Synclavier Digital Regen hardware desktop synthesizer

Synclavier brengt na ongeveer 30 jaar weer een hardware synth uit, Regen.
Hij kan ge-pre-ordered worden voor 2548,95 Euro (incl. BTW):

Specificaties

Synclavier Regen Desktop Synthesizer. Includes:
• Synclavier Regen Enclosure and Button Panel
• Textured Finish
• 15 Watt Universal Power Supply
• Balanced Studio-Quality +4 dBu XLR Outputs
• DC-Coupled Outputs for Extra Punch
• Unbalanced TRS 1/4" Outputs
• Stereo Headphone Jack
• 4-Port USB Hub Switchable to Single Port DAW Interface
• 5-Pin MIDI Input
• SD Card Interface
• 480x800 LCD Display
• 12.2" x 10.2" x 2.1", 4.2 lbs.
• 900+ Factory Presets, Patches and Samples
• Enhanced Variable Sampling Rate DSP Engine



1666989265951.png

1666989293482.png


1666989318173.png

Review door Loopop:

 

Attachments

  • 1666989242396.png
    1666989242396.png
    859,4 KB · Bekeken: 139
Sinew, ik vind je antwoord niet relevant voor Flyweights opmerking. Het gaat gewoon om de prijs aan zich. Tegenwoordig wordt er met duizenden gegooid alsof het niks is. Ik vraag me dan ook af hoe het komt dat merken zoals bv Modal heel mooie, dikke synths als Argon8 en Cobalt8 kunnen maken voor erg aantrekkelijke prijzen.
Of Korg met zijn Wavestate, OP6. ASM Hydrasynth.

Maar zeg nu zelf, een Synclavier van 799€, dat gelooft toch niemand?
Zoals eerder gezegd, ik heb het er niet voor over, maar de prijs is niet zo raar. De meeste door jou genoemde synths zijn niet multitimbraal. Behalve deluxe versie van Hydrasynth (2 lagen) en ik geloof Wavestate 4 lagen. De Synclavier doet er 12. Dat is echt redelijk uniek voor hardware. Ik zit er niet op te wachten, maar ik snap het wel. Dat kost gewoon wel wat qua DSP en programming know how.
 
Additive synthesis heb je gewoon veel layers voor nodig om wat moois te maken.
Daarom heeft die zoveel layers.
Mijn oude Camel Audio Alchemy vsti synth doet ook additive met veel layers, samples, resynthesis, VA en kost ook geen 2500 euro.
200 euro koste die.
 
... maar de prijs is niet zo raar ... Wavestate 4 lagen. De Synclavier doet er 12 ... Dat kost gewoon wel wat qua DSP en programming know how.


De Wavestate doet dus al 4 lagen met slechts een goedkope RPi, het valt nog te bezien wat dan nodig voor de functionaliteit van deze Synclavier. Wat betreft het programmeren, de Wavestate is ook al vrij complex en diep, wat meer aan code is geschreven kan waarschijnlijk maar een klein deel van de hogere prijs verklaren. Ook al krijg je bij de Wavestate er toetsen bij, die is eigenlijk al vrij prijzig tov. de gemaakte kosten door de fabrikant van wat onder de motorkap zit. Met deze Synclavier zou het best nog wat extremer kunnen zijn.

Zodra iemand 'm heeft, gelijk de schroevendraaier pakken, kijken wat erin zit! :D
 
Die prijs is te veel een discussiepunt aan 't worden wat mij betreft, Behringer is te goedkoop, Synclavier weer te duur. Koop het gewoon niet, dan is het niet voor jou bedoeld.

Maar, deze synth vind zijn weg toch wel, mensen met een grotere portemonnee of mensen die iets zoeken wat niet iedereen heeft die kopen dit, prima toch.

Ik ga hem niet kopen overigens, hij is niet blauw.
 
Prijs mag best punt van discussie zijn, tov. wat verder op de markt is te verkrijgen.

