Maakt iemand van jullie nog verzamelbandjes?

Vooral als er een nummer in arbeidsvitaminen (de playlist stond in de gids) kwam dat je wilde opnemen.
Oren gespitst en vinger aan de knop en maar hopen dat ze er niet doorheen lulden.
Ha, ja Arbeidsvitaminen, dat deed mijn moeder altijd voor me, de schat. Deed ze altijd foutloos. Op de Buccaneer radiocassetterecorder met rode en groene BASF bandjes. Twee keer per week geloof ik, als ik naar school was. Als de nieuwe Mikrogids binnen was gelijk de goede nummers aanstrepen. 's Middags en 's avonds zelf aan de knoppen om vooral van de Gouwe Ouweprogrammas van de piratenzenders als Mi Amigo bekend en onbekend op te nemen. Moest je wel snel bij zijn anders miste je het intro, als daar al niet doorheen geluld werd. Later 's avonds werden de middengolfzenders langzaam weggedrukt tot er niets meer dan phasende ruis en flarden Oostblokzenders overbleef.
Nu kijk ik 192TV.
 
Ja, in mn mancave staat er een A77 REVOX.
Gewoon omdat het cool is die reels te zien draaien tijdens een spelletje pool of wat aan de bar hangen met vrienden.

En stiekem is het ook nog eens de beste compressor die er maar is.
En stiekem is het ook nog eens de beste tape echo die er maar is.

Ik overdrijf een beetje natuurlijk, maar niet heel veel.
 
Ik maak nog wel eens een DJ set van een uurtje. Dat is ook tracks uitzoeken die bij elkaar passen en nette overgangen van track naar track bedenken. Als ik de intentie heb om het op te slaan dan maak ik dat in Ableton, ben tenslotte perfectionist.



Dit is het laatste wapenfeit, een uurtje aan techno met een lekkere drive en voldoende melodische elementen om het voor mij leuk te houden.
 
Nee, wel verzamel usb sticks met mp3tjes bv voor op feestjes of in de auto
 
Ja ze stonden elk jaar op mijn verlanglijstje voor kerst: TDK-SA90 of SA60 cassettebandjes. Ook videobanden en Floppy disks werden veel gebruikt door mij. Dan vervolgens wat LP's lenen bij de bieb en opnemen die handel voor in mijn walkman tijdens mijn krantenwijkje, of dinsdagavond klaar zitten voor Vara's Vuurwerk en proberen zo weinig mogelijk geklets van Henk Westbroek op te nemen, maar wel de volledige liedjes die gedraaid werden. Ik zag van de week op TV dat de bandjes bezig zijn met een revival, misschien kan ik ze dus binnenkort weer op het verlanglijstje zetten. Maar om je vraag te beantwoorden. Ik geloof dat ik deze eeuw geen cassettebandje meer heb aangeraakt m.u.v. die dozen vol die ik naar de stort had gebracht.
 
16686825504903020085041345732806.jpg

☝️😄👍🏻
 
En stiekem is het ook nog eens de beste compressor die er maar is.
En stiekem is het ook nog eens de beste tape echo die er maar is.

Ik overdrijf een beetje natuurlijk, maar niet heel veel.
ach de B77 mag er ook wezen :)
Misschien moet ik maar eens echt op tape gaan opnemen om te kijken wat t geeft
 
een jaar of 2 geleden nog gedaan. had een walkman van de kringloop en dat werkt gewoon fantastisch. De tape waar ik het opgezet had was ook nog eens aan het einde van z'n latijn waardoor er een soort extra laag aan distortion en algehele destructie bijkwam in de muziek. lo-fi maar warm. Ik kan het alleen maar aanraden.
 
Als een DJ mix van plaatjes ook telt, dan wel. Ik probeer af en toe nog een mix op te nemen met platen welke ik lang niet heb gehoord en graag weer zou willen horen. leukste vind ik dan om dat in een mix te verwerken. Ik doe het te weinig maar ik probeer elk jaar vóór de vakantie een mix van een uurtje of twee te maken. Die krijgt dat de naam van de bestemming mee en wordt tijdens de vakantie grijs gedraaid. Ik probeer ook eigen recente producties mee te nemen in de mix. Luister ik daar ook eens naar...
 
doet me er aan denken: iedere keer als ik op vakantie ga met m'n vriendin maak ik een mix van ongeveer een uur. Misschien komende keer maar op cassette maken? Heeft ook wel wat romantisch: "hun I made you a mixtape".
 
Back
Top