Het 'Note Steal Effect' gebruiken om je envelopes op te pompen. (Behringer Deepmind)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Dit is (ook) waarom ik analoge synths zo lekker vind klinken... Sommige plug-ins kan het ook mee maar de meeste VA's kunnen dit niet.. misschien ook wel omdat ze teveel polyfonie hebben.. :D maar veelal worden envelopes gereset ipv dat ze het release level gebruiken als attack level bij opnieuw triggeren..

Ik had al een Deepmind 6 daar kon het ook mee maar met in unison blijven er niet zoveel stemmen over. Heb nu de 12 module via flitstopic kunnen scoren.... wat klinkt dat toch lekker met een zaagje links en 'n zaagje rechts.. beetje detunen.. toch weer ander anders als een chorus op de DM6.
Geen effecten gebruik dus.. gewoon akkoorden indrukken.. :luv:

 
Laatst gewijzigd:
mooi zeg. vind dat afkappen erg tof.
Ja.. ik zie soms weleens mensen over dat 8 stemmen niet genoeg is en voor 12 gaan.. maar juist met langere release en wat attack is dit met een analoge 6 stemmige synths zo tof om wat akkoorden bij elkaar te zoeken juist door opzettelijk gebruik te maken van noot steal.. het kan natuurlijk ook met een systain pedal en de release minder hoog zetten maar is toch anders.. Met een beetje afstellen van de attack en release en de duur van indrukken kun je het filter envelope beetje beïnvloeden..

Van de VA's die ik heb is het alleen mogelijk op Nord synths, die envelopes resetten ook niet maar heeft weer teveel stemmen..
Een An1x heeft een 2 x 5 voice mode.. maar envelopes resetten en dan is het effect van de opbouw in attack meteen weg.
 
Nice. Klink toch wel erg fijn die DM12
Ja.. en een super veelzijdige synth.. de effectsectie staat hier nu uit maar ook die kan het geluid naar een heel andere dimensie trekken.. een shimmer reverb via een chain met feedbackloop is ook mogelijk bv..
Ik heb al eerder een DM12 module gehad maar wist toen nog niet hoe ik de standaard voice panning kon manipuleren en vond die 6 extra stemmen eerder in de weg zitten.. later voor een DM6 gegaan.
Er is in een later OS een functie gekomen die het via de LFO mogelijk geeft om in Unison voices te tweaken.. Ik heb nu de panning gebruikt maar je kan bv ook de toonhoogte als source gebruiken .. dan kun je bv 3 stemmen over 'n paar octaven spreiden.. super dik!!
'n singelVoice heeft ook 'n sub oscilator maar die doet alleen een Square..
 
De Dual Pitch, al dan niet met Harmonizer effect is ook te gek. Vanaf ong. 39.30 min. in
.
.
.
 
De Dual Pitch, al dan niet met Harmonizer effect is ook te gek. Vanaf ong. 39.30 min. in
.
.
.

Ja.. echt bizarre mogelijkheden.. even verderop maakt ie er een shimmer reverb van..

De iPad app was trouwens ook nog één van de mogelijkheden die de DM6 tekort komt. Aan de andere kant denk ik dat de WiFi een hoop warmte genereerd. Ach, geen synh is perfect maar een synth die meer herrie maakt dan je computer is wel een beetje ehm.. rumoerig?? :D
 
Ja.. echt bizarre mogelijkheden.. even verderop maakt ie er een shimmer reverb van..

De iPad app was trouwens ook nog één van de mogelijkheden die de DM6 tekort komt. Aan de andere kant denk ik dat de WiFi een hoop warmte genereerd. Ach, geen synh is perfect maar een synth die meer herrie maakt dan je computer is wel een beetje ehm.. rumoerig?? :D
.
Ja, inderdaad. Ik heb zelf geen DM, maar hoorde er een bij een vriend en ik vond die plethora aan effecten top. Waar veel andere fabrikanten er na een paar jaar, vooral om de verkopen weer even te pushen, een paar effecten toevoegen, zitten er hier standaard al zoveel in... Wist niet dat de app niet op de DM6 werkt.
 
