Vooraankondiging Synthforum Contest 2022

Bericht door een moderator:

We hopen dat iedereen de tracks zoveel mogelijk op het forum beluistert. Om dat te vergemakkelijken hebben we deze player gemaakt:


De volgorde van de tracks is alfabetisch maar bij het eerste bezoek wordt een random start-track bepaald die wordt opgeslagen.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn track voor dit jaar heet "I ❤️ Synths". Zoals je kunt zien zitten ze er ook echt allemaal in :D
ik krijg hem er niet helemaal op, maar dit is mijn inzending ongeveer.
Om alles erop te krijgen moest ik 2 screenshots maken en aan elkaar plakken met GIMP... :engel:
Jullie hebben er werk van gemaakt zeg!
Meestal heb ik het geduld niet om er steeds weer aan te schaven en dan weer een partij erbij te doen.
Je weet dat je met dat kruisje het vak aan de rechterkant kunt sluiten en dan een heel stuk extra bruikbaar scherm hebt, toch?
Ja goed dat je het zegt, eigenlijk doe ik dat nooit maar ik moet daar maar 'ns een gewoonte van gaan maken, is toch lekker als alles iets minder uitgezoomd staat.
 
Ik begin meestal met de partijen en ga dan pas arrangeren. In dit geval zijn de losse sporen opgenomen tijdens een aantal sessies, het arrangement is in 2 avonden gemaakt met wat laatste gepoets op dag drie.
 
Bericht door een moderator:

Excel-sheet staat hier:

 
Dit jaar doe ik voor het eerst mee met het volgende nummer:

Synthopius - To The Sun

Erg leuke inzendingen al beluisterd, dus ben benieuwd waar de voorkeuren naar uitgaan.

Mijn inzending is een Déjà vu naar de jaren 80/90 uit het tijdperk van JM Jarre.
Zal niet ieders smaak zijn gezien de voorkeuren hier op het forum maar ik hoop dat het een beetje gelukt is.
De gebruikte gear en effecten zijn voornamelijk afkomstig van U-He, Rob Papen en Roland.
De gitaarsound is afkomstig uit Orange Tree "Evolution Infinity" en uiteraard zelf ingespeeld.
Voor mastering ook een aantal effecten gebruikt uit bovenstaande lijst.

Hieronder mijn workflow.

Synthopius - To The Sun.png
 
Ok vooruit, hier dan ook mijn screenshot, kunnen jullie gelijk zien hoe rommelig ik ben met namen en kleurtjes :D , en oh ja de meeste plugins zitten er een heleboel keer in en de interne Bitwig plugins zijn blijkbaar niet vermeld.

1672058532754.png
 
Laatst gewijzigd:
Ben net klaar met alle tracks ten minste 1x te beluisteren op fatsoenlijke speakers. super gedaan deelnemers, complimenten aan iedereen!

het was ontzettend lastig om de lijst korter te maken voor meer gedetaileerde luister sessies. ik heb van de 70 liedjes 21 stuks uitgekozen om verder in meer detail te beluisteren.
Ik ben gegaan voor een gezonde mix van nummers/genres en zoveel mogelijk geprobeerd om voorbij mijn eigen smaak te luisteren en ook vooral de kwaliteit, talent en originaliteit van de inzendingen te beluisteren (altijd lastig natuurlijk, ben ook geen muziek expert, enkel liefhebber).
maar er staan op de shortlist genoeg nummers die niet mijn persoonlijke smaak zijn, maar waar niet te ontkennen is dat er zoveel muziekaal talent in zit dat het moet overwogen worden voor mijn persoonlijke winnaars-pick!

verder heb ik wel bij alle tracks aantekeningen gemaakt omdat het mij leuk leek om overal een reactie bij te plaatsen, dat ben ik dus nog van plan maar ik weet niet of dat gaat lukken. ik doe m'n best in elk geval.

verder zet ik terwijl ik aan het werk ben gewoon de lijst aan met alle inzendingen, dus ook nummers die niet op de shortlist staan luister ik nog wel een keer. wellicht veranderd daar dus ook nog wel wat aan :D.
 
Laatst gewijzigd:
70 liedjes
Ik schrok even aangezien ik in mijn mapje (wat ik via wetransfer hier deelde) maar 69 bestanden heb.. maar op de Excel sheet staan er gelukkig ook 69. :) Rij 1 is de omschrijving. ;)

Ben al lekker aan het luisteren in mijn mapje.. Naast al het moois ben ik ook geïnteresseerd woofer food voor mijn net aangekochte 18"en.. en er zit echt lekker spul tussen.. :{
 
Laatst gewijzigd:
Screenshots? Moet ik dan een foto maken van de LCD-uitlezing van de MC500, SY99, W30 of KORG? Ik gebruik geen DAW's :D:mega:. Lijkt me vooral veel visuele afleiding als je muziek aan het maken bent maar dat ligt misschien ook aan mij.

In ieder geval wel eens leuk om te kunnen zien wat jullie hebben gezien tijdens het maken van jullie track :okdan:

Overigens: ik heb alles beluisterd en ligt het nou aan mij of is het niveau dit jaar echt wel uitzonderlijk hoog? Er zitten in ieder geval meerdere pareltjes tussen :halleluja .
 
Hoe gaat het stemmen straks in zijn werk trouwens?. Ik zag via een poll. Maar kon niet vinden of je op 1 favoriet moet stemmen of een top zoveel mag aangeven of op een andere manier meer dan 1 track mag aandragen.
 
Back
Top