Je kunt qua prijs ook de andere kant opkijken trouwens, heb je al 2500 euro liggen en je interesse ligt bij veel mogelijkheden op het gebied van sounddesign, nog even doorsparen voor een Kyma. Zo heel veel scheelt het dan al niet meer.
 
Oja mag zeker wel, maar mij verbaast het niks dat een bepaald merk een premium prijs vraagt. Ik hoef het apparaat sowieso niet te hebben, maakt me niet uit wat ie kost, ik hoef hem niet, dus dan kan ik me ook weinig druk maken om de prijs.

Maar zelfs al ik zou ik het apparaat wel willen, tot vorige week kende ik dat ding niet en dan zou ik me nu druk maken om wat ie kost?
 
Die 2500 euro gaan volgend jaar naar een nieuwe update digitale piano.
 
ik hoef hem niet, dus dan kan ik me ook weinig druk maken om de prijs.

Druk maken is een groot woord, maar het aspect van wat een fabrikant gebruikt voor een synth of aanverwant instrument, hoe de verhouding ligt tussen prijzen en andere economische zaken, het is an sich best interessant. Al zal dat niet voor iedereen het geval zijn. :)

Bij elektronica in het algemeen komen prijzen en economie als snel om de bocht kijken, zelfs als je iets voor de hobby aan het ontwerpen bent en helemaal voor professionele toepassingen. Tijdens m'n studie had m'n begeleider bij een bedrijf een schakeling ontworpen, volledig digitaal, voor een meet- en regeltoepassing. Kostte iets van 80 gulden. Vond dat nogal duur en zei tegen hem dat het waarschijnlijk een stuk goedkoper kon. Hij dacht van niet, maar ik aan het ontwerpen en kwam met een analoge/digitale oplossing die hetzelfde deed maar dan voor slechts 15 gulden.

De dure schakeling van hem werd uiteindelijk verkocht aan de klant (ging om wat grotere aantallen) want daar konden ze toch meer aan verdienen... Zo gaat dat. Daarom ben ik op m'n hoede met elektronica van wat een fabrikant doet, vooral als het enigszins een niche-markt betreft.
 
Zie geen midi input op het plaatje.

4x USB MIDI + 1 USB host voor computer.
Voor mij persoonlijk is het gemis van MIDI din niet meteen een probleem, maar een beetje suf is het wel.
 
4 USB Porten voor accessoires, zoals.. nog andere kastjes van Synclavier die nog uit gaan komen..? :W

Met die ronde hoek op een andere plek kunnen er nog 3 kastjes bij en is het weer symetrisch allemaal, en dan nog een keyboard.
 
Laatst gewijzigd:
Het is maar wat je 'heel mooi' en 'dik' noemt. Persoonlijk vind ik die plastic Korg bakken met waardeloze keybeds en matige controls die draaien op een Raspberry Pi met een VST erop verre van mooi en dik. Gewoon brol eigenlijk. De Modals ken ik niet goed, maar die waren in het verleden ook niet vies van peperdure toestellen ... met waardeloze support overigens. Hydrasynth klinkt (imho uiteraard) als een natte krant (als natte kranten schel en scherp kunnen klinken), maar wel mooie bang for buck qua hardware met die PolyAT keybeds.

Maar de prijs van dit ding staat voor mijn gevoel idd niet in verhouding tot het product - veel te weinig controls sowieso.
Mmm, ik moet zeggen dat ik ook héél lang heb getwijfeld aan de Hydra. Vond hem idd ook shcel en digitaal klinken. Bij nader inzien - en na een week eigenaar te zijn - zit dat vooral in de foute presets. Maar goed, je koopt de Hydra niet om analoog te klinken, wat dat ook moge betekenen. De Wavestate staat hier ook mooi te wezen en is naast de plastieke bouwkwaliteit, toch wel een synthje om u tegen te zeggen...

