Marcel D - Green Beret Blues

Marcel D

weer in Venlo
Lid sinds
30 april 2002
Berichten
745
Locatie
'n bijna gerenoveerde woning
Al jaren maak ik remixes van Commodore 64 muziek waarbij ik de originele muziek vermeng met geluiden die worden geassocieerd met Jarre of Vangelis waarbij deze zeker geen uitzondering is. Dit is Martin Galway's Green Beret Loader in een Vangelis Bladerunner Blues jasje.

 
Last edited by a moderator:
:okdan:. Is dit nou nog met je CS80 gemaakt of heb je een software-emulatie gebruikt (en zo ja, welke want die harmonicasound hoor je bijna nergens in demofilmpjes)? Wat ik hieraan zo knap vind zijn de emoties die je tot uitdrukking brengt. Je kan wel een bepaald geluid in je bezit hebben, zoals die CS80 harmonica, maar hem dan ook nog zo bespelen dat ie echt klinkt is minder voor de handliggend! Dit is echt een track naar mijn hart :halleluja .
 
Heel mooi Vangelis sound idd Bladerunner blues...:okdan:
Van zowel hardware en/of software zijn die Vangelis sounds vrij moeilijk na te imiteren...
En ik hoor toch echt een Vangelis studio... :okdan:
 
Mooie mix van Vangelis en Pink Floyd (in mijn oren dan). Is sowieso knap dat je zoiets kan maken, los van de mate van originaliteit. Trouwens welke artiest laat zich niet door voorgangers of tijdgenoten inspireren!
 
Dikke remix hoor. Krijg altijd nostalgische gevoelens bij Martin Galway. Fijne combinatie van geluiden, al had ik wel graag een wat authentiekere (of rauwe) SID sound gehoord. Dat had het voor mij helemaal afgemaakt :)
 
Op zich niet heel verkeerd, maar er gebeurt wel wat weinig, je blijft een beetje in hetzelfde hangen, en dan haak ik toch wel af.

Ah ik lees nu Vangelis, dan snap ik um wel, maar ook bij de meester zelf haak ik snel af :D
 
ik ben een sucker voor game muziek (niet alleen C64) en juig dit initiatief dus erg toe!
en ook je doelstelling om er iets vangelis-achtigs van te maken is zeer geslaagd.
 
......... dan zette je als klein jochie dus gewoon een C64-game aan, niet eens om te spelen, maar gewoon voor de muziek.. Green Beret was daar één van..

En dan had je die legendarische interpretatie nog van Reyn Ouwehand, 15 jaar geleden.. (de beeldkwaliteit kan echt niet meer haha, maar hij klinkt nog steeds prima)

Ah, en dan is Blade Runner nog es een van m'n favoriete films.


Dus nee, écht neutraal was ik niet - toen ik deze aanzette. :D


Tof gedaan. Als remix van Greet Beret staat 'ie als een huis. Maar kan me wél voorstellen dat er "slechts een Vangelis-kloon" overblijft bij luisteraars die Martin Galway er niet in herkennen.

Ietsje minder "ghost-notes" had ik prettiger gevonden, trouwens (op de lange termijn hoor.. zit nu aan luisterbeurt 7 verdeeld over de afgelopen dagen..).. als je ze wat doseert, wordt de melodie wat rustiger, zonder dat het "minder Vangelis" hoeft te worden.


Stuur je 'm nog effe naar Kwed? Of zit je daar al lang en breed op..?
 
Laatst gewijzigd:
Green beret ken ik nog wel, stond ook op mijn datarecorder: load.. (half uur wachten), run.., syntax error.. Echter kan ik de muziek niet meer herinneren maar dit klinkt superlekker, het heeft ook wel iets weg van de intro van Shine on you crazy diamond.
 
Ontzettend bedankt voor alle commentaren to zover. Daar wordt je als hobbie-bob blij van:)

Nog evenwat details:
Alles komt uit één instance van Omnisphere 2 in Cubase 11, behalve de belsound, die komt uit een JV2080 en alles is ingespeeld op een ASM Hydrasynth Deluxe. Het geheel is overgoten met Valhalla Vintageverb.

@Danny De CS80 harmonica komt uit Luftrum's Vangelis voor Omnisphere. Eigenlijk een tamelijk simpel geluid maar niet echt bruikbaar omdat het meteen met Vangelis wordt geassocieerd. Dit was het eerste wat in me opkwam na 10 minuutjes pielen met die sound.

@stoter Hij staat al een tijdje op kwed ;)
 
Back
Top