Microcosm Special Edition Black Colorway

Hologram komt met een special edition van de Microcosm.
De originele kleur is licht beige, de special edition is git zwart.
Oplage is beperkt, en 1 unit per persoon. Pedaal is alleen via de site van Hologram te bestellen, zoals ook hun andere pedalen.
Microcosm is een granular effectpedaal dat het geluid herschikt en herinterpreteert doormiddel van sampling-, pitch-shifting-, delay- en looping-technieken.
Zelf heb ik de originele versie, ben blij dat ik deze in mijn bezit heb. Zal hem in ieder geval niet snel verkopen.
Zover ik kan zien op hun site zijn de features tussen het origineel en de special hetzelfde. Alleen de kleur is verschillend.


Scherm­afbeelding 2022-12-06 om 17.28.40.png

O
 
En uitverkocht... laatste staan op reverb maar zijn alleen voor de VS 😑
had wel leuk gestaan naast de Osmose
 
echt waar .... had hem net in mijn mandje.....
Ooo gelukkig is die witte er nog

Is ook echt vet op gitaar :-)
 
Ja die kleur maakt mij ook niets uit.
Maar ik wist niet dat de witte ook gewoon te koop was.
Heb hem inmiddels bestelt.
Hoop dat @klinkske dit niet leest. want het gast hier rijkelijk.


Zo lekker zeg. Moet alleen nog ff de Prophet erbij halen.



Met de Prologue:

 
Behoorlijk immuun voor dit soort spul. Heb al een space en doe er echt niks mee. Doet me wat denken aan de ob6 fx. Beter zonder :)
Maar misschien moet ik al die pedalen enz hier maar eens n paar dagen studie geven. Merk dat ik bepaalde fx wil en geen idee heb hoe ik ee krijg en dat ligt zeker niet aan de gear hier, wed ik :)
mij gas heet al n poosje korg Momenteel. Fs of dv 😎
 
ik herken de sounds van de microcosm uit een neo soul album.
Het klinkt echt geweldig op gitaar.
Tuurlijk ga ik het ook op synths jassen.

Ik heb Hologram net gemailed om te zijn of the cosm ook patches kan dumpen via sysex.
 
ik had vroeger grijze gekocht en ondertussen ook weer verkocht aan forumlid, had weer last van GAS blijkbaar. toestel bijna nooit gebruikt. Maar als ik gisteren de zwarte zag, Begon het toch te kriebelen; Gelukkig zijn ze allemaal uitverkocht. De Cosmos die staat hier nog wel, en dat is een blijvertje :-)
 
Als je serieus bent...tuurlijk. Hij is in nieuwstaat. Geen krasjes en/of stof. Hij staat in mijn klimaat gecontroleerde studio. Ik gebruik hem nu nog (letterlijk op dit moment) maar de zwarte komt komende woensdag binnen. Dan gaat de grijze versie de verkoop in. Originele doos e.d. zit erbij. Stuur maar een pb!
 
Ik heb nét voor deze geplaatst werd nog een gewone besteld (die ik ook mooier vind, dus prima!), toen ik zag dat weer gewoon leverbaar waren. Als iemand favoriete settings heeft, zeker delen!
 
ja joh wat maakt die kleur nou uit idd.
Wat een krenten zitten nog geneens rubbere voetjes bij.
 
ja joh wat maakt die kleur nou uit idd.
Wat een krenten zitten nog geneens rubbere voetjes bij.
Zijn idd krentjes, heb er zelf ook voetjes onder geplakt.

Zie nu dat ze de zwarte in zijn geheel van de site verwijderd hebben.
"This product couldn't be found"
 
Zo ff een snelle review:

Nou nou ik gel maar niet met dit ding.
Het is een tone sucker (veel volume loss) en vrij noisy.
Alle effecten klinken als dezelde saus en de reverb is werkelijk de slechtste die ik ooit gehoord heb.
De OP1 spring reverb klinkt als een high-end verb als ik het met deze vergelijk.

Wat irritant is is dat het ding ook al weet je wat wat doet het altijd onvoorspelbaar lijkt.
Heb de mijn aan midi gesynced, met instrument en line input gechecked.

Nou ja ik zet nog effe door en dan gaat die het raam uit. :)
 
Je kunt in de global settings kiezen tussen "Instrument level" en "Line level".
Op mijn unit heb ik geen last van noise.
Wel is de output wat aan de zachte kant idd.
Deze pedal gebruik ik altijd in combi met de EHX platform.
Om het signaal in toom te houden en te boosten.
De reverb is vrij standaard, ik hier gebruik ik andere pedalen voor.
Microcosm gebruik ik puur en alleen voor de algoritmes en de looper/phraser.
Vind deze erg bruikbaar.
 
Back
Top