Korg Minilogue Bass

1668116317369.png


Korg heeft pas bekend gemaakt dat er een nieuwe variant komt op de bekende Minilogue-reeks: de Minilogue Bass.

"Bass" zal een gelimiteerde versie worden.




Loopop review:

Het desgin vind ik alvast geslaagd. Ik zie niet direct een meerwaarde met reeds bestaande bas-synths.
 

Attachments

  • Korg-minilogue-Bass-.001.jpeg
    Korg-minilogue-Bass-.001.jpeg
    102,7 KB · Bekeken: 129
Last edited by a moderator:
Duidelijk een collectors item, aangezien hij duurder is dan de XD, ondanks dat hij alle uitbreidingen van de XD niet heeft.

Ik snap ook niet zo goed waarom ze hem Bass hebben genoemd en enkel nieuwe bass presets hebben toegevoegd, terwijl het een polyfone synth is.

Ziet er verder wel leuk uit, maar gemiste kans dat ze de XD niet als basis hadden gebruikt imo. Misschien staat die nog op de planning met als naam “Lead”?
 
Al dat zwart op zwart. Da's toch meer iets voor Jules de Korte dan voor mij.

Overigens zag ik gisteren Mourning [A] BLK Star die voor sommige diepe basjes (en veel meer) gewoon een MicroKORG gebruiken (naast een SP404 en een Mustang basgitaar). Zie ik best vaak bij bands (oa Elbow), dat de gitarist of bassist deze lelijke rakker er bij hebben. Vind 'm zelf ook top voor van alles.
 
Beetje lullige marketing actie om m Minilogue Bass Limited edition te noemen. Maar goed, dan weet je wel wel gelijk waar je aan toe bent: een limited bass Minilogue. :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Al dat zwart op zwart. Da's toch meer iets voor Jules de Korte dan voor mij.

Overigens zag ik gisteren Mourning [A] BLK Star die voor sommige diepe basjes (en veel meer) gewoon een MicroKORG gebruiken (naast een SP404 en een Mustang basgitaar). Zie ik best vaak bij bands (oa Elbow), dat de gitarist of bassist deze lelijke rakker er bij hebben. Vind 'm zelf ook top voor van alles.
Viond je t geluid een beetje ok? Ik stond achter de mixer maar kreeg nogal specifieke instructies om de blazers en zang er dik bovenop te leggen en te verzuipen in de galm. Had ik zelf iets anders gedaan :) En inderdaad: de MicroKorg is nog steeds een van de meest voorkomende synths op t podium.
 
Ik stond op het balkon links naast het podium. Het was een mooie volle mix, bas misschien wat ongedefinedrd. Kon aan mijn positie, de samples en speelstijl van die meneer liggen. Zang was top, hier en daar een piep maar dat zullen blazers wel geweest zijn. Fijne drummer ook!
Daar kon die sukkel die Black Midi de dag ervoor naar de kloten gemixt had nog wat van leren.
 
volgende editie staat ook klaar
 

Attachments

  • minilogue mc do.jpg
    minilogue mc do.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 135
Een mooie zwarte toetsen minilogue, straks nog ééntje in de regenboogkleuren en we zijn weer mee met de tijd :eureka:

Waarom zit er eigenlijk geen 24db LPF optie op mn Prologue ? dat hoort toch korg's analoog vlaggeship te zijn?
 
Ik vind die zwart-op-zwart synths vaak wel goed ogen. Maar in het geval van de Minilogue vind ik het origineel toch geslaagder. Erg mooie synth met die metalen plus houten behuizing.

Komisch dat ze hem de Bass hebben genoemd, omdat ik altijd EQ op de bas nodig had om hem in “Moog bas regionen” te laten komen. Maar met EQ klinkt ie dus wel fantastisch vind ik.
 
Ik zag gisteren Stereolab in Paradiso. De zangeres/toetseniste/gitariste kreeg van alles uit haar Minilogue, ook de soundjes van vroeger. En lekker diep ook. Leuke synth voor er bij!

Toetsenist op een grote Sequential (Prophet-5? Hoge achterkant) , Rhodes mkI en een plat Novationdingetje.
 
Back
Top