Wooferfood.. (tracks met lage bassen!!)

Thanx voor de food!! :D

Ik heb net even een aantal van de de tracks gecheckt.. en merk dat sommige tracks echt wat hoger zitten.. (40-50hz) maar wel veel sinus bassen.. lekker.. :)

De Massive Attack track van Stoter zit echt een hele lage kick in.. heerlijk <3
Huilende rappers klinkt ook geweldig.. En veel diep laag.. En het zijn ook meer die verborgen noten (of kick staartjes die je ineens voelt..)

Wat ik helemaal geweldig vind zijn disco tracks.. of tracks die een beetje die vibe hebben.. maar in die tijd gingen ze nog niet zo heel diep..
Smaak en kraak - I got my mind made up zit op een gegeven moment een bridge in waar de bas naar de C gaat (34hz geloof ik..) dat soort openbaringen.. Op mijn oude subjes kwam die er niet echt uit..

Oh... net nog even Vangelis met Conquest of Paradise gedraaid.. niet echt mijn muziek maar ik wist dat daar ook wat rommeligheden in het laag in verborgen zaten.. m'n frequentie metertje kon het allemaal niet volgen maar crap.. wat gaat dat diep?! Ik zag zelfs even de 20hz even.. :D Dat soort tracks krijgen gewoon ineens een andere dimensie ofzo.. :)
 
Laatst gewijzigd:

Cassius - Crazy Legs


Cassius - Somebody


Eric B. & Rakim - My Melody


Bomb The Bass - The Air You Breathe


Beyond Planet Dub CD1
V-Neck - Headmash op CD2 zocht ik eigenlijk op Youtube, maar die kon ik niet vinden.
 
Bedankt voor de bijdrages weer!! Alles is weer losgetrild.. :D :okdan: Ik heb nu wel een aardig lijstje met tracks waar ik me lekker mee uit kan leven.. De hoezen zijn op één na allemaal binnen.. het wachten is nog op de wielsets, dan kan ik ze mijn bus inrijden en meenemen naar 't werk en op volume testen.. :{

@synthiaks Heerlijke track ja en super lekkere baslijn!! Hij komt me bekend voor. Heb em denk ik wel eens op Sublime gehoord m aar dan in de auto of een speaker waarop dit soort details niet echt goed te horen zijn. :)
 
Laatst gewijzigd:

Die doet het ook wel denk ik.

Lekker ja!! 8) De kick zit veelal gaat iets onder 40hz.. producers durven toch niet echt veel lager te gaan..
Mooi spul maarre... voelen de buren met je mee? :D


Misschien wat techno?

Hahaha.. Ongetwijfeld maar natuurlijk doe ik het nooit echt in de avond.. Tot nu toe drie keer heel zacht wat geluisterd.. Mijn favoriet is nog steeds Conquest of Paradise.. ik werd er gewoon bang van.. zo diep gaat dat!! Besloot toen ook maar om em niet af te draaien..

Het uiteindelijke gebruik ervan zal in de horeca gebeuren :) Hoef ik de energierekening ook niet te betalen *D
 
Dè legendarische en beruchte "disco speaker killer" track was destijds Oochie Koochie.



LFO was al genoemd.

En deze mag ook niet ontbreken:
 
Over bassen besproken...
Begin jaren '90 was het heel populair om big, bigger, en extreem...
speakers in den auto te pleuren...
Ongeveer 15.000 euro/gulden en je kon stuiteren over de snelweg!!

'Was dat nou de politie daarnet?'
WAAAAT?:D:smeris:
 
Back
Top