Walking slowly

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.577
Locatie
Europa
Hello Musicfriends,

Een track gemaakt in Cubase 10,halion, wavestate.
mij benieuwen hoe dit bevalt.



Groeten van Andreos.
 
Op een goede manier onbestendig, alsof je dwalende gedachten in muziek vangt.
Mooie dramatische akkoordwisseling op 0.45. Goede opbouw.
De piano zou wat ronder en warmer mogen, of qua timing en dynamiek misschien iets losser.
 
kijk, daar is weer een nieuwe andreos track, dus ik weet wat me te wachten staat :D

Ik denk dat ik van alle tracks hier op het forum jouw tracks als eerste zou herkennen. Deze doet ook weer volledig recht aan jouw eigen stijl.

Ik vind je track weer mooi en vooral verrassend, zoals ik bij eerdere tracks van jou al heb gezegd, ik begrijp ze niet, maar elke keer als ik denk, deze noten passen niet in de toonladder die bij deze akkoord progressie hoort, dan blijkt dat het uiteindelijk toch weer klopt. Ik heb geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt maar dat maakt wel dat het nooit saai is om naar je track te luisteren. Zelfs na drie keer luisteren had ik nog steeds geen idee wat er in de track gaat gebeuren. Dus dat onvoorspelbare heb je perfect onder controle.

Voor mij is de track iets te complex om te begrijpen (ik ben wat meer van de simpelere voorspelbare arrangementen), maar het is echt enorm goed gedaan en ik heb er met plezier meerdere keren naar geluisterd.

Inhoudelijk:
de piano vind ik in het begin niet zo mooi, de ghost note ervoor vind ik afleiden, ik had het mooier gevonden als je de noten exact op hetzelfde moment aanslaat in die akkoorden. Daarnaast zou ik de piano iets meer blenden in je track door hem iets (niet veel) zachter te zetten. De gitaar vind ik mooi passen in je klankbeeld, hier zou ik heel hele lichte reverb (nauwelijks hoorbaar maken), die de gitaar ook iets meer blend in je track. De melodie lead is een top sound, wat een karakter in die sound!
 
Op een goede manier onbestendig, alsof je dwalende gedachten in muziek vangt.
Mooie dramatische akkoordwisseling op 0.45. Goede opbouw.
De piano zou wat ronder en warmer mogen, of qua timing en dynamiek misschien iets losser.
Hola Dorian,
Dank je wel.dat ga ik zeker meenemen.

Groeten van andreos :)
 
kijk, daar is weer een nieuwe andreos track, dus ik weet wat me te wachten staat :D

Ik denk dat ik van alle tracks hier op het forum jouw tracks als eerste zou herkennen. Deze doet ook weer volledig recht aan jouw eigen stijl.

Ik vind je track weer mooi en vooral verrassend, zoals ik bij eerdere tracks van jou al heb gezegd, ik begrijp ze niet, maar elke keer als ik denk, deze noten passen niet in de toonladder die bij deze akkoord progressie hoort, dan blijkt dat het uiteindelijk toch weer klopt. Ik heb geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt maar dat maakt wel dat het nooit saai is om naar je track te luisteren. Zelfs na drie keer luisteren had ik nog steeds geen idee wat er in de track gaat gebeuren. Dus dat onvoorspelbare heb je perfect onder controle.

Voor mij is de track iets te complex om te begrijpen (ik ben wat meer van de simpelere voorspelbare arrangementen), maar het is echt enorm goed gedaan en ik heb er met plezier meerdere keren naar geluisterd.

Inhoudelijk:
de piano vind ik in het begin niet zo mooi, de ghost note ervoor vind ik afleiden, ik had het mooier gevonden als je de noten exact op hetzelfde moment aanslaat in die akkoorden. Daarnaast zou ik de piano iets meer blenden in je track door hem iets (niet veel) zachter te zetten. De gitaar vind ik mooi passen in je klankbeeld, hier zou ik heel hele lichte reverb (nauwelijks hoorbaar maken), die de gitaar ook iets meer blend in je track. De melodie lead is een top sound, wat een karakter in die sound!
Hola Quifster,

Dank voor je prachtige woorden en advies:hallelujaIk word er verlegen van.
Van de week ga ik alle adviezen gebruiken.

Groeten van andreos:)
 
Mooie melodie hoor.
Maar idd, die intro pianosound staat iets te hard en wordt
vervangen door een
gitaarsound waardoor het thema, 'de piano' verdwijnt.
De gitaar sound op zich is mooi en goed ingespeeld:okdan:
Bij intro's begint het meestal over 'iets' en dan gaat het hele nummer over het thema...
dat kan van alles zijn: effecten, een piano of een gitaar, soundeffecten etc...

Maar mooi nummertje...
koffie.png
 
Mooie melodie hoor.
Maar idd, die intro pianosound staat iets te hard en wordt
vervangen door een
gitaarsound waardoor het thema, 'de piano' verdwijnt.
De gitaar sound op zich is mooi en goed ingespeeld:okdan:
Bij intro's begint het meestal over 'iets' en dan gaat het hele nummer over het thema...
dat kan van alles zijn: effecten, een piano of een gitaar, soundeffecten etc...

Maar mooi nummertje...
Bekijk bijlage 3829366
Hola googol,

Dank je wel.
Er word aan gewerkt,ik ben ook de juiste sound aan het zoeken,ik ga je advies zeker meenemen:okdan:

Groeten van andreos.:)
 
Hola musicfriends,

Ik heb dacht ik de adviezen opgevolgd,de piano is nu van kontakt le grandeur,de gitaar wat ruimte gegeven e.d.



Groeten van Andreos :)
 
Back
Top