Trappist in de koelkast?

Als ik het hier kan vinden wil ik het wel proberen. Een zekere bitterheid is niet erg, zurig klinkt niet zo lekker.

Wat bitterheid betreft, als het gaat om pils gaat bij mij een Duits biertje er vaak wel in, die hebben dat vaak ook iets. Eentje die je hier vlak over de grens vaak tegenkomt is Jever, ik zie dat die als één van de weinige pilseners de top 100 haalde over 2022 op Bierista.nl. De moeite waard om 'ns te proberen, als je die ergens ziet. :biertje:
 
Ik zou trouwens dit draadje aanbevelen voor alle nieuwe gebruikers. Als een soort leden-kennismaking centrum :P Heb em met veel plezier gelezen. Ook weer wat bijgeleerd over bier trouwens. En ben nu nog maar op pagina 7 :P
 
Heel apart: bij het proeven krijg ik maar heel kort even de impressie van sterke drank, maar dat is ook meteen weer weg. En dan is het verder of ik een gewoon pilsje drink. Toch is het 8,4 %. Hier zou men zich bij een avondje stappen met vrienden wel eens ernstig in kunnen vergissen...

Wat mij verder nog opviel (we zitten hier immers op een synth forum) is het sterke geluid van het rap neerslaande schuim. Misschien een idee om daar wat samples van op te nemen voor latere bewerking.
Dit dus :dubbel:
 
Ik zou trouwens dit draadje aanbevelen voor alle nieuwe gebruikers. Als een soort leden-kennismaking centrum :P Heb em met veel plezier gelezen. Ook weer wat bijgeleerd over bier trouwens. En ben nu nog maar op pagina 7 :P
:mega::D
 
Zo ik ben er doorheen :P En ik het water loopt me in de mond bij het lezen over alle mooie biersoorten moet ik zeggen.

Ik ben ook zeker een liefhebber van bier, maar ben sinds 3 jaar gestopt met alcohol. Volledig op de gezonde tour, inclusief hardlopen en sporten. (Zal m'n midlife crises wel zijn) Enkel een glaasje champagne met oud & nieuw. Maar zo af en toe drink ik wel eens een alcohol vrij biertje, maar sta er eigenlijk nooit bij stil welke soorten er eigenlijk allemaal zijn. Ik pak meestal de 0,0 Hertog Jan of de Warsteiner. Op zich prima om de dorst te lessen, maar dat is de gewone pils en zo tijdens het lezen van dit onderwerp ben ik eigenlijk wel benieuwd of er goeie 0,0 triples zijn, want daar kon ik 'vroeger' wel echt van genieten. Na even snel googelen kwam ik de 'Force Majeur Tripel' tegen van brouwerij Triatleet Stijn Panis. Iemand bekend met dit biertje of zijn er andere tips? Dan ga ik daar eens naar op zoek!
 
Hier in de Supermarkt is een flinke afdeling alcoholvrij bier, ook van de betere merken. Ik zou gewoon van de in dit topic genoemde biermerken hun alcoholvrije bieren uitproberen.
 
Inderdaad - en dan post je hier je bevindingen. Misschien zijn er wel alcoholvrije varianten die ook voor ons het proberen waard zijn. ;)
 
Zou kunnen. Ik vind sommige alcoholvrije bieren best lekker (van de streek - ipa) is een lekkere….

Al betwijfel ik dat op een gezonde toer alcoholvrij bier een goed alternatief is. Tis dan natuurlijk gewoon frisdrank 😋
 
nar_met_beker_sz_1.png


Ik ben even op zoek gegaan en kwam deze tegen in onze supermarkt. Een lekker speciaal biertje, gebrouwen in Brugge. Was goed te doen! Het heeft iets weg van een blond bier maar met wel een lekkere bittere nasmaak. Niet eentje die je 1 2 3 wegklokt, maar waar je even voor kan gaan zitten. Die ga ik vaker kopen :)
 
Ja - ze hebben 'm. Zit de SportZot nu te proeven. Het ruikt naar bier, het ziet eruit als bier en het smaakt naar bier. Een stevige ietjes bittere smaak en toch heel verfrissend. Fijn bij dit warme weer wanneer je je hersens erbij wilt houden.
 
Los van de Sport Zot die ik met enige regelmaat koop heb ik laatst ook een La Trappe Nillis gehad en die vond ik nog net wat beter. Helaas lastig te krijgen in supermarkten.

Ook drink ik vaker een Amstel Radler Fris 0,0 als ik iets met meer substantie dan water wil drinken maar dat beschouw ik niet meer als bier. De gewone Amstel Radler 0,0 heeft nog best wel wat suiker en de Fris versie helemaal niet, goed opletten als je het in de supermarkt koopt. Mijn lokale AH is gestopt met zowel Amstel Radler Fris 0,0 als Gulper UR Pilsnener, dus ik heb blijkbaar echt een neusje voor impopulair bier.

Qua pils drink ik het liefst een Rothaus Tannenzäpfle. Ik weet niet wat het is, betere waterkwaliteit of zo? Niet te preuts met hop?
 
Af en toe mag ik ook een Weissbier lusten. Ik heb een heel betaalbare en lekkere ontdekt.

79ct bij de Albert Heijn, zo lekker en zo goedkoop vind je ze niet vaak. Niet verder vertellen..

IMG-20230625-WA0001.jpeg
 
Back
Top