Trappist in de koelkast?

Het leuke van dit topic is dat je zowel van de positieve reacties als van de negatieve reacties in aanmerking genomen van wie ze komen iets leert over de vermoedelijke smaak van het goedje. ;)
 
Jammer genoeg voor de slijter heb ik de Sint Bernardus, de Abt 12. al geprobeerd, en goedgekeurd. Die werd het dus niet, want ik wil nu eerst mijn lijstje van nog te onderzoeken speciale bieren afwerken. ;)
 
De Abt 12 is bij mij in de "Goed" categorie beland, niet in de topcategorie "Uitzonderlijk". Ik vrees daarom dat de Westvleteren bij mij het zelfde lot wacht. Maar dat moet nog blijken, zodra ik 'm heb krijgt die een eerlijke kans. Een speciaal Westvleteren bierglas heb ik bij een Kringloop al gescoord, dus het zou fijn zijn als de Westvleteren dat eigen glas waardig blijkt.
 
Rodenbach Grand cru of Rodenbach vintage (komt maar 1maal per jaar uit) al eens geproefd? ook interessant en een heel andere stijl, en over het algemeen wel te vinden.
 
Net Alfa geproefd, er bleek bij navraag wel een los flesje bij mijn buurtsuper te koop. Categorie "Goed", maar niet "Uitzonderlijk". Een licht bier dat smaakt als Oud Bruin.
 
Het zal vloeken in de kerk zijn hierzo maar kort geleden dronk ik 'ns een flesje Kordaat van Lidl, het is een gewoon pilsje en geen speciaal biertje maar het smaakte nog best redelijk vond ik.
Het is natuurlijk geen Westmalle of een Grimbergen oid maar voor een supermarkt pilsje is dat op een warm dagje nog niet zo verkeerd in ieder geval.
 
Net bij de Albert Heijn een Delirium Tremens en een Blauwe Chimay gescoord. Zo eens proeven. De Rodenbach Grand cru stond er ook, maar dat is een gigantische fles. Dat ga ik er niet op wagen voor een experimentje.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Nee helaas, maar de Blauwe Chimay lust ik ook niet. Te bitter, waar niets aangenaams tegenover staat. Niet mijn smaak. Het bruist ook in mijn mond, hoort dat?
 
Back
Top