Even braindump.... (Roland Boutiques)

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Ik ben toe aan een upgrade van mijn set-up en wil even toetsen of ik op het juiste spoor zit :)

Tussen mijn drumcomputers en effectenbakjes staat een 3-tier Roland Boutique stand. Ontzettend handig om ruimte efficient verschillende synths te gebruiken.
Maar heel onhandig als je een nieuwe/eigen sequence wilt programmeren, want dan zitten ze 'vast' in die stand. Volgens mij is daarvoor een extern (Arturia) MIDI toetsenbord goed geschikt: 'inpluggen wanneer nodig en afkoppelen wanneer klaar' :)

Maar heb ik het bij het juiste eind dat je deze dus via 'MIDI IN' met een Boutique kan verbinden, je vervolgens via de step sequencer functie op de Boutiqe maar met het keyboard de noten kunt ingeven, kunt opslaan op de Boutique en klaar bent? Of is juist meer het idee dat je via de stepsequencer van het keyboard alleen de FM in de synths aanstuurt?

Graag jullie ervaring.
 
ik versta de vraag eigenlijk niet goed

maar volgens mij wil je een sequencer? en bedoel je met arturia bvb een keystep pro?
 
ik versta de vraag eigenlijk niet goed

maar volgens mij wil je een sequencer? en bedoel je met arturia bvb een keystep pro?
Ik wil eigenlijk een optie om op de Boutique de noten in de te geven, zonder dat ik ze uit de 3-tier stand hoef te halen. Ten behoeve van het programmeren van de sequencer.
 
Hi Als ik het goed begrijp wil je een keyboard of sequencer aan de boutiqes hangen?

Gebruik je een computer? dan kan je alle boutiques via usb aan je computer hangen.
En ook je sequencer of toetsen.

Gebruik je geen computer dan kun je weleen keyboard of sequencer aan de boutiques hangen maar meestal hebben die maar 1 of 2 midi-outs.
Dus voor 3 Boutiques kun je een midi - thru kastje gebruiken en kun je op 1 midi out 3 boutiques hangen die je dan ieder een eigen kanaal geeft.
 
Hi Als ik het goed begrijp wil je een keyboard of sequencer aan de boutiqes hangen?

Gebruik je een computer? dan kan je alle boutiques via usb aan je computer hangen.
En ook je sequencer of toetsen.

Gebruik je geen computer dan kun je weleen keyboard of sequencer aan de boutiques hangen maar meestal hebben die maar 1 of 2 midi-outs.
Dus voor 3 Boutiques kun je een midi - thru kastje gebruiken en kun je op 1 midi out 3 boutiques hangen die je dan ieder een eigen kanaal geeft.
Ik werk DAW-less, dus lekker spelen met alleen de apparaten en een 14 kanaalsmixer :)

Het gaat mij erom dat ik makkelijker sequences kan voorbereiden in de boutiques, zonder ze uit de stand te halen. Want zonder key board sequences programmeren is niet te doen via de 16 knopjes op de Boutique zelf... Dus dan werken met een MIDI keyboard dus.

Dan dus de vraag: welk keyboard is daar bij uitstek het best voor geschikt?
 
ik versta de vraag eigenlijk niet goed

maar volgens mij wil je een sequencer? en bedoel je met arturia bvb een keystep pro?

Het gaat mij erom dat ik makkelijker sequences kan voorbereiden in de boutiques, zonder ze uit de stand te halen. Want zonder key board sequences programmeren is niet te doen via de 16 knopjes op de Boutique zelf... Dus dan werken met een MIDI keyboard dus.

Dan dus de vraag: welk keyboard is daar bij uitstek het best voor geschikt? Arturia popt bij mij op omdat ik dat overal zie, maar wie weet zijn er wel andere exemplaren veel beter geschikt voor mijn doeleind.

Toevoeging: het is NIET om live te spelen, want ik speel geen toetsen :) Ik wil het echt gebruiken om makkelijker de noten in te voeren voor de sequences.
 
Gebruik je geen computer dan kun je wel een keyboard of sequencer aan de boutiques hangen maar meestal hebben die maar 1 of 2 midi-outs.
Dus voor 3 Boutiques kun je een midi - thru kastje gebruiken en kun je op 1 midi out 3 boutiques hangen die je dan ieder een eigen kanaal geeft.
Zo dus enig keyboard met een midi out
 
volgens mij kan je de boutique instellen op "soft thru" waardoor de output als midi thru fungeert
zo kan je er dus 2 aan elkaar daisy chainen en heb je geen midi thru doosje nodig

gewoon eender welke goedkoop midi keyboardje is dan ok (zolang er een fysieke midi out op zit)
 
Back
Top