Modular EEG mapping system: gebruik je hersengolven om sh*t te moduleren. ( max4live )

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.099
Locatie
HybriDe L!Fe
Holy Sh*t hier een set max4live devices waarmee je via hersengolven parameters kan besturen.


151102306-3c10e827-45d8-4783-a560-400613e6db8f.png



Het werkt icm met de Muse headband.


Je kan dan voor zover ik weet 4 type hersengolven gebruiken.

Bekijk bijlage 3828969

Ik ga dit testen met de wave replay module.
Zo kun je zonder de headband de boel testen.
De Muse 2 headband kost net iets onder de 300 euro.
Ik wilde deze aanschaffen voor onderzoek voor transcendental states maar heb uit interesse wat verder gezocht.

Stel je voor als je muziek speelt en je raakt in een bepaalde trance.
Dat patroon zou worden weerspiegelt in de hersengolven.


Stel in het stuk speel je je instrument en moduleer je een synth patch met die golven.
Wellicht vang je zo nog meer van de pure intentie van de maker.
Maar ja om het niet te ver op te blazen lijkt het me op zijn minst leuk om te proberen.

Op de site word ook beschreven hoe je microtonal dingen kunt beinvloeden.
zie biotuner modules. hahahaha dit is cool alleen al om er over the schwetsen :)
Veel andere mogelijk heden lees maar op de git site.

Het enige wat ik nog niet zeker weet is of je de SDK nodig hebt om data uit de band via de API te kunnen uitlezen.

SDK hier aan te vragen: Muse - The Brain Sensing Headband
 
Hier een beschrijving om de muse 2 via windows te connecten en een stream te krijgen.


Ik ken dit soort bandjes van de Nos waar ze lieten zien hoe ze in China kids monitoren of ze wel concentreren. ( George Orwell draait zich om in zijn graf )
 
Nou als ik op google play de revieuws lees dan is het apparaat echt fragile en onbetrouwbaar.
Daar beb ik geen 300 euro voor over.
Volgens mij zijn dit soort devices nog steeds een beetje in het ontwikkelstadium?
Je hebt ook van die hoofdbanden waarmee je games kan besturen maar het staat nog een beetje in de kinderschoenen.
Wel zie je dat er al een tijdje van die kunsthanden bestuurd worden vanuit de hersennen maar dan moet diegene wel een soort implantaat hebben dacht ik.
 
EEG's bestaan al lang, maar het blijft toch een wat indirecte manier om hersengolven te meten. Inderdaad, een probe in de hersenen is beter. Maar om dat te doen... :D
 
lijkt me wel wat een probe in mijn kop.
en dan alles naar google sturen.
zag dat ze deze bandjes in China gebruiken om kinderen in het gareel te houden op school.
 
Back
Top