Windows switched van 44.1 khz naar 48 khz

boestaman

Stamgast
Lid sinds
30 juli 2002
Berichten
344
Locatie
Amsterdam
Hallo zijn er windows experts hier op het forum? Ik heb een irritant probleem dat mijn windows automatisch de samplerate switched. Ik heb een motu 828mk3. Ik heb al veel gevonden op het het net maar het blijft gebeuren. Het is vooral als ik youtube gebruik.

De oplossingen die ik al geprobeerd heb zijn:

Alle soundsettings van windows op 44.1 khz zetten voor de playback en recording en ook de exlusive mode uit te zetten.

Iemand een idee?
 
nee het is niet heel erg, maar wel heel irritant. Ik moet elke keer de settings aanpassen als oplossing. En soms worden mijn songs als een verkeerde samplerate gebounced omdat windows de settings veranderd.

Het is niet de samplerate van het geluidsmateriaal. Het is echt een windows settings of slechte drivers van Motu.
 
of slechte drivers van Motu.
Ik moet zeggen dat ik dat ook heb met de instellingen van mijn M4. Vandaar dat ik het venster van de M4 config op laat blijven poppen op het moment dat mijn PC start. Dan zie ik meteen of de instelling nog goed staat of kan ik 'm aanpassen. Ik vermoed dat het typisch een dingetje van MOTU is, met mijn andere interfaces (oude Focusrite 2i4 en Soundcraft UI24R) heb ik dat probleem niet.
 
Ik moet zeggen dat ik dat ook heb met de instellingen van mijn M4. Vandaar dat ik het venster van de M4 config op laat blijven poppen op het moment dat mijn PC start. Dan zie ik meteen of de instelling nog goed staat of kan ik 'm aanpassen. Ik vermoed dat het typisch een dingetje van MOTU is, met mijn andere interfaces (oude Focusrite 2i4 en Soundcraft UI24R) heb ik dat probleem niet.
Dit is ook de laatste keer dat ik een motu koop. Ik check het ook altijd even, maar soms veranderd het gewoon. Er is mee te leven, maar als iemand een oplossing weet zou dat beter zijn
 
heb dit ook geregeld met W10 en Focusrite 2nd gen. als ik PC opstart, geen geluid.. mijn oplossing: de Power knop van de audio interface uit en weer inschakelen na 5 seconden. Alles zet zich weer op 48 Khz.
dit is wel opvallend: het komt vooral voor als ik voor afsluiten nog op YT videos bekeken nog heb, herkenbaar probleem dus ;)
Mijn vorige interface was een Motu 828 Hybrid MK2 waar ik happy van was, spijt dat ik geen nieuwe Motu of Ferrofish heb gekocht in plaats van Focusrite 18/12nd gen.
 
Laatst gewijzigd:
heb dit ook geregeld met W10 en Focusrite 2nd gen. als ik PC opstart, geen geluid.. mijn oplossing: de Power knop van de audio interface uit en weer inschakelen na 5 seconden. Alles zet zich weer op 48 Khz.
dit is wel opvallend: het komt vooral voor als ik voor afsluiten nog op YT videos bekeken nog heb, herkenbaar probleem dus ;)
Mijn vorige interface was een Motu 828 Hybrid MK2 waar ik happy van was, spijt dat ik geen nieuwe Motu of Ferrofish heb gekocht in plaats van Focusrite 18/12nd gen.
Dan is het toch een windows probleem. Ik vraag mij af of rme dit ook heeft. Opzich ook wel tevreden met motu, alleen dit is een irritant probleem. Ik heb het ook met youtube. Heb jij wel geprobeerd om al je recording settings en playsettings van al je devices op dezelfde hertz te zetten?
 
Windows is default 48khz. Maar voor alles DAW gebruik je toch ASIO dus zou niet uit moeten maken
daarnaast doet windows automatisch upsampling naar 48kHz dus ook lager bitrate materiaal wordt automatisch goed weer gegeven.
 
ok goed om te weten. Dus het is beter om alles in 48khz te zetten? Ik heb de default nu op 44.1 khz gezet. Zodat ik die switch niet hebt de hele tijd? Er zijn gewoon wat driver problermen die ik constant heb met mijn motu en windows. Zoals Audio is not set to default, terwijl dit wel zo is. Het is makkelijk op te lossen door troubleshoot te gebruiken van windows.
 
Back
Top