Serieus?

Heel fijn allemaal. Zijn er hier ook audiofielen die er de zin wel van inzien? Of zijn dergelijke kabels gewoon echt onzinnig...?
 
Serieus Business...
 
Serieus Business...

O, wacht, deze is er ook. Voor 51425 euries krijg je maar liefst 2 meter. Per meter nog wat duurder, het is dan vast ook beter. Ik cancel gelijk m'n bestelling voor die Double Crown. Mijn gouden oren verdienen het beste, uiteraard.

 
2 meter kabel voor een halve ton...oké...
Zo! nu wil ik een van zulke speakers...:D8)
kwanta kosta? ;)
Siltech_Speaker_close_up-uai-720x900.jpg
 
Heel fijn allemaal. Zijn er hier ook audiofielen die er de zin wel van inzien? Of zijn dergelijke kabels gewoon echt onzinnig...?


Ik denk eigenlijk dat je die hier op het forum niet gaat vinden. Ander slag volk schat ik zo in, de audiofielen die zulke bedragen voor een kabel uitgeven of in elk geval bereidwillig zijn om dat te doen, als ze het geld hadden. Voor een paar meter van die hele dure kabel heb je een aardig hok vol met synths, een klein wandje met leuke Eurorack-dingetjes, etc, dat komt er nog bij.
 
In elk elektrisch apparaat zit storing...
Je test geen peperdure kabel op zomaar een versterker...
 
O, wacht, deze is er ook. Voor 51425 euries krijg je maar liefst 2 meter. Per meter nog wat duurder, het is dan vast ook beter. Ik cancel gelijk m'n bestelling voor die Double Crown. Mijn gouden oren verdienen het beste, uiteraard.


ah, je kan 2 x 5 meter even thuis proberen en retourneren binnen 14 dagen natuurlijk.. Ik ben wel benieuwd of je idd verschil hoort...
 
Ooit als ik nog in verkoop AV was, verkochten we ook zogezegde High-end RCA!! kabels die werden geleverd in speciale houten koffer met suede inleg, en witte handschoenen. Verkoopprijs was superduur maar toch werd het geregeld verkocht (lees: geplaatst door onze technische special sales service) :D
;)
 
Heel fijn allemaal. Zijn er hier ook audiofielen die er de zin wel van inzien? Of zijn dergelijke kabels gewoon echt onzinnig...?
Ik spreek even als iemand die sterk met audio bezig is. Je kan kabels niet compleet negeren, er zijn aspecten die invloed hebben. In mijn mening ben je echter wel klaar als je volgende punten afvinkt:

-goede connectoren, die mechanisch en elektrisch sterk contact maken.
-kabels van zuiver (oxygen free) koper, geen aluminium ofzo.
-voldoende diameter. Hou er rekening mee dat speakers flink wat stroom kunnen vragen, dus niet te spaarzaam zijn.
-gelijke lengte.

Als dat allemaal geregeld is, lijkt het mij verder geneuzel in de marge. En bovenstaand lijstje hoeft echt niet veel geld te kosten, al werkt de koperprijs niet mee.

Ben je dan een idioot als je een (veel) duurdere kabel koopt? Niet als je er gelukkiger van wordt, op welke wijze danook. Ik ga er zelf niet in mee, bij mij is het gewoon bovenstaand lijstje van merkloze kabel per lopende meter gekocht.
 
Ik heb nog wel eens wat duurdere speaker kabel gekocht voor tussen mijn NAD versterker en Quadrall 3 weg speakers. Volgens mij heb ik toen 90 euro betaald voor 10 meter snoer ofzo. Vond ik 20 jaar geleden al heel wat. Maar ik hoor geen verschil met degelijke dikke stroomkabels van de Gamma dus drie keer raden wat ik tegenwoordig gebruik.
 
Back
Top