xequence 2 0f synthstrom deluge

mauri

Nieuwkomer
Lid sinds
14 november 2022
Berichten
23
Locatie
essen
wat zou ik het beste aanschaffen ?een xequence 2 voor mijn ipad of een synthstrom deluge
Het prijsverschil is enorm natuurlijk
ik werkt altijd met hardware en nooit met DAW
iemand al met xeqence 2 gewerkt en hoe is de midi van die app?
 
je kan eerst Xequence proberen natuurlijk, kost je maar iets van 20,-. Bevalt het niet, dan koop je alsnog die Deluge..

Ik heb ooit Xequence 1 gekocht.. en er kort mee gewerkt. Toendertijd vond ik het niet zo relaxt dat je daar geen plugins in kon draaien.. je had Audiobus of AUM nodig. Dus dan switch je constant tussen apps en diens GUI. Maar ik begrijp dat jij het met hardware wil gebruiken...
 
Laatst gewijzigd:
bedankt voor je antwoord .bij mij gaat aller midi weg naar soundmodules/klankdragers en vandaar naar mixer dus midi moet perfect werken
 
Ik denk dat de meerwaarde van de Deluge vooral zit in het standalone kunnen werken. Ik ben ook wel benieuwd hoe automation werkt bij deze app.. In Korg Gadget kan dat bv wel.. maar verder vrij karige Copy 'n Paste mogelijkheden.
Deluge kan ook prima automaten.. en heeft ook een compleet eigen workflow.. Als je echt wilt componeren zou ik een iPad pakken, kun je nog beter inzoomen, dat blijft bij de Deluge altijd beperkt..
Als je hardware wilt en een Pianoroll via een touch device of Matrix wil zou ik dan eerder voor iets van Akai kijken. Ik heb ook een MPC X sinds kort en dat werkt best lekker.. behalve dat het allemaal binnen de clip lengtes blijft.. geen echte opmaten (voor de eerste bar/tel) kunt doen als je audio opneemt..

Ik heb zelf net Cubasis 3 gekocht.. en zit op een iPad Pro 12,9 2021 sinds begin dit jaar. Veel iPad Daw's geprobeerd. FL mobile kent bv geen swing voor Quantize.. werkte echt lekker maar ik vind swing een noodzaak.. Achteraf werkte ik beter met Garageband.. en had Cubasis 2 maar is ook vrij karig.
 
Laatst gewijzigd:
bedankt voor de info
mijn conclusie is de volgende
op ipad maak ik nummers met yamaha mmc daarmee kan ik gitaar partijen MIDI inspelen via een fishman triple play rechtstreeks
in de ipad,daarin ik werk ik mijn tracks uit tot een volledige song ,dan zet ik alle midi over via een zoom u24 interface
naar de yamaha rs7000 . Alle midi sporen worden juist toegewezen omdat het in het yamaha domein blijft
Het grote voordeel is echter ook de drumdivider en realtime parameters waardoor je timing ,klank kan manipuleren
Er is volgens mij geen andere manier om sneller en overzichtelijker te werken
maar ik wil een vervanger kopen met nog een betere werkflow want de rs7000 blijft geen eeuwigheid meegaan
iemand met betere of andere voorstellen ?
 
Ha.. Ik heb zelf ook nog een tijd met de RS7000 gewerkt.. de Drumdivider was idd handig maar dan zijn er in-een heel veel tracks in gebruik.. Wat ik tof vond aan de RS was idd die Groove templates.. per step shiften om een groove te bouwen.. een super sequencer eens je em wat beter begrijpt.. ook voor melodieƫn of chords was het handig met dat kleine keyboardje waarop toetsjes oplichtten als je 'n step indrukte. Toch bleef het bij mij altijd jammen met SECTIONs en uiteindelijk werkte ik songs uit in Ableton. Als hardware alternatief heb ik nu een Novation SL MK3 waarop een 4 oktaafs keyboard (met ledjes ook) zit. Nadeel, 8 tracks.. maar als je een step selecteert zie en hoor je welke noten er in zitten.

Met de Deluge heb ik nog niet zoveel meters gemaakt maar volgens mij heeft die unlimited tracks. Een drumtrack aanklikken en er openen 8 instrumenten boven elkaar in een overzicht. En daarbij een soort functie waar je met twee knoppen in- en uitzoomt en langs je noten draait.. Voor een clip en ook in de arranger. De pianoroll geeft 8 noten boven elkaar.. maar je kunt scales selecteren wat 4 noten per octaaf uitsluit en daarbij een of meerdere noten aan je scale toevoegen toevoegen.

Qua klankmanipulatie vind ik de RS7000 vrij karig.. het filter en nog wat engelopes settings.. dit kan ook allemaal op de Deluge.
Ik heb ook een Akai Force, het OS is onlangs aangepast en nog niet helemaal perfect maar dit lijkt met die matrix een beetje op de Deluge en de RS7000 waarbij SECTIONs nu SCENES zijn en rechts via 8 toetsen zijn te selecteren.. er kunnen meer dan 8 SCENES gemaakt worden maar daar moet je dan via de cursor naartoe scrollen. Er zit momenteel ook een arranger in.. dit is echt next level sequencing.. Daarbij is het ook een Sampler.. en een soort DAW met 8 audiotracks en diverse effects.. Tevens Condensator microfooninput.
In een van de updates is het zelfs mogelijk geworden om een apart audiointerface of extra midi interface toe te voegen..

Drums


 
ja ik ben mee. heb al een mpc live en daar doe ik ook dingen mee maar het beste machine om een swingende track te maken blijft voor mij de rs7000
eigenlijk kun je met melodyne 5 ook waanzinnige dingen doen .daar komt de deluge als standalone weer in de buurt
 
klopt ,soms toch handig om meerstemmige vocals mee te maken
maar is geen vst kan je gewoon alleen gebruiken
 
Ah.. ok.

Wat ik me nog afvraag.. waarom wil je af van de RS7000? Volgens mij zijn de meeste componenten die slijtage gevoelig zijn te vervangen.. zitten wel kosten aan maar dan kan ie weer jaren mee.
 
wil gewoon iets dat hetzelfde kan met betere klanken en opslag , een mpc live kan dat maar werkt veel omslachtiger
mijn rs 7000 is nog dik in orde gelukkig
 
ik heb de Deluge links laten liggen om vergelijkbare reden ook Elektron spul.
Ik prefereer aparatuur dat ee goede UI heeft met zo min mogelijke menuutjes en toets combi's.
Dit soort dingen zijn in gedachten geweldig maar niet om lekker ongestoord te werken.

Volgens mij kun je met de deluge ook gitaar partijen opnemen.
Dus als je voor een deluge zou gaan kun je de RS7000 wellicht wegdoen. :)
 
bedankt voor alle antwoorden ,voorlopig blijf ik bij de setup :Ipad met yamaha mobile music sequencer ,zoom u24 interface ,yamaha rs 7000
niks maar dan ook niks komt in de buurt op het gebied van sequencer mogelijkheden
 
Xequenze: is een midi workstation/app voor mac
Akai MPC: stand alone met daw integratie (maar voor mij althans te ingewikkelde manier van werken)
Deluge, compleet stand-alone, maar inzetbaar in vele gebieden (nu ook met OLed menu, maar valt mee)

3 sequencers die compleet verschillend zijn qua werking
 
Back
Top