Iemand ervaring met MDLR case? Ben ik opgelicht?

Ik ben zelf meerdere keren zakelijk opgelicht, dat ging heel slim, mij opdracht geven en direct alles vooraf betalen, daarna nog een keer, daarna 2 wat grotere opdrachten gekregen, (te) kleine aanbetaling gekregen en het restant nooit meer. Schade meer dan 20k. Maar na 2 jaar bezig met deurwaarders en volgen van valse sporen tot in het buitenland aan toe om de oplichter te vinden moest ik op een gegeven moment accepteren dat het niet ging lukken.
De persoon licht nog steeds andere bedrijven op met hetzelfde principe, maar omdat hij valse namen gebruikt en wisselende bankrekeningen en websites is het niet te doen om zijn werkelijke naam en verblijfsplaats te achterhalen. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid kan van alles willen, maar het gaat gewoon niet lukken hem te vinden.

Dat is in het geval van topic starter anders maar de mogelijkheden om iets voor elkaar te krijgen zijn zo goed als op, juridisch gezien dan.

Wat hij kan doen is Arjan met emails blijven bestoken en blijven bellen, maar hoe lang heb je daar nog zin in?

Het kan overigens wel werken, een wanbetaler heb ik meer dan 2 jaar met emails bestookt dat hij moest betalen en daar hoef je niet perse vriendelijk mee te blijven zolang je je maar aan de wet houdt, nadat ik daar mee was gestopt kwam hij een half jaar later toch nog over de brug, maar het is denk ik een uitzondering.
 
Er liggen meer mogelijkheden tussen uitersten e-mailen en ‘met een honkbalknuppel voor de deur staan’.

Aangekondigd of onaangekondigd langs gaan voor een face to face gesprek. Dat maakt wegkijken van het probleem lastig. Dan zijn er mogelijk afspraken te maken, zeker gelet op het feit dat het bedrijf nog loopt. Ik las een tijdje terug op modwiggler dat een aanhoudende Deen (oid) terugbetaald kreeg.

Maar goed, heb je zelf vast al aan gedacht.
 
Er liggen meer mogelijkheden tussen uitersten e-mailen en ‘met een honkbalknuppel voor de deur staan’.

Aangekondigd of onaangekondigd langs gaan voor een face to face gesprek. Dat maakt wegkijken van het probleem lastig. Dan zijn er mogelijk afspraken te maken, zeker gelet op het feit dat het bedrijf nog loopt. Ik las een tijdje terug op modwiggler dat een aanhoudende Deen (oid) terugbetaald kreeg.

Maar goed, heb je zelf vast al aan gedacht.
Alweer lang geleden maar toch; Ik ben een keer met vier man naar Hamburg gereden, dat was geen gezellig gesprek, maar die man had er dan ook echt een potje van gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Alweer lang geleden maar toch; Ik ben een keer met vier man naar Hamburg gereden, dat was geen gezellig gesprek, maar die man had er dan ook echt een potje van gemaakt.
Da's het nadeel van oplichting, het kan er echt ongezellig van worden. Maareuh.. strakke actie. :D
 
Een klassiek voorbeeld van een kleine onderneming waarbij alles boven het hoofd gegroeid is. Op een gegeven moment is nee verkopen en je opdrachten zo aannemen dat je kan blijven leveren en het aankan versus groeien en mensen aannemen een lastig dilemma. En vaak denkt men het wel aan te kunnen. Dan gebeurd er iets , raakt men achterop. Het overzicht is kwijt. En de struisvogel politiek begint. Heel erg zonde. Uiteindelijk richt je jezelf als persoon ten gronde naast dat de onderneming kapot gaat. Hopelijk is er iemand in zijn omgeving die kan helpen de puinhopen op te ruimen. Zonde van het product overigens, ik heb zelf een case en het is een mooie. Hopelijk komt er een beetje goede afloop. Zeer vervelend het zijn namelijk geen kleine bedragen die iemand zomaar kan missen.
 
Zag ik hem vorige week niet hier op het MP aanbod forum? Zou een begin kunnen zijn om jou terug te betalen, tenzij hij hier ook mensen oplicht.
 
Zag ik hem vorige week niet hier op het MP aanbod forum? Zou een begin kunnen zijn om jou terug te betalen, tenzij hij hier ook mensen oplicht.
hier lijk ik slachtoffer van geworden te zijn, had een module via de MP overgenomen die een defect bleek te hebben (wat direct duidelijk werd bij draaien aan een knop maar hij zelf had hem niet getest voor verzenden). Hierna teruggestuurd naar hem maar wordt nu genegeerd vooralsnog. Lijkt in ieder geval perfect te passen in het plaatje wat hierboven wordt geschetst.
 
Back
Top