MIDI / Patch Changes - PLUS bij selectie meteen een stel CC-waarden verzenden

clintrubber

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
2.136
Locatie
N Brabant
Een bepaalde soundmodule die zelf geen geheugen heeft blijkt wel naar een stuk of 12 MIDI CC's te luisteren.

Dus op die manier patches te maken...

...als ik een goede MIDI-controller kan vinden die bij een nieuwe geselecteerde patch meteen een aantal CCs (de diverse CC-nummers, plus de gewenste waarde) kan verzenden.

Vanuit een computer uiteraard een klein kunstje, maar liever een hardware (foot-)controller.

'k Had ook naar een Beatstep gekeken, de diverse patches/memories kunnen geconfigureerd worden dat ze CC etc kunnen verzenden, alleen lijken ze dat niet meteen te doen zodra een bepaald memory geselecteerd wordt.

Wellicht die FCB1010, moet ik verder bekijken, al dan niet met een alternatieve chip.

Suggesties? Dank!
 
Heb de FCB1010, gebruik die voor alles en nog wat. Met originele chip en die editor van Mountain Utilities, echt een aanrader
 
Welke module is het?
 
Heb de FCB1010, gebruik die voor alles en nog wat. Met originele chip en die editor van Mountain Utilities, echt een aanrader
(Die Mountain Utilities zijn fraai. Ooit eens mee aan de gang geweest voor een BCN44, maar het uiteindelijk toch anders gedaan.)

Hoeveel CC's kan de FCB1010 tegelijk sturen _en_ kan er meteen een value worden meegestuurd? (Heb de Mountain FCB1010 en de Beh. FCB1010 manual bekeken, maar vond het nog niet.)
 
Misschien een wat dure oplossing, maar de Digitakt kan het...
Dank je voor de tip.

Idd tikkie duur voor wat het voor m'n doel zou toevoegen - TENZIJ ik met een dergelijke doos meteen One Stop Shopping zou kunnen doen:

[1] one button patch selection
+ [2] sounds ook meteen intern (voorkeur voor het kunnen binnenslepen van bijv. een ferme VSTi met minimaal paar honderd MB aan sounds)
+ [3] niet alleen stereo-out, maar dan liefst toch minimaal 4 outs.

Wat opvalt bij dergelijke sampler-boxes is het karige max actieve memory, die Digitakt is met 64MB duidelijk op drums gericht begrijp ik.
Die Akai Force etc misschien...

Kom voor nu dan uiteindelijk steeds weer uit bij laptop met externe controller (bijv. Ableton Live, als ik het goed heb heeft die per clip de mogelijkheid tot al deze MIDI settings, zeg equivalent aan een .smf importeren) maar dan heb je dus weer een computer die er ook zo uitziet. Any tips voor een computer die er als een muziekapparaat uitziet en als die bovenstaande dingen kan nog steeds welkom, dank!
 
Misschien mooie aanleiding om een oude Roland MC-80 (medium-prehistorische luxe hardware sequencer) eens af te stoffen. Die kan (hoe heet het ook alweer) RPS, en als dat ook werkt met CC etc dan is het verhaal compleet. Zoniet, dan altijd nog via de juiste SMF afspelen.

(Dit alles uiteraard nog steeds tikkie overkill, die meeste Refaces hebben uiteraard weinig controls, dus ook op het apparaat zelf snel op de bedoelde settings gezet.... maar dit via MIDI eleganter, vandaar deze thread.)
 
Bome Midi Translator (software) heeft volgens mij ook een kastje waar je Bome op kan draaien. Anders misschien een iPad/tablet als die je al in huis hebt?
Dank je. Ik zag een Bome kastje bij Thomann, EU219 oid, dat schiet z'n doel wat voorbij.
Geen iApple-spul hier voorhanden, maar die zou te overwegen zijn.
In de verwante thread inmiddels ook een Arduino-oplossing, die nu bekijken of die helemaal past. (Ziet er veelbelovend uit.)
 
Back
Top