Update over mijn ellende met MDLR Case:
Afgelopen 23 november kreeg ik dan eindelijk een bericht terug van MDLR. De eigenaar had 3 weken corona gehad en daarom was het nog niet gelukt om de bestelling te leveren.
Een quote uit zijn email:
"Mijn collega heeft de laatste 3 weken alles alleen moeten doen en volgens mij is hij wel met jou bestelling bezig. Ik ga morgenochtend even naar de zaak om met hem wat dingen door te nemen (ik kan een paar uurtjes per dag iets doen), en geef je daarna direct een status update."
Dat was dus al 5 weken geleden. De 'directe' status update is er nog steeds niet.
11 dagen geleden heb ik hem via email een ultimatum van 14 dagen gegeven: Of de case leveren of mijn geld terug. Met het dreigement erbij dat ik juridische stappen ga ondernemen als dit binnen 14 dagen niet gedaan is. Over een paar dagen is het zover. Ik heb geen enkele hoop dat ik mijn case ga krijgen of mijn geld terug. Dus moet ik over een paar dagen overgaan op juridisch gedoe. Helemaal geen zin in. Maar goed...
Intussen staan hier al sinds september stapels met modular doosjes met nieuwe eurorack modules die de case moeten gaan vullen voor mijn nieuwe live setup. Ook heb ik een live optreden gepland staan voor eind januari die ik misschien nu moet gaan afzeggen. Allemaal super irritant! Sorry dat ik mijn frustratie zo de vrije loop laat, maar ik moest het even ergens kwijt.
Dat is echt behoorlijk beroerd voor je; zeer begrijpelijk dat je het hier even kwijt moet.
Dit patroon van een keten van toezeggingen, die steeds niet worden nagekomen, komt in deze branche helaas vaker voor.
Meestal geen onwil, maar onkunde.
Er staan op z'n site gek genoeg nog wel BF deals, dus blijkbaar is ie daar dan weer niet te ziek voor (geweest).
In z'n algemene voorwaarden staan op zich al voldoende aanknopingspunten voor terugbetaling binnen 30 dagen na orderbevestiging, nog afgezien van het NL/EU consumentenrecht dat altijd leidend is.
Ter voorberieding op een juridisch traject is het, naast emails, nuttig aangetekende brieven naar vestigingsadres te sturen de mededeling dat je de koop wilt ontbinden, met termijnen over terugbetaling.
Dit om echt een juridisch bruikbaar schriftelijk dossier op te bouwen op basis van onweerlegbare feiten.
Zie ook dat betalingen via Mollie wordt verricht, dus er is nu waarschijnlijk nu geen rek.no. bekend waarop beslag gelegd kan worden.
Er zijn incassobureaus/deurwaarders die op basis van no cure / no pay druk kunnen uitoefenen, oa door ook beslag te leggen op woning, inkomsten, auto's, inboedel.
Ook kunnen deze zijn KvK doopceel lichten.
Niet elk incassobureau werkt even prettig, ook voor de eiser, dus voorafgaand zou advies van je rechtsbijstandsverz. en/of het juridisch loket mogelijk helpen met kiezen van het minst vervelende traject.