Ook Angelo Badalamenti (Twin Peaks) overleden

Ook vandaag weer een triestig overlijden: de 85 jarige Angelo Badalamenti, componist voor verschillende films en TV-series waaronder "Twin Peaks".

Bron: Angelo Badalamenti, de componist van soundtrack van serie "Twin Peaks" en film "Blue velvet" is overleden

:(

1671013281014.png
 
Last edited by a moderator:
Ik had het ook gelezen. Vond dit filmpje altijd wel prachtig:
 
Alweer een ... niet in de wieg gesmoord gelukkig. Ik vond zijn muziek bij de David Lynch films/series altijd erg sfeervol.
 
Alweer een ... niet in de wieg gesmoord gelukkig. Ik vond zijn muziek bij de David Lynch films/series altijd erg sfeervol.
Juist. Heb een paar cd's van hem. Zeer sfeervol idd. R. I. P
 
Maakte toch fenomenale film muziek, altijd zo mysterieus en onheilspellend en gewoon perfect voor de David Lynch Films. Mooie leeftijd bereikt wel. R.I.P.

 
Laatst gewijzigd:
Mooie soundtracks. Zonder hem waren die Lynch films heel anders geweest qua ervaring.
 
Droevig nieuws…
Stond al een tijdje in mijn kijklijst, maar gisteren Mulholland Drive nog eens gekeken. Ditmaal in 4k.
Naast zijn muziek, die veel van Twin Peaks weg heeft, speelt hij een kleine maar zeer opvallende rol.
 
Wat ik niet wist, maar nu nav. het overlijden van Badalamenti lees is dat Julee Cruise eerder dit jaar is overleden.
klopt. En daar had ik destijds een bericht van geplaatst. Het kwam blijkbaar niet door de moderatie heen
 
Het kwam blijkbaar niet door de moderatie heen
Ik heb 'm even nagekeken en dat klopt. Bericht was veel te summier voor de nieuwssectie, voldeed op een aantal vlakken niet aan de voorwaarden. Er stond weinig meer dan de naam en dat die overleden was. Geen foto, niet wie het was e.d.. De berichten van onze nieuwssectie worden ook automatisch naar Facebook geupload, dus een dergelijk bericht voldoet dan inderdaad niet.
 
Ja is ook mijn fout. Was destijds niet op de hoogte van de voorwaarden voor een nieuwsbericht.
 
Back
Top