Prophet 12 - distorted output L/R en de Phones

Luxman

Ancient Member Sr. (René)
Lid sinds
23 Maart 2004
Berichten
3.543
Locatie
Omgeving nowhere
Beste forum leden,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Prophet 12 waarvan het geluid zwaar overstuurd is. Heb ik het idee dat ik over een gitaaramp speel. Ik heb gelezen dat het het level van de oscillatoren terug moet zetten, maar dat geeft niet altijd de gewenste oplossing. Met name de factory banks knallen eruit. Het is niet eens altijd een lelijke distortion, maar ik wil het niet. Alles calibratie tests uitgevoerd. Iemand hier ervaring mee gehad?
 
Niet echt waar een Prophet 12 bekend om staat, distortioned sounds.. eerder clean, gepolijst.. Is het overstuurde geluid zo ineens ontstaan?
 
Is het bij alle sounds?
Heb je pas je factory sounds opnieuw ingeladen, of een update gedaan?
Gaat de distortion weg als je VCA terugschroeft?
 
Sounds zijn opnieuw ingeladen, de distortion knop kan ik op nul en dan hoor ik het nog. En als ik de VCA terug zet dan hoor ik het nog steeds, weliswaar minder maar toch. Mijn gevoel zegt dat er een reparatie aan zit te komen.
 
Distortion >> The Prophet 12’s stereo analog distortion is actually two stereo distortions, one for layer A and another for layer B, so that split and stacked sounds can have different distortion settings per layer. Distortion: 0…127—Sets the distortion amount for the current layer.
 
Update: na alles vis SysEx / USB weer ingeladen te hebben, OS + sounds v1.1, klinkt nu weer normaal. Dat wel na 2x proberen want bij de eerste keer was het geluid helemaal weg. Mee geleerd dat je bij deze synth niet te gauw moet updaten. Lekker nu zo laten.
 
Back
Top