Noise engineering versio overlay panel ontwerp

Obeko

Ingeburgerd
Lid sinds
1 september 2011
Berichten
34
Hoi allen,

Ik was op zoek naar overlay panels voor mijn Noise Engineering Imitor versio. Via de NE website kwam ik uit bij Versio overlays - Winterbloom. Deze worden echter niet meer gemaakt. ik heb nu zelf op basis van hun ontwerp en de layout files van de NE website vector bestanden gemaakt. Die heb ik laten snijden en graferen bij Snijlab. Kosten waren 31,50 inc btw voor twee panels, materiaal 0,8 mm graveerplaat.

Ik heb nu de Desmodus en Melotus panels gemaakt (zie bijlage) en ben voor de andere firmwares hetzelfde te doen. Ik ben van plan ze wat meer visueel dan tekstueel te maken, met de stijlelementen van NE. Ook ga ik de volgende bij Laserbeest laten maken en dikte 1,6mm (0,8 werkt prima maar is wat dunner dan nodig).

Zie in de bijlage de pdf's, voel je vrij om ze te downloaden en bestellen bij snijlab. en neem graag contact op als je ideeen hebt over andere modules met swapable firmware, of ideeen hebt over het ontwerp.

Groet,
Onno
 

Attachments

  • Snijlab drawing Onno v4.pdf
    461,7 KB · Bekeken: 93
  • IMG_4323.jpg
    IMG_4323.jpg
    260,9 KB · Bekeken: 206
  • IMG_4322.jpg
    IMG_4322.jpg
    281,1 KB · Bekeken: 126
Super interessant!I k ben eigenlijk alleen opzoek naar de Melotus, maar heb je ook al andere Versio designs?

Kan ik zo Snijlab bellen en hebben ze aan de PDF genoeg denk je? Kan ik anders refereren aan jou, zodat ze misschien weten, "oja, die dingen..."

Groeten, Airell
 
Ik heb nog geen andere versio designs. Op verzoek maak ik ze met alle plezier. Ik gebruik melotus, electus, desmodus en imitor. De andere firmwares ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik kan morgen een pdfje posten met alleen de Melotus, dan kun je die opsturen. Ik zoek ook even de factuur er bij dan kun je hem met de juiste specs bestellen.
 
Dank voor je reactie. Dan graag de Melotus en Electus in een PDFje? De modules die ik 'origineel' heb zijn de Imitor en Desmodus namelijk, waarbij de Imitor meestal wissel tussen die twee!

Als optionele aanpassing (verbeterpunt?) zou ik aan de uiteinden gewoon de kleine gaatjes houden, geen vierkante uitsparingen, zodat je de overlays met een schroefje of knurlie vastzet. Je moet de module toch uit het rack halen om te flashen...? Die extra mm moet een schroefje wel overhebben denk ik zo.

Thanks, Airell
 
Laatst gewijzigd:
Hoi Airell,
zie bijgaand een screenshotje van de order. Daaraan kun je zien welke materiaal dikte etc. je moet bestellen en een kostenindicatie. met de bijgevoegde PDF moet het lukken. Ik bestel zodirect de electus en dan een maatje dikker. Ik heb je suggestie voor de gaatjes erin verwerkt. Ik weet niet hoe precies het uitkomt dus geen garanties. Ikben benieuwd naar je ervaringen.
Groet,
Onno
 

Attachments

  • Snijlab drawing Onno Electus & melotus.pdf
    229,3 KB · Bekeken: 110
  • Screenshot 2023-01-25 151600.jpg
    Screenshot 2023-01-25 151600.jpg
    52,2 KB · Bekeken: 80
Hoi Airell,
zie bijgaand een screenshotje van de order. Daaraan kun je zien welke materiaal dikte etc. je moet bestellen en een kostenindicatie. met de bijgevoegde PDF moet het lukken. Ik bestel zodirect de electus en dan een maatje dikker. Ik heb je suggestie voor de gaatjes erin verwerkt. Ik weet niet hoe precies het uitkomt dus geen garanties. Ikben benieuwd naar je ervaringen.
Groet,
Onno
Hoi Onno,

Top, dank je wel! Ik zal nog met een printje even meten, maar het ziet er op het oog goed uit.
0.8mm lijkt me prima. Wat is een maatje dikker? 1mm?
Ik ga morgen contact met ze opnemen .

Groeten, Airell.
 
Een maatje dikker is 1,6. Moet ik prima kunnen. Een standaard pinpas is 0,76. Dit materiaal is iets buigzamer dan het plastic van een pinpas.
 
Besteld! Ik ben toch voor de 0.8mm gegaan.

Voor mijn gevoel zijn 'twee pinpassen dikte' nét aan (knurlies). Voor mijn mantis case rails kiele kiele, maar voor mijn mdlrcase rails leek het beter.

Nog bedankt voor het aanpassen van het design.
 
Past perfect! De schroefgaatjes zitten exact goed!

0.8mm is zo prima (voor mij) zo met de schroefjes. Het blijft zo goed op z'n plaats.
 

Attachments

  • IMG_20230204_115945_HDR_1.jpg
    IMG_20230204_115945_HDR_1.jpg
    204,9 KB · Bekeken: 87
  • IMG_20230204_120017_HDR_1.jpg
    IMG_20230204_120017_HDR_1.jpg
    108,2 KB · Bekeken: 83
Back
Top