Iemand ervaring met MDLR case? Ben ik opgelicht?

Je frustratie is meer dan terecht, heel jammer dat er maar geen oplossing komt. En dat het nu ook voor je geplande optreden gevolgen krijgt. Dat de dingen door ziekte van de eigenaar niet helemaal gaan zoals het moet is begrijpelijk, maar je moet als bedrijfje de problemen wel oplossen, hij staat er dus kennelijk toch niet helemaal alleen voor. En beter communiceren, dat is allerbelabberdst. Sterkte!
 
Enorm vervelend! Wellicht nu een goedkope case elders kopen zodat je in ieder geval met de je modular en optredens verder kan. Bij je optredens kun je even kort uitleggen dat je niet met je voorgenomen setup kon komen, maar dat je je publiek ook niet in de steek wilde laten. Een dergelijke doorzettershouding valt dan alleen maar te prijzen. Laat deze kwestie niet al je muziek-plezier bederven.
 
Laatst gewijzigd:
Update over mijn ellende met MDLR Case:

Afgelopen 23 november kreeg ik dan eindelijk een bericht terug van MDLR. De eigenaar had 3 weken corona gehad en daarom was het nog niet gelukt om de bestelling te leveren.
Een quote uit zijn email:
"Mijn collega heeft de laatste 3 weken alles alleen moeten doen en volgens mij is hij wel met jou bestelling bezig. Ik ga morgenochtend even naar de zaak om met hem wat dingen door te nemen (ik kan een paar uurtjes per dag iets doen), en geef je daarna direct een status update."

Dat was dus al 5 weken geleden. De 'directe' status update is er nog steeds niet.
11 dagen geleden heb ik hem via email een ultimatum van 14 dagen gegeven: Of de case leveren of mijn geld terug. Met het dreigement erbij dat ik juridische stappen ga ondernemen als dit binnen 14 dagen niet gedaan is. Over een paar dagen is het zover. Ik heb geen enkele hoop dat ik mijn case ga krijgen of mijn geld terug. Dus moet ik over een paar dagen overgaan op juridisch gedoe. Helemaal geen zin in. Maar goed...

Intussen staan hier al sinds september stapels met modular doosjes met nieuwe eurorack modules die de case moeten gaan vullen voor mijn nieuwe live setup. Ook heb ik een live optreden gepland staan voor eind januari die ik misschien nu moet gaan afzeggen. Allemaal super irritant! Sorry dat ik mijn frustratie zo de vrije loop laat, maar ik moest het even ergens kwijt.
Dat is echt behoorlijk beroerd voor je; zeer begrijpelijk dat je het hier even kwijt moet.

Dit patroon van een keten van toezeggingen, die steeds niet worden nagekomen, komt in deze branche helaas vaker voor.
Meestal geen onwil, maar onkunde.
Er staan op z'n site gek genoeg nog wel BF deals, dus blijkbaar is ie daar dan weer niet te ziek voor (geweest).
In z'n algemene voorwaarden staan op zich al voldoende aanknopingspunten voor terugbetaling binnen 30 dagen na orderbevestiging, nog afgezien van het NL/EU consumentenrecht dat altijd leidend is.

Ter voorberieding op een juridisch traject is het, naast emails, nuttig aangetekende brieven naar vestigingsadres te sturen de mededeling dat je de koop wilt ontbinden, met termijnen over terugbetaling.
Dit om echt een juridisch bruikbaar schriftelijk dossier op te bouwen op basis van onweerlegbare feiten.

Zie ook dat betalingen via Mollie wordt verricht, dus er is nu waarschijnlijk nu geen rek.no. bekend waarop beslag gelegd kan worden.
Er zijn incassobureaus/deurwaarders die op basis van no cure / no pay druk kunnen uitoefenen, oa door ook beslag te leggen op woning, inkomsten, auto's, inboedel.
Ook kunnen deze zijn KvK doopceel lichten.

Niet elk incassobureau werkt even prettig, ook voor de eiser, dus voorafgaand zou advies van je rechtsbijstandsverz. en/of het juridisch loket mogelijk helpen met kiezen van het minst vervelende traject.
 
Ik neem aan dat Arjan dit forum ook wel eens bezoekt? Tijd om de goede voornemens in daden om te zetten en fluks van Beverwijk naar Hilversum te reizen. Hoe moeilijk kan het zijn?
 