Goh ja, ik wil die synclavier wel, net zoals de Deckards Dream en de Non Linear C15. Maar die zijn allemaal te hoog geprijsd. Te meer omdat het gewoon goedkoper kan. Maja, geld verdienen is niet verkeerd he. En er wordt steevast gemikt op mensen met geld. Net daarom vind ik dat een vorm van elitarisme die totaal niet thuishoort in muziek maken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ook een beetje een kwestie van vraag en aanbod en 'you get what you pay for'. Als je naar gitaren kijkt zie je hetzelfde. Van ieder populair model heb je wel een goedkope knockoff variant van 'huismerken' als Fazley of Harley Benton (rond de €150), een B-merk van de originele fabrikant (zoals Epiphone voor Gibson of Squier voor Fender), een lage-lonen-land variant (zoals de Fender Player en Vintera 'Made in Mexico' range), en daarna een aantal ranges binnen het hoge segment (zoals Fender American Professional II of American Ultra of Vintage II) en uiteindelijk de Custom Shop jekkels die makkelijk 20-30x duurder kunnen zijn dan de eerder genoemde huismerkgitaartjes. En natuurlijk nog de wereld van vintage modellen uit de 60s en 70s die zo op kunnen lopen tot 10k of meer omdat ze zeldzaam zijn of een legendarische reputatie hebben oid. Wat is goed genoeg? Wat is belangrijk voor je als het gaat om gebruikte materialen, vakmanschap, heritage, arbeidsomstandigheden/mensenrechten? Is het elitair om een eerlijke maar hoge prijs te betalen voor een handgemaakte gitaar die met liefde en passie is gemaakt door een vakman die een fatsoenlijk salaris ontvangt of is het juist elitair om schaamteloos zonder blikken of blozen voor €150 een Chinese slavengitaar te kopen terwijl je eigenlijk weet dat dat nooit een realistische prijs kan zijn voor een instrument? Valt voor alles wel iets te zeggen.
 
Als je naar gitaren kijkt (...) Wat is belangrijk voor je als het gaat om gebruikte materialen, vakmanschap, heritage, arbeidsomstandigheden/mensenrechten? (...) Chinese slavengitaar

Misschien dat je in het geval van een gitaar iets meer te kiezen hebt. Bij synths en aanverwante instrumenten, veel elektronische componenten komen uit China. Of het eindproduct in landen als China of Vietnam is gemaakt, of aan de andere kant de Verenigde Staten of Zweden, het is met elektronica eigenlijk niet te vermijden dat aan de binnenkant Chinese "slavencomponenten" zitten. Helaas.
 
De prijs is wat het is, het gaat om de mogelijkheden , het unieke aan een instrument. Wil en kan je het betalen dan prima toch.
 
Een gitaar goed afwerken zit tijd in.
Het afstellen intoneren helemaal.
Maar voor de val van de gitaar liep het ook uit de hand.
Daar waren ook de prijzen voor matige gitaren waar dan Fender of Ibanez op staat erg duur.
Dat is nu weer gestabiliseerd. Nu kun je degeleke electrische en accoustische gitaren kopen.

Niets voor jouw Die Taylor Swift van Taylor? Zou je goed staan met een Aluhoedje :D

De prijs is wat het is, het gaat om de mogelijkheden , het unieke aan een instrument. Wil en kan je het betalen dan prima toch.
Ja idd. Dat is het altijd.
 
ziet er uit alsof ie helemaal voor de tiktok generatie bedoeld is, alleen die hebben geen poen?
ik hou het wel bij software, lekker oldskool. jwz
 
De prijs is wat het is, het gaat om de mogelijkheden , het unieke aan een instrument. Wil en kan je het betalen dan prima toch.
Absoluut, daarom wil ik ook nog wel wat meer van dat ding horen. Tranentrekkende dure gear is best te verantwoorden mits het echt iets heel goeds doet en/of waanzinnig mooi gemaakt/gebouwd is. Bij deze Synclavier zie ik dat nog niet echt maar ik laat me graag verrassen.
 
Back
Top