Kreakleuter - Norsk idylle

kreakleuter

Stamgast
Lid sinds
1 oktober 2004
Berichten
128
Hierbij mijn inzending voor de Synthforum contest 2022. Het is een poging om een impressie te geven van het majestueuze Noorse natuurschoon.
Geheel gespeeld op een Haken Audio Continuum, vandaar helaas wat microtonale “dronken” noten aan het begin, heb nog wat jaren studie nodig voor ik dit fijne maar hoogdrempelige instrument echt ga beheersen. Maar vond de rest zo stemmig dat ik dit toch instuur.

live ingespeeld, dus geen sequencing of quantizing, in 4 tracks met wat reverb van de Continuum zelf en nog wat delay uit de Behringer XR18.
Veel plezier ermee!
 
heb nog wat jaren studie nodig voor ik dit fijne maar hoogdrempelige instrument echt ga beheersen. Maar vond de rest zo stemmig dat ik dit toch instuur.

Nou ... wat mij betreft, heb je het toch al aardig onder de knie, hoor :okdan:. Ik vind het vooral knap dat je sporen live inspeelt zonder er veel "richtpunten" zijn. Dus voor wat mij betreft, is deze track meer dan geslaagd :halleluja:
 
Heb 'Haken Audio Continuum' even opgezocht en kan nu idd horen wat de mogelijkheden zijn, met name het continuum aspect: ik zie je vingers als over het "toetsenbord" glijden. Mooi gedaan, maar voor een Noorse sfeer had het wat ijziger (meer echo, nagalm, dunnere klank?) mogen klinken. Maar je bent nu al aardig bedreven op het instrument en dus kan het in de loop van de jaren alleen maar beter worden.
 
Idd, da's mooi stukje "glij werk" !
Da's niet zomaar een midi controller,
Die Haken en niet zomaar een prijs...:D
Jordan Rudess is er hellemaal gek van!
 
Bedankt voor de reacties, het is leuk om te horen wat jullie ervan vinden. De CM is (kan) juist heel organisch klinken door de manier van invoer/controle. MPE+ is het toverwoord samen met het rubberen toetsen-) oppervlak. Het ding was altijd onbereikbaar voor me tot ze de mini uitbrachten. Daar eenmaal mee gespeeld hebbende was ik hooked dus toen kwam na lang zoeken een halfsize en nu met veel geluk heb ik een full size Continuum.
Dit stuk is ook echt ontstaan uit improvisatie en inspiratie door de klanken van zijn engine, de Eagan Matrix. Daar zitten echt pareltjes van klanken bij, gelukkig, want zelf programmeren is best lastig. Vereist een studie op zich want niet zo intuïtief. Vervolgens is het flink oefenen, doe ik dus nooit genoeg. Het lijkt wel een viool af en toe wat dat betreft al helpt het enorm dat je de mate van noot-trefzekerheid kan aanpassen van absolute beginner tot liefhebber van microtonality. Raad maar waar ik hem op heb staan:dubbel:
 
Bijzonder stuk. Dat gliden is wel gaaf inderdaad. Mooie compositie.
De sound vind ik nog iets te rauw 'zaagtanderig' en had van mij iets meer filtered/processed/smooth mogen zijn.
 
Lekker eery begin, melancholische schurende klanken, daar hou ik wel van. De melodielijn, doet me ergens aan denken, maar kom er niet op. Dapper dat je het zonder beat aandurft btw, en chapeau voor de live uitvoering, top gedaan!
 
Bijzonder sound zo'n haken!
Heel mooi gevoelig ingespeeld.
Knap staaltje vakmanschap. klinkt als ware kunst.
 
Back
Top