Opsix Native eet processortijd

opsix

Nieuwkomer
Lid sinds
8 april 2022
Berichten
17
Locatie
Nederland
Ik heb wegens black friday Opsix Native op de kop getikt voor de helft van de prijs.

Ik heb gemerkt dat deze bijna al mijn processortijd opeet als ik drie instrumenten open in FL Studio.

Ik zie dat hier ook mensen zijn met de Opsix. Hebben jullie ook dat probleem?

Thx
 
dat was in het begin, zet de gui op 100 procent en wees er zeker van dat je de laatste update hebt
 
Ik heb geupdate. Het rare is dus dat de processortijd nog redelijk is (45%) als opsix afspeelt, maar oploopt tot 97% als ik niets afspeel. Ik heb verder geen problemen met continuïteit - FL Studio hapert niet. Het lijkt erop dat opsix zoveel mogelijk processortijd wil hebben die niet problematisch is. :dubbel:
 
Ik heb geupdate. Het rare is dus dat de processortijd nog redelijk is (45%) als opsix afspeelt, maar oploopt tot 97% als ik niets afspeel. Ik heb verder geen problemen met continuïteit - FL Studio hapert niet. Het lijkt erop dat opsix zoveel mogelijk processortijd wil hebben die niet problematisch is. :dubbel:
dit was inderdaad een bug in versie 1.0, maar deze was opgelost in een latere versie, welke versie draai je dan?
 
Oh, ik had de update verkeerd gedaan. Nu is het probleem inderdaad veel minder. 15% processortijd als ik niet speel. Dat is tamelijk redelijk.

Thx
 
Blijkt dat FL Studio met zes keer Opsix erin nog steeds zo'n 75% continue processortijd opeist, zelfs als ik niks afspeel. Het balkje in FLS geeft slechts '10' aan, maar Taakbeheer geeft 75% processortijd aan.

Dus ik heb de laatste versie van FLS geïnstalleerd. Helaas hielp dat niet. (Laatste versie Opsix had ik al geïnstalleerd)

Dus ik ga nu maar een vraag stellen aan Image Line.
 
Nu heb ik Arturia Pigments geïnstalleerd en die heeft, met sommige presets, ook enorm processortijd nodig, terwijl ik toch een quadcore heb. Is dit normaal of moet ik misschien windows opnieuw installeren?

Bedankt!
 
Nu heb ik Arturia Pigments geïnstalleerd en die heeft, met sommige presets, ook enorm processortijd nodig, terwijl ik toch een quadcore heb. Is dit normaal of moet ik misschien windows opnieuw installeren?

Bedankt!
dat is normaal, pigments is een enorme CPU vreter ten opzichte van andere vst's. Op mijn machine kosten sommige presets wel 60 procent cpu voor 8 voices!
 
soms kun je in de settings van een plugin dingen aanpassen om hem minder zwaar te maken. bv oversampling.

het is ook belangrijk dat de single core performance van je cpu goed is omdat een plugin maar 1 core tegelijk kan gebruiken.
 
FLstudio is naar mijn mening sowieso nooit zo goed geweest op het gebied van CPU verbruik
 
Back
Top