Trappist in de koelkast?

Je moet ze wel even laten staan na het uitschenken anders spuiten sommige zo uit je oren. Die blauwe vond ik laatst ook niet zo.

Heb je de Zunderts al geprobeerd?
 
De Delirium Tremens net geproefd, en die valt bij mij in de categorie "Goed" maar (net) niet "Uitzonderlijk", hoewel de smaak welzeker bijzonder is. Ietwat zurig, maar met een grote smaakrijkdom die het interessant houdt.

De Hoegaarden Grand Cru en de Verboden Vrucht heb ik nog niet kunnen bemachtigen, wel Hoegaarden witbier.
 
Waarom loopt een degustatie glas voor speciale bieren naar boven taps toe? Lijkt mij alleen maar onhandig want je stoot met je neus tegen de rand als je het bier wilt besnuffelen alvorens een slok te nemen.
 
De Koninck bolleke proberen :D Of n fluitje
Geen idee, ik drink nooit uit longdrink glazen, ultiem irritant
 
Vroeger tijdens het uitgaan dronk ik graag De Koninck (hadden ze daar op tap), tegenwoordig heet het kennelijk Bolleke. Heb het pas nog weer eens geprobeerd, en het smaakt me nog steeds best. :mega:
 
Voor zover ik weet heet het enkel een bolleke als het in het typische bolkelkvormige glas geserveerd wordt.
 
* Duchesse du Bourgogne

* Geuze Boon

* Rochefort 10

Dat zijn de makkelijk verkrijgbare speciaal bieren die ik met enige regelmaat drink. Met name Geuze Boon vind ik echt mind blowing goed als je kijkt hoe duur óf slecht andere Geuze achtige producten zijn.

Rochefort 10 is bijna net zo goed als Westvleteren, die Bernardus abt lijkt er minder op.

Wil je echt iets beters drinken zoek dan Westvleteren of barrel aged Chimay. De meeste barrel aged bieren worden er niet lekkerder van, Chimay duidelijk wél.

Verder veel New England IPA’s en als ik in Old England ben zoek ik altijd cask ale pubs.

Moet het pils zijn drink ik meestal Gulpener Ur Pils, of Tännen Zäpfle uit Duitsland.

Ik heb momenteel een hoop bier in de kelder liggen, ik trek binnenkort een Barrel Aged Chimay Blauw open die 2 jaar heeft gelegen.
 
Laatst gewijzigd:
Duchesse du Bourgogne ken ik nog niet, heb 'm op mijn lijstje bijgeschreven.
 
+1 voor Gueuze Boon en Gulper Ur pils. Château Neubourg van Gulpener, in die kekke blauwe fles is ook niet te versmaden, eigenlijk het enige pils dat ik nog drink.
 
+1 voor geuze Boon, en als je toch bij Boon aanbelandt, vergeet dan ook de "oude Kriek Boon" niet, iets heel anders dan de erg zoete kriek die je tegenwoordig wel meer vindt. Kan allemaal ook gerust wat jaartjes liggen...
 
Ik heb de 2019 Chimay gerijpt op Whiskeyvaten gisteren gedronken. Na inschenken vond ik hem eerst wat ongebalanceerd, er was duidelijk wat krenterigheid ontstaan in de smaak wat je verwacht (en hoopt) met donkere bieren maar de whiskey vat smaak vond ik er niet vloeiend bij passen. Na opwarmen werd het wel echt een heel lekker biertje om te drinken. De whiskey hout smaak was zeker niet zo overheersend als bij veel andere bieren en het begon beter te passen op het moment dat het bier wat warmer werd. De Chimay komt meestal in Whiskey, Rum en Armagnacvaten waarbij ik voorheen altijd de Rum versie pakte die naar mijn mening sowieso beter bij het karakter van het bier past. Ik denk dat ik die ook nog heb liggen in de kelder vanuit 2019, maar ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe dié wordt als ik hem nog twee jaar laat liggen.

Toch moet je de whiskey versie zeker niet laten liggen, echter probeer de andere twee versies ook te vinden die zijn nóg lekkerder.
 
Fijn voor de mensen die Chimay wel lekker vinden maar na diverse verschillende van hun bieren geprobeerd te hebben ben ik er achter dat het niet mijn kopje thee is (om maar eens een rare beeldspraak te gebruiken :D ).

Vanavond wel weer een Westmalle Tripel genuttigd - ronduit heerlijk! Niet iets om even snel achterover te slaan, je moet er de tijd voor nemen. Maar het is genieten. :mega:
 
Zit nu aan de Affligem Tripel bij de macaroni. Niet verkeerd! Gewoon gescoord bij de Supermarkt. Niet zo'n sterke smaak als een Westmalle of een Grimbergen, maar juist daarom voor de afwisseling wel aangenaam. Het bier ziet er uit als een normaal pilsje, maar heeft bij wat beter proeven wel degelijk de volle smaak van een Abdijbier. Dit bier vraagt bij de consumptie dan ook wat meer aandacht dan de zware jongens, maar beloont dat rijkelijk. Voor het subtielere genot...
 
Duchesse du Bourgogne ken ik nog niet, heb 'm op mijn lijstje bijgeschreven.

Vandaag bij de slijter geweest, Duchesse de Bourgogne hadden ze niet in huis. Bestellen is me te veel gedoe dus die vervalt.

Wel Hoegaarden Grand Crue, Hoegaarden De Verboden Vrucht en Oude Geuze Boon gescoord. Ben benieuwd...
 
Back
Top