Trappist in de koelkast?

Het flesje ziet er leuk uit, en het glas ook. En er is een aardige verhaal over de ring. Maar uiteindelijk moet ik het lekker vinden, anders gaat het feest niet door. Iets "leren drinken" heb ik er niet voor over.
 
Het is jammer want het bier wordt leuk gepresenteerd, maar het smaakte als slechte pils. Niet iets om lekker van te genieten.

Zo'n ramp vind ik het overigens niet dat de meeste afvallen, een stuk of 5 top-bieren om uit te kiezen met bijpassende fraaie glazen is mij genoeg.
 
Inderdaad, smaken verschillen.

Ik heb er even wat vaart achter gezet en net de drie Chimay's met een paar slokken per flesje geproefd. De Chimay dorée en Chimay Tripel lust ik niet. Maar de Chimay 150 haalt met de hakken over de sloot mijn categorie "goed maar niet uitzonderlijk". Aan Chimay bleue dus nu de laatste kans om voor Chimay een plaatsje te veroveren binnen mijn "Eregalerij van Uitzonderlijke Bieren". :D
 
De Grimbergen Tripel en de Westmalle Tripel staan beide in mijn Eregalerij, dus het kan wel! ;)
 
ik heb ook nog nooit Orval of Chimay weten waarderen hoor. Tripel westmalle heb ik leren drinken (grootvader zaliger dronk er elke dag één)
Verder vind ik WOlf7 (of zoiets) echt vreselijk vies bier :)
Ik drink graag de gouden carolus tripel maar krijg dan altijd last van mijn maag. Zelfs al drink ik er één.
Ik heb nog geen zwaar bier gedronken sinds t bestaan vd draad, nog volhouden tot maart was t voornemen :D
 
Ik denk dat in maart deze draad wel klaar is. Zoveel ga ik niet meer uitproberen. ;)

Tenzij anderen hier nog met extreem interesante bier-suggesties komen. Maar het lijkt mij heel sterk dat het nog smakelijker kan dan wat nu in mijn Eregalerij staat...
 
Ik kan je de Delirium Tremens ook van harte aanbevelen trouwens. Een van mijn favorieten, ook wel verkrijgbaar bij de meeste supers (in elk geval de AH).
 
Tjechisch pils is wel goed maar ben liever van de triples.
Vroeger in Amsterdam had je een slijterij bij mij in de buurt die Pilsener Urquell verkocht, dat was een heerlijk fris Tjechisch pilsje gebrouwen met bronwater.
Dat zal je bij jou in de buurt overal kunnen kopen of aan de tap kunnen krijgen denk ik.

Ik had diit topic gemist maar is wel een leuk topic met de feestdagen in ieder geval!
Lees veel over Westmalle Tripel en Grimbergen dubbel, dat waren indertijd ook wel een paar merken die ik regelmatig dronk, ik vond ook deKoninck gewoon en de grand cru lekker en als ik echt een stuk in m'n kraag wilde zuipen dan kocht ik wat flesjes Kanon van Grolsch, daar werd je flink kachel van in ieder geval.

Ik weet niet of die kroeg nog bestaat maar voeger in Amsterdam in het centrum (ik dacht bij het Spui in de buurt) had je een kroeg die wel iets van 130 verschillende biertjes verkocht, daar had je bijv ook lucifer, dat was een flesje met een etiket met een duivel erop.
Voor ons was het dan een sport om elke keer een ander biertje te bestellen die je nog niet eerder had gehad, soms viel het mee en soms was het niet te zuipen.
 