Ik zou naar Beverwijk rijden en hem hier persoonlijk op aanspreken... even samen naar de pinautomaat rijden voor restitutie. Als je zo met klanten omgaat is dit op geen enkele manier goed te praten, dan ben je in the end gewoon een ongelofelijke klootzak en kan je krijgen waar je naar hebt gesolliciteerd. Veel veel succes, super irritant dit soort snuiters.
 
lijkt mij mee een verwarde professor.
Dus idd onkunde.
Heb je hem al opgebeld?
Ik vind mensen bewust negeren geen onkunde maar gewoon asociaal gedrag, je weet immers maar al te goed dat iemand iets van je verwacht en daarover wil communiceren, je laat dus bewust iemand zitten die al betaald heeft. En onkunde is niet iets wat je mag verwachten van een bedrijf dat ook volwassen prijzen vraagt, eenmanszaak of niet. Ik heb ook een eenmanszaak, dit soort praktijken zijn hier ondenkbaar.
 
Vreemd is dat topic-starter niks hoort van het bedrijf, terwijl anderen recentelijk bestellingen plaatsen en dan het wel vrij snel in huis hebben. In het bovenstaande draadje op MW is bv. te lezen dat iemand een bestelling doet op 10 november, met de levering al op de 30ste van die maand. Heel raar, waarom gaat het in het geval van topic-starter dan zo gruwelijk mis?
 
ik keur het ook niet goed.
Maar het lijkt er meer op dat deze persoon wat verward te werk gaat.
Natuurlijk gaat dat op de langere termijn heel hard tegen je werken voor je zaak.
 
Zelf altijd goeie ervaringen met Arjan gehad. Ik weet wel dat hij een stuk langer doet over cases met 1u toevoeging.. wellicht dat er daarom "meer standaard" cases al de deur uit zijn. Praat natuurlijk het gebrek aan communicatie absoluut niet goed; zeer onprofessioneel en irritant.
 
Als je na 5 maanden nog geen case hebt zou ik gewoon m’n geld terug willen .kan een bonafide zaak ook geen enkel probleem van maken toch ?

Je had in deze tijd al 5 cases kunnen hebben .

En vooral dat je er zo achteraan moet blijven zitten slaat toch nergens op .
 
Ik vind mensen bewust negeren geen onkunde maar gewoon asociaal gedrag, je weet immers maar al te goed dat iemand iets van je verwacht en daarover wil communiceren, je laat dus bewust iemand zitten die al betaald heeft. En onkunde is niet iets wat je mag verwachten van een bedrijf dat ook volwassen prijzen vraagt, eenmanszaak of niet. Ik heb ook een eenmanszaak, dit soort praktijken zijn hier ondenkbaar.
Psies, eigenlijk komt wel veel voor zoals al eerder aangegeven. Het zijn vaak 'zzp'ers die een nichemarkt bedienen. Het lijkt bijna alsof het arbeidsethos van deze lui de reden is waarom ze geen 'vaste' baan hebben. Ik heb, toen ik modulars had, veel met dit soort gasten afspraken gemaakt die nooit of veel en veel te laat werden nagekomen. Gewoon niet werkende spullen vanuit Australie sturen etc, lekker handig joh.

We kunnen wel zeiken over megaconcerns en corporatisme, maar ze maken het er ook wel naar, die prutsers. Ik heb gewoon geen zin en tijd om 40 x heen en weer te mailen voor custom BS. Ik koop het tegenowwrdig, on stock, zo in een winkelkarretje. Is het er niet, jammer dan. Dan wachten we wel tot er een exemplaar komt van een gerenommeerd bedrijf.

Als je ergens geld voor vraagt dan moet je gewoon professioneel zijn, ben je dat niet, blijf lekker voor jezelf hobbyen dan. En zoek gewoon een baan :D
 
Afvinklijstje (ten overvloede):

1a. Aankoopovereenkomst schriftelijk (aangetekend) ontbinden op basis van leveringsvoorwaarden & consumentenrecht.
1b. Daarin gelijk termijn stellen voor terugbetaling.
2. Conservatoir beslag laten leggen op inkomsten & vermogensbestandelen.
3. Incassobureau / deurwaarder op bezoek laten gaan op vestigings/huis-adres (niet zelf doen !)
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Idd, enorm vervelend. Als je wil kan ik je een kist 9U/84HP (+12V/2000 mA, -12V/1200mA, +5V/4000mA) lenen om je even verder te helpen. Geen 1U row en geen deksel, maar als 't je verder kan helpen wil ik hem graag opsturen.
Bedankt! Erg aardig van je en waardeer dat zeer! Ik denk dat ik deze week nog de ADDAC 901PD case op Thomann ga bestellen (heeft ook geen 1U row, dus aan de slag met 1U-3U-converters oid en de indeling is ook anders, dus wordt weer puzzelen met de Modulargrid tool). Die is dan binnen een paar dagen in huis en dan juridisch aan de slag om mijn geld terug te krijgen van MDLR.

