NAVA 909 features

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Hi all,

Ik heb sinds een paar weken een Nava 909 van E-licktronics. Het geluid is fantastisch!

Ik kom een aantal zaken tegen waar ik me over verbaas.
  • Is de Nava 909 velocity gevoelig?
  • Wordt accented instruments (dubbele indruk bij programmeren van instrumenten in de pattern edit mode) softwarematig of hardwarematig gecreëerd? Er is geen volumeverschil in beide manieren van programmeren.
  • Zijn de sounds van de crash en ride zo te wisselen? De crash zit nu op 16 en de ride zit op 15 dat moet andersom.

Thanks voor alle input en info.
 
Okay, Thanks @Patat Met
Begrijp ik je goed dat je bedoelt dat het de midi-velocity is?

Of heb je het over de stand alone functie van de TR909? Dus deze vier situaties per instrument:
  • BD met flauw brandende led (1x indrukken bij programmeren)
  • BD met fel brandende led (2x indrukken bij programmeren)
  • BD met flauw brandende led met total accent
  • BD met fel brandende led met total accent
Thanks!
 
via midi heb je gewoon full velocity range hoor.. wordt veel over het hoofd gezien
Maar is dit ook het geval bij de NAVA 909? Ik heb de OS van december 2021 draaien. Deze is niet van E-licktronics maar van Neuromancer, dacht ik.
 
Okay, Thanks @Patat Met
Begrijp ik je goed dat je bedoelt dat het de midi-velocity is?

Of heb je het over de stand alone functie van de TR909? Dus deze vier situaties per instrument:
  • BD met flauw brandende led (1x indrukken bij programmeren)
  • BD met fel brandende led (2x indrukken bij programmeren)
  • BD met flauw brandende led met total accent
  • BD met fel brandende led met total accent
Thanks!
Ja.

Maar blijkbaar kan er met midi meer.
 
Okay, Thanks @Patat Met
Begrijp ik je goed dat je bedoelt dat het de midi-velocity is?

Of heb je het over de stand alone functie van de TR909? Dus deze vier situaties per instrument:
  • BD met flauw brandende led (1x indrukken bij programmeren)
  • BD met fel brandende led (2x indrukken bij programmeren)
  • BD met flauw brandende led met total accent
  • BD met fel brandende led met total accent
Thanks!

Volgens mij heb je op de tr909 3 levels hoor.

led half
led heel
led heel + accent

Ik ging er tot nu toe vanuit dat led half + accent hetzelfde is als led heel. Ik ben nog niet overtuigd dat er een 4e level is, maar dat kan nog komen natuurlijk :)

En als je hem over midi triggered, heb je 127 stappen.
 
Crash en Ride zijn 2 afzonderlijke mask roms dacht ik.. als de chips in een socket zitten kan je ze gewoon swappen, ze zijn hetzelfde.
dat geldt normaal niet voor de andere geluiden
 
-ja is velocity sensitive (0 tot max)
-accent program je middels de Total accent knop + enter
-denk het niet
Thanks, ik denk dat het probleem, als het klopt wat er op het E-licktronic forum geschreven staat, een IC (MCP4822) is. Ik ben dit aan het onderzoeken.

De open en closed hihats, crash cymbal en ride cymbal zijn drie memory eeproms. Deze heb ik kunnen wisselen.
 
Volgens mij heb je op de tr909 3 levels hoor.

led half
led heel
led heel + accent

Ik ging er tot nu toe vanuit dat led half + accent hetzelfde is als led heel. Ik ben nog niet overtuigd dat er een 4e level is, maar dat kan nog komen natuurlijk :)

Led half zonder accent
Led heel zonder accent
Led half met accent
Led heel met accent
 
Led half zonder accent
Led heel zonder accent
Led half met accent
Led heel met accent
Ik snap wat je bedoelt, maar op een tr909 zit geen verschil tussen "led half met accent" en "led heel zonder accent". Dus effectief heb je 3 levels.

Daarmee is een 'Led half met accent' ook het zelfde als een 'led heel zonder accent'.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top