niet leuk vinden en/of niet goed klemmen omdat ze ontworpen zijn voor flexibele kern.
 
Goede audio kabel is naar mijn weten wel belangrijk.
- durabilty
- voltage drop
- hoe goed de shielding werkt

Voorlal belangrijk voor instrument en mic levels.
Verwaarloosbaar voor speaker draad.
Als die tenminste wel dik genoeg is.
 
€21.999 per meter kabel is voor mensen die honderdduizenden euro's uitgeven aan een versterker en speakers. Dit zijn mensen met geld en die het kunnen missen. Zelfs ik zou het doen als ik het kon bekostigen. Het is een beetje het zelfde als in een huis van €17.000.000 wonen en je huis inrichten met Ikea spullen.

Denk dat er niemand is die werkelijk het verschil kan horen. En misschien ook wel hoor, als je een systeem hebt van miljoen dat de kabel van Gamma toch iets anders klinkt? Voor m'n Kef 900 had ik ook een iets duurdere kabel (Hama met 2 lijnen van 0.75 mm2 voor €20 per 10mtr), omdat ik de Gamma kabel er net iets te goedkoop vond uitzien. Maar verschil in geluid, nee...
 
0.75 kan wel wat dun zijn afhankelijk van het vermogen van je speakers. Niet dat je 10mm2 moet hebben natuurlijk. Maar potentieel 100w of meer geef ik liever iets meer koper over langere afstand.
 
Is jouw "dikke stroomkabel van de Gamma" met vaste kern zoals installatiedraad, of met flexibele kern (meerdere aders) zoals een apparaatsnoer? Want ik zou wel voor flexibel gaan.
Apparaatsnoer. De flexibiliteit maakt ze een stuk praktischer.
En inderdaad, de klemmetjes achterop mijn versterker vinden dat ook fijner. En ze maken door de losse adertjes ook nog eens beter contact.
 
Alleen met een speaker kabel van €50.000 hoor je de fijne nuances van de audio afkomstig uit mijn €1700 kostende gitaar die met kabels van €5 per stuk door een pedaal van €80 wordt geleid.
 
Onzin! Je moet omdat te kunnen horen immers ook een audiofiele automaat in de zekeringkast hebben want die heft alle niet-audiofiele zooi van de tig installaties tussen de kerncentrale in Frankrijk en jouw huis magisch op. Of zoiets.
 
En vergeet de audiofiele luchtreiniger niet! Het geluid moet immers door de binnenlucht van onze speciaal ingerichte muziekkamers naar onze oortjes. Iedere microbe die zich in dat traject van speaker tot oor ophoudt kan de geluidsbeleving verzieken. :D
 
Jammer genoeg houd ik er niet van om mensen een oor aan te naaien. Anders was dit een gouden opportunity... :L
 
We hebben het over audiofielen he. Die krijgen we vast wel gouden oortjes aangenaaid. :)

(en zeggen dat ik zelf audiofiele apparaten maak en verkoop, maar dan wel degenen waar geen esoterische of homeopathische uitleg bij nodig is)
 
Ik las net ergens op een "high-end audio" forum een post van iemand die beweert dat muziek ECHT STUKKEN BETER klinkt bij hogere luchtvochtigiheid in zijn ruimte :D

Toch maar eens werk maken van mijn kraampje met slangenolie, feeënstof en toverbonen.
 
Laatst gewijzigd:
Dat een hoge luchtvochtigheid effect zou kunnen hebben op de geluidsvoortplanting is op zich nog niet zo'n idiote gedachte, maar of dat ten goede komt aan de muziekweergave is nog maar de vraag...
 
Ik ben sowieso niet echt de doelgroep, want ik hoor amper het verschil tussen een MP3 of een lossless opname - laat staan dat ik de nuance hoor van tranentrekkend dure, zorgvuldig "ingebroken" kabels (ja, dat is ook nog een ding ... die gasten geloven heilig dat als je kabels koopt dat je ze eerst moet 'inbreken' met verschillende frequenties voor ze goed klinken, de elektronen moeten de goede kant opstaan ofzo) die zijn opgeladen in het maanlicht.
 
Back
Top