Muzines: archief van vintage music magazines

fpa

Ingeburgerd
Lid sinds
3 Maart 2015
Berichten
96
Locatie
Noord-Holland

Misschien bij velen al bekend, maar Muzines is een interessant online archief van oude Engelstalige Music magazines.

De site heeft ook goede zoekopties op bijv. specifieke gear.

Leuk om lekker even in te grasduinen.
 
Gave site ja :okdan:

Ben even kwijt welk magazine, maar o a diverse artikelen waar een nukkige Engelsman een amusante gezond kritische houding aanneemt tov de te reviewen spullen.

En wie geen probleem met Duits lezen heeft, laten we ook deze sites toevoegen: diverse sites waar hun Heftarchiv toegang biedt to de nodige reviews, artikelen etc:



 
  • Duimpje
Duimpjes: fpa
bedankt voor de tip.

Vroeger, nog voor er interface.nl enz...of zelfs van online magazines/internet sprake was, dan kreeg ik het Meet Music Magazine Magazine steeds via post toegestuurd,ik was tiener; mijn droom was o.a. de toen onbetaalbare Korg M1/01r die daar geregeld aan bod kwam. spijtig MMM is gestopt. Vandaag denk ik nog geregeld daarop terug. vind het leuk om soms nog is naar het onlinearchief van "MMM" te gaan.

btw, zijn hier nog "interface.nl "papier magazine fans zoals ik? of is alles online voor jullie?
 
Gave site ja :okdan:

Ben even kwijt welk magazine, maar o a diverse artikelen waar een nukkige Engelsman een amusante gezond kritische houding aanneemt tov de te reviewen spullen.
Gordon Reid van SoS wellicht?
 
bedankt voor de tip.

Vroeger, nog voor er interface.nl enz...of zelfs van online magazines/internet sprake was, dan kreeg ik het Meet Music Magazine Magazine steeds via post toegestuurd,ik was tiener; mijn droom was o.a. de toen onbetaalbare Korg M1/01r die daar geregeld aan bod kwam. spijtig MMM is gestopt. Vandaag denk ik nog geregeld daarop terug. vind het leuk om soms nog is naar het onlinearchief van "MMM" te gaan.

btw, zijn hier nog "interface.nl "papier magazine fans zoals ik? of is alles online voor jullie?
Lees tegenwoordig praktisch alles online. Ook magazines. Via bijv. een app als Readly zijn naast Nederlandse magazines ook veel buitenlandse muziek magazines te lezen.

Ik ken overigens Meet Music Magazine niet. Net even gekeken. Thanks voor de tip!
 
Interface kocht ik vaak net als “Midi Klavier.” Laatste kon af en toe wel een beetje lullig zijn maar toch een hoop van geleerd want internet was er toen nog niet. Jammer genoeg alle oude Midi Klavieren weggedaan. Kan er weinig over vinden online. Iemand weet van een archief?
 
Lees tegenwoordig praktisch alles online. Ook magazines. Via bijv. een app als Readly zijn naast Nederlandse magazines ook veel buitenlandse muziek magazines te lezen.

Ik ken overigens Meet Music Magazine niet. Net even gekeken. Thanks voor de tip!

Hier juist niet, music magazines zijn zo'n beetje het enige wat ik niet digitaal lees. Zit al de godganse dag achter een scherm (vrijwillig meestal wel) en echt iets op papier geeft me dan wel rust.
 
Las begin 80er jaren de Music Maker, later kwam daar Midi Magazine bij (heeft niet zo heel lang bestaan). Incidenteel kocht ik wel eens een tijdschrift zoals Interface, International Musician & Recording World of Sound On Sound. Tegenwoordig heb ik een abonnement op het Duitse Synthesizer Magazin. Maar wel "analoog" hoor. :engel:
 
Back
Top