Moog Minimoog Model D komt weer terug

1668704907711.png

Een oude bekende voor tweede keer terug van weggeweest. Moog neemt de Minimoog Model D weer in productie! Dit is afkomstig uit een Facebook post, informatie over prijs en beschikbaarheid lijkt er nog niet te zijn, maar ongetwijfeld gunstiger dan de schaamteloos idiote bedragen die soms zelfs voor de vorige reissue worden gevraagd.



 
Prijs is €5999 euro en levering verwacht in de komende maand (volgens Thomann).

Nog steeds een bom duiten, maar een stuk beter dan de woekerprijzen die sommigen durven te vragen - en dan heb je tenminste nog garantie, retourrecht en het genot de eerste eigenaar te zijn. Toch nog te duur? Dan is er altijd nog de liefdeloze Chinese massatjak kabouterversie van oom Uli die je ongeveer 99% van het geluid brengt voor 3,33% van de prijs. Ik hoef ze allemaal niet, hou het wel even bij de One en Matriarch voor mijn Moogbehoeften :D
 
Laatst gewijzigd:
Tja, als je hem besteld had, kan je **nu** op hun kanaal zien hoe ze hem in elkaar schroeven. :D:D:D
 
Idd de vorige was zelfs nog lager dan dat want er was onvoldoende vraag en de prijs zakte… ik heb m verkocht voor de prijzen richting 7k gingen maar toch op tijd blijkbaar.
Deze is wel mooier, dat lichte hout wou ik onder handen nemen want vond t lelijk.
 
Ik zou 3999,- een vrij stevige prijs hebben gevonden voor deze synth. Maar hij is dus 5999,-

Waarom zo duur.. ?

Maar goed. Wel een mooie synth.
Kan me de vorige discussie nog herrinneren over "De Preissss" :D
Deze is zo van god los dat ik er weinig over kwijt hoef.
 
Als ik dit soort geld had voor een eindeloos uitgeperste ouwe mono synth zou ik dat gaatje met een Uli D vullen en de rest zinnig besteden, maar helaas. Verder wel cute natuurlijk.
 
Ik las ook ergens dat de MIDI implementatie uitgebreider en/of verbeterd zou zijn. De finish is wel buitengewoon mooi.
 
Kan me de vorige discussie nog herrinneren over "De Preissss" :D
Deze is zo van god los dat ik er weinig over kwijt hoef.

:D

Maar van god los inderdaad deze, de laatste reissue die zo'n beetje te koop was heb ik toen gekocht voor rond de 2700 nieuw. Het was wel een zeer mooie synth en hij gaf me veel meer inspiratie dan ik daarvoor kon vermoeden. Zou er zeker wel weer een willen hebben voor rond dat bedrag.
 
Laatst gewijzigd:
Nu snap waarom zoveel "oude" of OG reissue te koop zie. Nieuw stonden ze te koop voor 4000. Heb ze zelf nooit voor minder in winkels zien staan. Prijs is wel erg omhoog gegaan. Ze zouden die units gewoon incl flightcase moeten verkopen.
 
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat Moog wat in een paniek modus aan het opereren is. De prijsverhogingen waren al behoorlijk stevig en deze plotse aankondiging lag toch ook niet meteen in de lijn van de verwachtingen.
 
Prijs is toch heel normaal en OK.
Alles is minstens 50% duurder geworden ten opzichte van 2017 en de dollar koers is ook niet geweldig voor ons.
Zou liever een reissue van de Memory Moog zien en die pedalen
Taurus 4, laat maar komen :mega:
 
Als ik dit soort geld had voor een eindeloos uitgeperste ouwe mono synth zou ik dat gaatje met een Uli D vullen en de rest zinnig besteden, maar helaas. Verder wel cute natuurlijk.
Ik heb zowel een oude als de boog , even uit de droom helpen : klasse verschil is overduidelijk, niks 99% hetzelfde geluid , fabeltje
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Prijs is toch heel normaal en OK.
Alles is minstens 50% duurder geworden ten opzichte van 2017 en de dollar koers is ook niet geweldig voor ons.

Taurus 4, laat maar komen :mega:
Dat heet minitaur , nog altijd in het assortiment. (Hang er een pk5 roland pedaal aan bv )
T4 lijkt me onwaarschijnlijk, t3 was ook slechts het resultaat van langdurig vragen van klanten inclusief vooraf crowdfunding door diezelfde klanten . Zie dat niet nog eens gebeuren .
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Back
Top