Ik weet niet of die kroeg nog bestaat maar voeger in Amsterdam in het centrum (ik dacht bij het Spui in de buurt) had je een kroeg die wel iets van 130 verschillende biertjes verkocht, daar had je bijv ook lucifer, dat was een flesje met een etiket met een duivel erop.
Voor ons was het dan een sport om elke keer een ander biertje te bestellen die je nog niet eerder had gehad, soms viel het mee en soms was het niet te zuipen.
Dat zal de Wildeman zijn waarschijnlijk. Zo te zien zit die er nog steeds Bierproeflokaal "In De Wildeman" - Amsterdam - Top 10 TripAdvisor Café
 
Keertje crashen in Antwerpen misschien. ;)

Kulminator
Wanneer je zoekt op “biercafé Antwerpen”, dan kom je deze naam gegarandeerd tegen. In 2014 is Kulminator door de website ratebeer.com verkozen tot het café met de beste bieren ter wereld! Niet te missen dus wanneer je een liefhebber bent van het vloeibare goud. Met 9 pintjes op de tap en maar liefst 800 op fles is het dan ook niet gek dat de kaart uit 40 pagina’s bestaat. Keuze genoeg dus!
> Vleminckveld 32

maar doe eerst huiswerk, het is een speciaal zaak met een degustatie, enkel voor de hardcore proever, als je denkt te willen zuipen, verkeerde plek.
 
Dat zal de Wildeman zijn waarschijnlijk
Nee dat is 'm niet.
Ik zat even te kijken maar je hebt tegenwoordig een hoop bierproeverijen in Amsterdam zeg met zomaar 20 of 30 biertjes aan de tap, dat was vroeger (toen alles beter was :P) echt anders.
Volgens mij was het café cafegollem.nl zo'n 30 a 35 jaar geleden kwam ik daar wel zo af en toe maar toen waren er als ik het me goed herinner zo'n 15 biertjes aan de tap of zoiets en dat was in die tijd best veel.

Trouwens; in die periode werkte ik op de Hoogte Kadijk voor het GEB (gemeentelijk energiebedrijf, voorloper van Nuon en later Vattenfall) en vlakbij de Molen daar in de buurt had je brouwerij het IJ.
Dat was als ik het me goed herinner een oud gemeentelijk badhuis wat ze verbouwd hadden tot bierbrouwerij plus proeflokaal.
Gemeentelijke badhuizen waren vroeger heel normaal want mensen hadden geen douche thuis, zeker niet in de arbeiderswoningen, dat kwam pas in de jaren 70 en toen verdwenen de badhuizen langzamerhand.

Op vrijdag na het werk gingen we dan even een biertje doen, ze gingen open vanaf een uur of 3 a 4 werd het dan steeds drukker en ze sloten dan om 20.00
Ze zijn daar begonnen in de jaren 80, toen had je wel cafés maar echte bierproeverijen die ook hun eigen bier hadden die waren er toen nog bijna niet in de randstad, ze zijn best succesvol geworden want ze hadden altijd veel aanloop in ieder geval.

In de jaren 80 begon ook het bokbierfestival op de Plantage Middenlaan in Artis, één keer per jaar was dat en dat werd ook steeds drukker en populairder.
Zelf ben ik niet echt een bokbierdrinker maar na het vijfde biertje of zo dan merk je er niets meer van en smaken al die biertjes wel.
Ik ben daar een keer zo dronken geworden dat ik zelfs op de fiets terug naar huis het niet heb gered, ik ben onderweg afgestapt, m'n fiets op neergezet en ben tegen een huis aan zittend in slaap gevallen.
 
Ah Gollem zou goed kunnen. Die hadden inderdaad ook altijd heel veel bieren, kwam daar als klein jochie al met mijn ouders. Trivia: In de Wildeman is opgericht door een voormalige eigenaar/partner van Gollem.
 
Die hadden inderdaad ook altijd heel veel bieren, kwam daar als klein jochie al met mijn ouders.
Ben je oud Amsterdammer?
Trivia: In de Wildeman is opgericht door een voormalige eigenaar/partner van Gollem.
Da's wel logisch als je toch al in die business zit.
In ieder geval heeft ie de wind mee gehad want al sinds een aantal jaren zijn bierproeverijen echt populair.
 
Ben je oud Amsterdammer?
Nee, ik kom wel uit de regio en heb er in mijn studententijd een tijdje gewoond. Maar inmiddels alweer meer dan 20 jaar weg uit Noord-Holland. Tegenwoordig kom ik ook niet meer zo graag in Amsterdam, het is zo vreselijk druk en toeristisch geworden allemaal.
 
Back
Top