Korg ms2000 midi loop error

musica

Trance is my middle name
Lid sinds
4 juli 2003
Berichten
339
Locatie
Eindhoven
Hallo allemaal,

ik heb een Korg ms2000 gekocht maar heb een probleem met de midi. Ik heb daarom de interne diagnose gedaan en krijg de volgende error: "midi loop check timeout. err!"

Op internet kan ik helaas geen oplossing vinden voor het probleem. Heeft een van jullie misschien een oplossing?

Thanks!
 
 
Dank voor jullie reacties! Het updaten van de software is misschien een goede optie, maar ik lees dat dit via oude versies van Windows moet gaan en crashes van de MS2000 kan veroorzaken. Iemand hier ervaring mee?
 
wat @dreamer zij. je moet de midi in en uit met 1 kabel doorverbinden.
Daarna kun je de test doen.
ik heb het geprobeerd met een midi kabel door deze in de in en uit van de ms2000 te verbinden. Dit bedoelen jullie toch? De error bleef.

Behalve de error kreeg ik de korg niet via midi aan de gang in logic. Vandaar de test en toen zag ik de error. Mijn virus en jp8080 werken wel maar alleen de ms2000 niet. Ze zijn allemaal verbonden via een Motu midi express 128. Op mijn motu midi express zag ik ook een constant midi signaal van de ms2000.
 
ah ok. wat naar.

heb je je de psu al gechecked?
er staat op youtube een filmpje over het troubleshooten van de ms2000
 
Midi signal op out is mogelijjk de midiclock.

Je zou nog een factory reset kunnen proberen, mocht je dat nog niet gedaan hebben;
Initialization: Hold Mod Sequencer On/Off and 3 while turning it on.
Preload: Global screen 2D, then select “OK”.
 
Midi signal op out is mogelijjk de midiclock.

Je zou nog een factory reset kunnen proberen, mocht je dat nog niet gedaan hebben;
Initialization: Hold Mod Sequencer On/Off and 3 while turning it on.
Preload: Global screen 2D, then select “OK”.

deze reset heb ik inderdaad uitgevoerd.

De DSP check doorloopt hij helaas niet doordat hij bij de midi error blijft hangen. Op youtube zijn er filmpjes over de dsp die wordt vervangen maar helaas niets over de midi loop error...
 
Wat gebeurt er als je een kabel los laat hangen vanuit de MIDI-IN en een kabel los laat hangen vanuit de MIDI-OUT, dus 2 verschillende kabels en 'm dan opnieuw opstart?
 
Hoi Musica, werkt er nog iets van midi? Dan bedoel ik, sluit eens één kabel aan en zie dan eens of midi in of out nog iets doet? Daar zit een 74HC05 hex inverter in en als niks midi werkt is die waarschijnlijk stuk ... moet je hem wel ergens binnendoen
 
Dank allemaal voor jullie reacties! Het is me gelukt om de error eruit te krijgen. Na wat aanpassingen in de midi instellingen en de midi kabels op verschillende manieren aansluiten verdween de error.
Ik denk achteraf dat de loop error is ontstaan doordat de midi kabel per ongeluk een keer in de midi thru heeft gezeten ipv de out. Dat heeft misschien intern voor een error gezorgd.

Erg blij dat het is gelukt!
 
Back
Top