Trappist in de koelkast?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.356
Locatie
Zeist
Zojuist wil ik aan mijn Trappistes Rochefort 8 beginnen, maar bij het openen van het flesje vliegt het schuim (met een deel van het bier) eruit over het aanrecht. Kort daarvoor had ik het flesje even in de koelkast gezet om een koel biertje te hebben. Mag dat niet? Is het gevaarlijk om het resterende bier (min de gistbodem) nu nog op te drinken? Op internet lees ik dit: Flesje Rochefort ontploft in handen
 
Altijd oppassen met het openen van een Rochefort 8. Ik heb nu twee stuks Rochefort 10 in mijn koelkast liggen.

Wat er waarschijnlijk misging is dat je het flesje iets te hard op het aanrecht neerzette voordat je hem opende, dan kan het hard gaan inderdaad. ;)
 
Mogen die flesjes wel liggen? Dan raakt het gist op de fles toch door het bier heen? Of zit dat er niet meer in?
 
Een keer over ander GAS. En op een vrijdagavond.
Algemene zaken, gáán.

Edit: pardon voor de off-topic, ik weet niks van bier:mega:
 
Laatst gewijzigd:
Kon het op het etiket niet vinden, normaal staat er in dat geval inderdaad "nagisting op fles" o.i.d.
 
= m.a.w. je niet te veel zorgen maken :)

Allemachtig! Die nemen het bierproeven serieus zeg, geen detail ontgaat ze. Het schuim, de kleur, de smaak, de nadronk, de dop en het etiket op de fles. Alles wordt even nauwkeurig bestudeerd en geëvalueerd.

Er is een kans dat het resterende bier ontploft in je maag, dus pas op.

Ik heb het glas geleegd en dat smaakte goed, maar het bodempje bier in de fles heb ik voor de zekerheid maar weggegooid. We gaan het zien wat er gebeurt... :mega:
 
Ik moet zeggen, ik ben een redelijk ervaren Rochefort drinker, maar onderin de fles zit niets anders dan wat boven in de fles zit. Je kan een Rochefort veilig tot de laatste druppel opdrinken.
 
Ik heb het glas geleegd en dat smaakte goed, maar het bodempje bier in de fles heb ik voor de zekerheid maar weggegooid. We gaan het zien wat er gebeurt... :mega:
Als je het bier slechts kort hebt laten staan, verwacht ik hooguit een klapboer.
 
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Westmalle triple zit er geen bezinksel in Rochefort. Ik drink al jaren geen Westmalle meer om die reden en eigenlijk alleen nog maar Rochefort en af en toe een Karmeliet.
 
Dat soort lekkers is hier moeilijk te krijgen.
Tjechisch pils is wel goed maar ben liever van de triples.
Zeker nu ik helemaal lekker ben gemaakt.
 
Back
Top