Afvinklijstje (ten overvloede):

1a. Aankoopovereenkomst schriftelijk (aangetekend) ontbinden op basis van leveringsvoorwaarden & consumentenrecht.
1b. Daarin gelijk termijn stellen voor terugbetaling.
2. Conservatoir beslag laten leggen op inkomsten & vermogensbestandelen.
3. Incassobureau / deurwaarder op bezoek laten gaan op vestigings/huis-adres (niet zelf doen !)
Top, ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor het meedenken en advies.


Bedankt voor alle reacties en adviezen, ik zal binnenkort nog een update geven mocht er wat te melden zijn.

 
Nog even de beloofde update:

Op 3 januari heb ik een aangetekende brief verzonden waarin ik de koop ongedaan maak en 14 dagen de tijd geef mijn geld terug te betalen. Hij is aangekomen en getekend voor ontvangst. Maar geen geld terug.
20 januari kreeg ik een email van MDLR met een hoop sorry en de belofte dat ze morgen het geld zouden terugstorten. Niks ontvangen natuurlijk.
Eind februari een incasso bureau ingeschakeld. Die zitten er boven op en MDLR heeft intussen beloofd het in termijnen terug te gaan betalen. Hoop dus dat het nu goed gaat komen.

Conclusie: Blijf ver van dit bedrijf vandaan!


Nog even wat om positief af te sluiten. Heb bij Thomann een andere case gekocht. Deze Addac case heeft twee helften die je op elkaar kan klikken en in een (speciale) rugzak passen. Mijn nieuwe modulaire live setup is klaar en heb over 3 weken een gig in Weimar Duitsland met deze setup.


WhatsApp Image 2023-03-05 at 13.25.10.jpeg
 
Nog even de beloofde update:

Op 3 januari heb ik een aangetekende brief verzonden waarin ik de koop ongedaan maak en 14 dagen de tijd geef mijn geld terug te betalen. Hij is aangekomen en getekend voor ontvangst. Maar geen geld terug.
20 januari kreeg ik een email van MDLR met een hoop sorry en de belofte dat ze morgen het geld zouden terugstorten. Niks ontvangen natuurlijk.
Eind februari een incasso bureau ingeschakeld. Die zitten er boven op en MDLR heeft intussen beloofd het in termijnen terug te gaan betalen. Hoop dus dat het nu goed gaat komen.

Conclusie: Blijf ver van dit bedrijf vandaan!


Nog even wat om positief af te sluiten. Heb bij Thomann een andere case gekocht. Deze Addac case heeft twee helften die je op elkaar kan klikken en in een (speciale) rugzak passen. Mijn nieuwe modulaire live setup is klaar en heb over 3 weken een gig in Weimar Duitsland met deze setup.


Bekijk bijlage 3833001
Pfff, in termijnen terugbetalen ook, dat zegt alles over de puinzooi die meneer ervan gemaakt heeft.
 
Fijn dat je in elk geval weer verder kunt, zou zonde zijn om door een negatieve ervaring een leuke hobby te laten schieten.
 
Nog even de beloofde update:

Op 3 januari heb ik een aangetekende brief verzonden waarin ik de koop ongedaan maak en 14 dagen de tijd geef mijn geld terug te betalen. Hij is aangekomen en getekend voor ontvangst. Maar geen geld terug.
20 januari kreeg ik een email van MDLR met een hoop sorry en de belofte dat ze morgen het geld zouden terugstorten. Niks ontvangen natuurlijk.
Eind februari een incasso bureau ingeschakeld. Die zitten er boven op en MDLR heeft intussen beloofd het in termijnen terug te gaan betalen. Hoop dus dat het nu goed gaat komen.

Conclusie: Blijf ver van dit bedrijf vandaan!


Nog even wat om positief af te sluiten. Heb bij Thomann een andere case gekocht. Deze Addac case heeft twee helften die je op elkaar kan klikken en in een (speciale) rugzak passen. Mijn nieuwe modulaire live setup is klaar en heb over 3 weken een gig in Weimar Duitsland met deze setup.
Hulde voor je standvastigheid !
Goed dat je er zo beweging in hebt gekregen.

Ook wel triest voor die MDLR-meneer eigenlijk, want die heeft ondanks z'n talent voorlopig weinig toekomst meer in deze branche.
Vertrouwen kom te voet en gaat te paard, om nimmer weer te keren.
 
Back
Top