.
Ja, inderdaad. Ik heb zelf geen DM, maar hoorde er een bij een vriend en ik vond die plethora aan effecten top. Waar veel andere fabrikanten er na een paar jaar, vooral om de verkopen weer even te pushen, een paar effecten toevoegen, zitten er hier standaard al zoveel in... Wist niet dat de app niet op de DM6 werkt.
Correct me if I'm wrong.. maar de DM6 heeft geen WiFi en kan daardoor standaard niet connecten met een iPad of android device.. Geen idee of het via USB kan..
 
After edit: Ik heb het zelf nooit geprobeerd met de DM6 maar geen WiFi dus.. Lees wel wat experiences met een Cameraconnection kit.. zou ik eens moeten testen. Ik heb het maar voor lief genomen destijds.. maar de app is wel een toevoeging.. met name in de fx sectie.. dan is zo'n visueel UI wel wat overzichtelijker..

Sowieso zijn de FX echt top ja!! Die reverbs zijn echt om te smullen.. en dan nog de rest.. en de routingsmogelijkheden. :okdan:
 
… Sowieso zijn de FX echt top ja!! Die reverbs zijn echt om te smullen.. en dan nog de rest.. en de routingsmogelijkheden. :okdan:
Ja dat is verwennerij 😇 Als -ie alleen ook twee externe inputs zou hebben om door die fx te kunnen jagen…😛
 
Ik heb ooit een XR12 mixer gekocht toen ie nog 250 euro was.. Daar zitten veel van de FX uit de Deepmind in.. 4 slots ook. Ok.. geen overdrive en dat soort dingen maar wel die te gekke reverbs en modulatie dingen zoals de Dimension D.. Ik hing em soms ook aan een mixer en gebruikte em dan op de aux sends van een mixer.. werkte best goed als 'n 4-voudige fx unit.
 
door opzettelijk gebruik te maken van noot steal..
Bij een Synt met meerdere uitgangen kun je van maximaal bijvoorbeeld acht tot aan 1 en alles ertussen in laten `stelen` De andere die je niet horen wilt leid je naar `nergens` (op de mix) En de Synth maar zwoegen voor niets. Note Steal Effect.
 
Laatst gewijzigd:
ha.. ik moest hier ff voor wakker worden.. maar ik herken dit van samplers.. dan kon je stemmen uitsluiten van de mix-out. Maar die kon je dan evengoed bespelen zonder dat je ze hoort..

Op de Alesis Fusion die multi-timbraal is kan ik naast de 4 analoge uitgangen Parts naar 1 van de 8 ADAT kanalen sturen... ook kan ik de maximale polyfonie per part ingeven.. ik maakte daar ook vaak gebruik van geluiden met een langere release en stelde het dan altijd in dat er nooit meer dan 2 akkoorden te horen waren.. of soms zelfs 1. De polyfonie hoefde ik het niet voor te doen want dat ding ging met sommige geluiden tot ver over de 100 stemmen. Super veelzijdige VA / Sampler / FM synth.. behalve dat de envelopes resetten en een geluid met een trage attack dus altijd vanaf nul begint.
 
Van de VA's die ik heb is het alleen mogelijk op Nord synths, die envelopes resetten ook niet maar heeft weer teveel stemmen..
Vanavond de Nord lead 1 (met voice expansie) aangesloten.. maar helaas resetten die envelopes ook. De Nord (Micro) Modular had er geen last van maar ging ervan dat het bij de Lead ook zo was... totdat ik 12 stemmen in unison tot 6 stemmen reduceerde en.....

Heb nog even verder gezocht.. de enige synth hier die het niet heeft is de Roland System 1 en de Roland Boutique's.. maar die hebben maar 4 stemmen.. dat is net één á twee stemmen te kort voor 't mooie..
 
Back
Top